مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

چهارشنبه، تصمیم‌گیری نهایی برای بازگشت محدودیت‌ها

مهدی عسکری/ شهرآرانیوز - متأسفانه آن‌قدر هشدار‌ها را جدی نگرفتیم و به‌بهانه ضعیف‌تر‌شدن ویروس کرونا، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردیم که حالا دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید‌۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید این شهر از لحاظ ابتلا به کرونا از مرحله قرمز هم عبور کرده و به‌عبارتی به درجه «هشدار بسیار بالا» رسیده است. دکتر علی‌اصغر انجیدنی به ایرنا گفته است که تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد، روز گذشته به بیشترین حد خود از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون رسیده است، به‌گونه‌ای‌که تا روز گذشته بیش از ۶۰۰ نفر به‌دلیل ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری بودند.
مردم فراموش کرده‌اند
وضعیت مشهد اصلا مطلوب نیست؛ آمار‌ها حکایت از افزایش رو‌زبه‌روز ابتلا به کرونا و تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌های مشهد دارد؛ چنان‌که دکتر حمیدرضا نادری، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و متخصص بیماری‌های عفونی، هم به ایسنا گفت: هر شب حدود ۹۰ تا ۱۰۰‌بیمار مبتلا به کرونا در مشهد بستری می‌شوند. او برای توجه اذهان عمومی به وخامت میزان و شیوع بیماری در مشهد این‌گونه گفته که «شرایط مشهد از لحاظ شیوع بیماری کرونا مانند ماه‌های اسفند و فروردین و شاید بدتر از آن موقع شده است.» طبعا در این شرایط، تعداد زیادی از کادر درمان در مشهد نیز به کووید‌۱۹ مبتلا شده‌اند. متأسفانه اطلاع‌رسانی‌ها ضعیف‌تر شده است و مردم هم ماجرا را جدی نمی‌گیرند و فراموش کرده‌اند که امواج کرونا می‌تواند بسیار سهمگین‌تر هم بشود.

تصمیم نهایی با استاندار
در‌حالی‌که روز گذشته، وضعیت مشهد به درجه «هشدار بسیار بالا» رسید، مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از اتخاذ تصمیمات جدید برای بازگشت دوباره محدودیت‌ها به مشهد خبر داد. دکتر حمیدرضا رحیمی در گفتگو با شهرآرا بیان کرد: در جلسه مشترک با مسئولان وزارت بهداشت، جمع‌بندی نهایی درباره چگونگی بازگشت محدودیت‌های کرونایی به استان واگذار شد و قرار است چهارشنبه با حضور استاندار خراسان‌رضوی درباره چگونگی اجرای محدودیت‌ها تصمیم‌گیری شود.
وی ادامه داد: بازگشت محدودیت‌ها با‌توجه‌به وضعیت خاص مشهد حتمی است. در این جلسه ابعاد مختلف اعمال و بازگشت محدودیت‌ها بررسی خواهد شد و زمان اجرا و بازگشت دوباره محدودیت‌ها نهایی می‌شود؛ نتایج تصمیمات به اطلاع ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد رسید.

فوتی‌های کرونا رکورد زد
آمار روز گذشته وزارت بهداشت نیز حکایت از ثبت رکورد جدید تعداد جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا دارد و دیروز ۱۶۲‌نفر بر‌اثر ابتلا به کرونا جان باختند؛ آماری که مجموع درگذشتگان این بیماری را به ۱۰ هزار و ۶۷۰‌نفر رساند. ضمن اینکه ۲۵۳۶‌نفر دیگر نیز به این بیماری مبتلا شدند تا شمار مبتلایان به این بیماری در کشور از ابتلای شیوع کرونا به ۲۲۵‌هزار و ۲۰۵‌نفر برسد. بر‌این‌اساس خراسان‌رضوی در‌حال حاضر یکی از ۸ استان کشور با وضعیت قرمز است.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->