گل‌محمدی – تراکتور؛ رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری
سرخط خبرها

چند آمار جالب از دربی‌های پایتخت

  • کد خبر: ۱۷۰۵۱
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
چند آمار جالب از دربی‌های پایتخت
دیدار دربی امروز پرسپولیس و استقلال مثل همه بازی هایی که آنها با هم کرده‌اند برای خیلی ها اهمیت دارد.
به گزارش شهرآرانیوز، خیلی‌ها دوست دارند چیز‌های جدیدی از بازی دربی بدانند و برای خیلی‌ها آمار و ارقام اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل هم هست که همیشه قبل از دربی، هواداران با آمار، اعداد و ... با هم کل کل می‌کنند و مثلا می‌گویند: «در فلان تاریخ، با بازیکنانی که داشتیم ۳ گل به حریف زدیم.» این چند آمار از بازی پیش رو را بخوانید:

بهترین دفاع یا بهترین حمله؟
کمترین گل خورده لیگ، امروز مقابل بیشترین گل زده لیگ قرار خواهد گرفت. پرسپولیسی که راحت گل نمی‌خورد پیروز می‌شود یا استقلالی که راحت‌تر از هر تیمی دروازه حریفان را باز می‌کند؟ آمار جالبی وجود دارد: پرسپولیس از ابتدای لیگ نوزدهم تا امروز در ۶۷ درصد بازی هایش (۱۲ بازی از ۱۸ بازی) کلین شیت کرده و دروازه اش را بسته نگه داشته است. استقلال هم در ۶۵ درصد بازی هایش در این فصل ۲ گل یا بیشتر زده است (۱۱ بازی از ۱۷ بازی). دربی ۹۲، با این آمار‌ها دربی جذابی خواهد شد. البته یک نکته را نباید فراموش کرد؛ خط دفاع پرسپولیس شجاع خلیل‌زاده را ندارد و خط حمله استقلال هم از حضور شیخ دیاباته محروم است.
 
دربی شماره ۹۲ درحالی برگزار می‌شود که نتیجه هر سه دربی قبلی به نفع پرسپولیس ثبت شده است؛ دو بار در جریان بازی (یک بر صفر) و یک بار هم با حکم کمیته انضباطی و تائید دادگاه CAS (۳ بر صفر). تنها مورد قبلی که پرسپولیس سه بار متوالی استقلال را برد به سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷ برمی گردد و دربی‌های شماره ۴۴، ۴۵ و ۴۶. سال ۷۵، یک بر صفر با گل بزیک، سال ۷۶، سه بر صفر با گل‌های بزیک، مهدوی کیا و طاهرزاده و سال ۷۷ هم یک بر صفر با گل هاشمی نسب. البته ۳ پرسپولیسی‌ها هیچ وقت ۴ نشد، چون دربی شماره ۴۷ با تساوی یک-یک به پایان رسید. حالا باید دید ۲+۱ برد پرسپولیس ۴ خواهد شد؟
 
پنالتی امید!
اگر بیژن حیدری در دربی امروز برای استقلالی‌ها پنالتی بگیرد چه کسی خواهد زد؟ داستان پنالتی خراب کردن‌های استقلال در بازی با پرسپولیس کم کم دارد ادامه دار می‌شود. فروردین امسال اگر فرشید اسماعیلی آن پنالتی را با ضربه چیپ به اوت نمی‌زد، استقلال حتی می‌توانست قهرمان لیگ هجدهم شود. شهریور امسال هم وقتی موعود بنیادی فر برای استقلالی‌ها در دربی پنالتی گرفت، ضربه علی کریمی را علیرضا بیرانوند مهار کرد. آن پنالتی هم اگر گل می‌شد، شاید الان استقلال صدرنشین بود و پرسپولیس تیم دوم جدول. در واقع آخرین باری که یک استقلالی در دربی پنالتی‌اش را گل کرد، امید ابراهیمی بود؛ در همان دربی معروف ۴-۲ ...

دربی اول فرهاد
فرهاد مجیدی، خالق عدد ۴ برای استقلالی‌ها تاکنون ۱۵ بار در دربی تهران حضور داشته و جالب است تعداد دفعاتی که در این بازی بزرگ برد و باخت داشته دقیقا برابر است؛ ۴ برد، ۷ تساوی و ۴ باخت. دربی امروز، اولین دربی فرهاد به عنوان سرمربی استقلال است. از قدیمی‌های استقلال که در شهرآورد‌های پایتخت، هم سابقه بازی دارند و هم سابقه سرمربیگری می‌توان به غلامحسین مظلومی، منصور پورحیدری، نصرالله عبداللهی، ناصر حجازی، پرویز مظلومی، امیر قلعه نویی، عبدالصمد مرفاوی و علیرضا منصوریان اشاره کرد. جالب آنکه از این جمع، هیچ یک، در دربی نخست خودشان به عنوان سرمربی بازنده نبودند! حالا فرهاد مجیدی هم در آستانه دربی نخست خودش به عنوان سرمربی قرار دارد و اگر بازنده نباشد، این رکورد حفظ می‌شود.
 
 
 
مروری بر آمار‌های استقلال و پرسپولیس قبل از دربی ۹۲
 
 
 
منبع: خبرآنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->