اخبـــار

آخرین خبر از پروژه تئاتر شهر مشهد
ـــ ـــ ـــ ـــــ
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد اعلام کرد که از آغاز پروژه ساخت تئاتر مشهد تاکنون 362 هزار نفر ساعت از سوی 130 نفر نیروی کارگر و متخصص، در این پروژه انجام شده است، از این میزان 12هزارو 600نفر-ساعت مربوط به شب‌کاری از ساعت 7 شب تا 7 صبح بوده است. امیر سیاوش حجازی خاطرنشان کرد: پروژه احداث پردیس تئاتر شهر به صورت سه‌شیفت و با سرعت بالا در حال فعالیت است و از پیشرفت فیزیکی 26 درصد برخوردار است.
به گفته او، این پروژه در تاریخ 31 خرداد 99 در برنامه‌ای چهارصدوهفت‌روزه آغاز به‌کار کرد و طبق برنامه پایان فاز اول آن 10 مرداد 1400 خواهد بود. این پروژه واقع در خیابان پیروزی 14 در زمینی با مساحت 5/2 هکتار با زیربنای تقریبی 14 هزار مترمربع در 4 طبقه، شامل یک سالن نمایش اصلی به ظرفیت 700 نفر، سه‌سالن بلک‌باکس به ظرفیت 200 نفر، یک سالن سینما صدوسی‌نفره و دیگر کاربری‌ها همچون کتابخانه و نگارخانه دردست ساخت است.
حجازی یادآور شد: از ابتدای پروژه تاکنون 75 هزار متر مکعب خاک‌برداری، 880 تن آراماتوربندی، 500 مترمربع قالب‌بندی فونداسیون، 16هزارو200 متر‌مربع قالب‌بندی دیوار، نصب 75 تن اسکلت فلزی شامل تیر و ستون و 13 هزارمترمکعب بتن‌ریزی انجام شده است.مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین از تاریخ 7 تا 10 آبان امسال 1500 مترمکعب بتن‌ریزی بدون توقف در سه‌شبانه روز انجام شد که رکوردی ماندگار برای سازمان عمران است: تاکنون برای این پروژه 89 میلیارد تومان، تأمین اعتبار شده که تا به امروز 42 میلیارد تومان تخصیص یافته است.


سینما اطلس به «هنروتجربه» پیوست
ـــ ـــ ـــ ـــــ
پردیس سینمایی اطلس مشهد به سینماهای نمایش دهنده فیلم‌های هنروتجربه پیوست. این پردیس سینمایی که سه سال از تأسیسش می‌گذرد، بعد از سینما هویزه پرفروش‌ترین سینمای مشهد محسوب می‌شود. سینمایی که در ماه‌های گذشته با حواشی زیادی بر سر جابه‌جایی مدیریتش روبه‌رو شد. با این حال اطلس یکی از سینماهای مجری هجدهمین جشنواره فیلم فجر بود و توانست مخاطبان زیادی را در این ایام با خود همراه کند. حال پردیس سینمایی اطلس تصمیم گرفته فیلم‌های گروه هنر و تجربه را درکنار دیگر آثار سینمایی اکران کند. پیش از این هویزه تنها سینمای نمایش‌دهنده آثار گروه هنر و تجربه بود. سیانس‌های ۱۳، ۱۵ و ۱۷ برای نمایش این فیلم‌ها در سینما اطلس درنظر گرفته شده‌است. پردیس سینمایی اطلس در بزرگراه کلانتری، میدان حافظ، بازار بزرگ اطلس واقع شده و دارای چهارده سالن و مجهز به سیستم پخش دیجیتال است.


چرا «لاله» در سینماها نیست؟
ـــ ـــ ـــ ـــــ

اکران فیلم سینمایی «لاله» که روند ساختش با حاشیه های زیادی نزدیک به یک دهه همراه بوده، طبق اعلام شورای صنفی نمایش باید در آخرین روزهای بهمن راهی سینماها می شد ولی این اتفاق هنوز رخ نداده است. علی سرتیپی - مدیرعامل فیلمیران و پخش کننده این فیلم - در این باره به ایسنا توضیح داد: با اینکه قرار بود «لاله» در اکران نوروزی سال ۹۹ نمایش داده شود، مواد تبلیغی اش هنوز آماده نبود و پروانه نمایش آن ها هم صادر نشده بود و شورای صنفی در جریان این موضوع قرار نداشت. به همین دلیل اکران فیلم به هفته آینده موکول شده است.به گفته او احتمالا از ۱۳ اسفند فیلم «لاله» در سینماها نمایش داده خواهد شد و با توجه به زمان اکران این فیلم، شاید «لاله» را بتوان یکی از فیلم های اکران نوروزی نیز دانست.
«لاله» به کارگردانی اسدا... نیک نژاد به دلیل مشکلات و حاشیه هایی که در موضوع مالکیت آن پیش آمد، هشت سال ساختش طول کشید. این فیلم درباره «لاله صدیق» یکی از قهرمان های اتومبیل رانی ایران است. در این فیلم سارا امیری (در نقش لاله)، ایرج نوذری، سینان تازچو، نیکی کریمی، سام قریبیان، همایون ارشادی و امیرعلی دانایی به ایفای نقش پرداخته اند.

 

شهاب حسینی : واکسنی که زدم مازاد بود
ـــ ـــ ـــ ـــــ

شهاب حسینی درباره تزریق واکسن کرونا در آمریکا و فعالیت‌های هنری اخیرش گفت: هیچ نیت قبلی و برنامه‌ریزی مشخصی برای زدن واکسن نبود و نداشتم. به اصرار یکی از دوستان که برای آغاز یک کار سینمایی همراهی‌ام می‌کرد، در صف واکسن مازاد ایستادیم تا شانس خود را امتحان کنیم.
مجری و کارگردان مجموعه همرفیق که این روزها از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود، گفته است: در آمریکا برای مراکز سالمندان و دیگر مراکز در اولویت، همیشه چیزی حدود بیست درصد واکسن اضافه در نظر گرفته می‌شود، این واکسن‌ها بعد از خروج از دمای یخ‌زدگی چون قابل‌برگشت و استرداد نیست، مازادش به مردم عادی تزریق می‌شود، کل ماجرا همین بود. اتفاقی که برای هرکسی می‌تواند بیفتد .شهاب حسینی گفته است: آرزوی قلبی‌اش این است که شرایط واکسیناسیون با بهترین واکسن موجود برای هم‌وطنانش در ایران به وجود بیاید و مردم بیش از این دچار خسارت و مصیبت نشوند.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->