لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز!
سرخط خبرها

رگولاتوری دلیل کندی سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل را اعلام کرد

  • کد خبر: ۱۰۰۱۳۰
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
  • ۶
رگولاتوری دلیل کندی سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل را اعلام کرد
رگولاتوری با بررسی وضعیت اینترنت اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل در یک سال گذشته دلیل افت سرعت این اپراتورها را اعلام کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - رگولاتوری با بررسی وضعیت اینترنت اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل در یک سال گذشته مشخص کرده که میزان دیتای مصرفی در همراه اول ۴۳ درصد و ایرانسل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

گزارش یک‌ساله عملکرد اپراتور‌ها نشان می‌دهد افت سرعت اینترنت به دلیل افزایش مصرف و کمبود منابع موردنیاز برای شبکه بوده است. در واقع علت اصلی شرایط موجود در حوزه کیفیت اینترنت، عدم توسعه شبکه اپراتور‌ها متناسب با افزایش مصرف کاربران است.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، براساس بررسی‌های گزارش یک‌ساله وضعیت ارائه سرویس اپراتور‌ها اعلام کرد:

بررسی وضعیت اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل در یک سال گذشته نشان می‌دهد حجم دیتای مصرفی مشتریان (payload) افزایش یافته و در پی افرایش مصرف، سرعت دسترسی (Throughput) کاربران کاهش داشته است.

به گفته مجید حقی اثرگذاری مستقیم افزایش مصرف روی سرعت به دلیل کمبود منابع مورد نیاز شبکه است و در واقع علت اصلی شرایط موجود در حوزه کیفیت اینترنت، عدم توسعه شبکه اپراتور‌ها متناسب با افزایش مصرف کاربران است. حقی تأکید می‌کند که گزارش وضعیت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در بخش حجم دیتای مصرفی و سرعت ارائه خدمات در نسل ۳ و ۴ به منظور شفافیت و اطلاع‌رسانی به مردم روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است.

طبق این گزارش که رایتل در آن حضور ندارد، حجم دیتای مصرفی مشتریان همراه اول در یک سال گذشته از ۱۲۰۰۰ ترابایت به ۱۷۲۰۰ رسیده است که یعنی حدود ۴۳ درصد افزایش. طبق بررسی‌ها سهم مصرف نسل سوم از ۲۵۵۰ ترابایت به ۲۶۴۰ ترابایت رسیده؛ یعنی حدود ۱۶ درصد از کل. همچنین سهم نسل چهارم از ۹۴۵۰ ترابایت به ۱۴۵۶۰ ترابایت رسیده یعنی حدود ۸۴ درصد از کل است.

رگولاتوری دلیل کندی سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل را اعلام کرد

از طرفی سرعت اینترنت نسل‌های ۳ و ۴ همراه اول هم در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته که طبق آن سرعت نسل ۳ همراه اول در کل کشور در یک سال اخیر از ۳.۳ به ۴ مگابیت در ثانیه رسیده است. از طرف دیگر سرعت نسل ۴ همراه اول در کل کشور در یک سال اخیر از ۸.۶ مگابیت در ثانیه به ۲ مگابیت در ثانیه رسیده است.

اما در بخش دیگر این گزارش به تجزیه و تحلیل اطلاعات ایرانسل پرداخته شده است. طبق گزارش این بخش حجم دیتای مصرفی مشتریان ایرانسل در یک سال گذشته از ۱۲۲۰۰ ترابایت به ۱۷۰۵۰ ترابایت رسیده است. یعنی حدود ۴۰ درصد افزایش که سهم مصرف نسل سوم حدود ۱۷۰۰ ترابایت به ۱۵۵۰ ترابایت معادل ۹ درصد از کل و سهم نسل چهارم از ۱۰۵۰۰ ترابایت به حدود ۱۵۵۰۰ ترابایت رسیده که معادل ۹۱ درصد از کل است.

رگولاتوری دلیل کندی سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل را اعلام کرد

همچنین سرعت نسل ۳ ایرانسل در کل کشور در یک سال اخیر از ۱.۸ مگابیت در ثانیه به ۲.۳ مگابیت در ثانیه رسیده است. از سوی دیگر سرعت نسل ۴ ایرانسل در کل کشور در یک سال اخیر از ۱۲.۲ مگابیت در ثانیه به ۱۱.۱۱ مگابیت در ثانیه رسیده است.

در گزارش رگولاتوری با جمع‌بندی وضعیت شبکه همراه اول و ایرانسل به این موضوع اشاره شده که به‌طور کلی در شهر‌ها مقدار مصرف دیتا افزایش یافته؛ اما مقادیر مربوط به سرعت هم در کل کشور متأثر از افزایش مصرف کاهش یافته؛ لیکن این کاهش در تمام شهر‌ها یکسان نبوده و به‌صورت جهشی و کاهش ناگهانی نیست. طبق این گزارش در خصوص نسل سوم با توجه به سهم کم ترافیک توزیع‌شده توسط این بخش یعنی ۱۶ درصد سهم ترافیک همراه اول از کل ترافیک این شرکت و ۹ درصد سهم ترافیک ایرانسل از کل ترافیک این شرکت تغییر عمده‌ای در مدت یک‌ساله دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد عمده کاربران از طریق نسل چهارم به اینترنت سیار دسترسی دارند.

در ادامه رگولاتوری تأکید کرده است همراه اول در بخش ارائه سرویس نسل چهارم که ۸۴ درصد مشترکان خود را سرویس می‌دهد در وضعیت نامناسبی نسبت به ایرانسل قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در دوره تعطیلات سال جدید با توجه به گستره‌ی شبکه، حجم مشتریان و افزایش ناگهانی مصرف در صورت استمرار روند موجود با مشکل جدی مواجه باشد. سازمان تنظیم مقررات در نهایت نتیجه‌گیری کرده اثرگذاری مستقیم افزایش مصرف در سرعت ارائه خدمت به مفهوم کمبود منابع مورد نیاز شبکه و در نهایت به نظر می‌رسد عامل اصلی شرایط موجود عدم توسعه اپراتور‌ها متناسب با افزایش مصرف مشتریان باشد.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
0
0
شبکه اپراتور همراه ایرانسل بدلیل عدم کنترل ونظارت بازرسی از گرانفروشی بسته اینترنت وسایرتخلفات دزدی وغیره امانذمردم بریده؟هیچ ارگان نهاد ومسئولی هم نیست به فریاد مردم برسد وبه مشکلات شان رسیدگی کند!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
0
1
بنظر من دزدی هاشون حد نداره مخصوصا همراه اول ایرانسل قوی ترین اینترنت رو داره و قیمتش هم بصرفه تر از همراه اول هست
mjunc
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
0
0
من flm دکل هستم / تجحیزت داغونه وگرنه چیز خوبی میده
مشکل پهنای باند نیست
مجید واعظی نیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
0
0
همان ابتدای دولت که شایعه محدود سازی اینترنت، بخصوص اینترنت بین الملل، مطرح شد، یک کارشناس گفت که نیازی به محدود سازی نیست، با توجه به افزایش دائمی مصرف، همین که پهنای باند اینترنت را افزایش ندههند برای کند شدن و محدود سازی کافی است
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
0
0
خوب
طاهره
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
0
0
خداوکیل پیگیر کندی اینترنت همراه باشید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->