تعداد ایستگاه‌های جدید دوچرخه به 150 می رسد

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد: از ابتدای فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی جدید مشهد، 1400 نفر برای استفاده از آ‌ن‌ها نام نویسی کرده‌اند

محمد کاملان - حدود 9 سال پیش و با حدود3000‌دستگاه دوچرخه و 150 ایستگاه، برای اولین‌بار پای دوچرخه‌های اشتراکی به مشهد باز شد؛ طرحی که البته بنا به ‌دلایل مختلفی مثل نامناسب بودن دوچرخه‌ها و هزینه بالای استفاده از آن‌ها با شکست روبه‌رو شد و در آبان‌ماه سال گذشته، همه ایستگاه‌ها و دوچرخه‌های این‌طرح از شهر جمع‌‌آوری شد. 3 ماه بعد از این‌ماجرا از نسل جدید دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد با شکل و شمایل به‌روزتر رونمایی شد؛ دوچرخه‌‌هایی که طبق آمارهای مسئولان شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد، به‌طور میانگین 230 سفر در طول روز با آن‌ها انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و‌ گو با خبرنگار ما و با اشاره به استقبال خوب مردم از نسل جدید دوچرخه‌های اشتراکی گفت: تا امروز و طبق آخرین آمارها 1400 نفر برای استفاده ازاین‌دوچرخه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که روزانه بین 50 تا 70 نفر به آن‌ها اضافه می‌شود. میانگین 230 سفر روزانه با دوچرخه‌های بایدو هم آماری پذیرفتنی است.


150 ایستگاه تا پایان سال 1400
محمد‌مهدی اسدی در پاسخ به این‌سؤال که اکنون چه تعداد ایستگاه دوچرخه در شهر نصب شده است، تصریح کرد: در ابتدای کار و برای آزمایش دوچرخه‌ها و رفع نقایص، تنها 21 ایستگاه در شهر فعال شد و اکنون 70 «رک» یا ایستگاه دوچرخه نصب‌شده داریم که از این‌تعداد 36 ایستگاه فعال هستند. البته با افزایش تعداد کاربران و استفاده‌کنندگان از دوچرخه‌ها، رک‌ها هم بیشتر خواهد شد. پیش‌بینی و برنامه‌ریزی ما این‌ است که تا پایان امسال 150 ایستگاه فعال دوچرخه اشتراکی در مشهد داشته باشیم. این‌ایستگاه‌ها قسمت‌های اصلی شهر را پوشش خواهند داد و در نزدیکی ایستگاه‌های حمل‌و‌نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس جانمایی می‌شوند. وی افزود: ایستگاه‌های کنونی علاوه بر این‌ویژگی ذکرشده، در مکان‌هایی نصب شده‌‌اند که همه مسیرهای دوچرخه را پوشش بدهند.


مشکلی برای تأمین دوچرخه نداریم
تحریم برخی از قطعات دوچرخه‌های جدید اشتراکی شهر مشهد و مشکلاتی که بر سر راه تهیه آن‌ها پیش آمد باعث شد تا فرایند آغاز به کار «بایدو» 3 ماه عقب بیفتد؛ مشکلی که اسدی از حل کامل آن‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: فعلا 200 دوچرخه اشتراکی در شهر مشهد درحال رفت و آمد است که طبق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، 200 دستگاه دیگر به آن‌ها اضافه خواهد شد و در مجموع 400 دوچرخه فعال در شهر مشهد خواهیم داشت. برخی مشکلات که برسر راه تأمین قطعات دوچرخه‌ها گریبان‌گیر ما و شرکت سازنده بود حل شده است و برای تأمین دوچرخه هیچ مشکلی نخواهیم داشت. به محض آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم مثل قفل هوشمند، این‌دوچرخه‌ها به ناوگان اشتراکی شهر اضافه خواهند شد.


امکان استفاده از دوچرخه در روزهای تعطیل فراهم می‌شود
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد با اشاره به جزئیات تغییرات زمانی استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی نیز ادامه داد: در روزهای آینده امکان استفاده از دوچرخه‌ها در روز تعطیل برای مشترکان فراهم خواهد شد و در ماه مبارک رمضان هم ایستگاه‌هایی که بیشترین کاربر را دارند، 24 ساعته می شوند.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->