رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

گلایه اهالی محله «صبا» مشهد از مشکلات این محله

  • کد خبر: ۱۰۰۹۱۶
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
گلایه اهالی محله «صبا» مشهد از مشکلات این محله
از همان ابتدای ورود مشکلات یکی یکی خودی نشان می‌دهند. بی نظمی پیاده‌‎روها، وضعیت نامناسب در برخی قسمت‌های آسفالت، متصل نبودن برخی منازل به طرح اگو، سرقت و حضور مصرف کنندگان موادمخدر و... ازجمله مشکلات بولوار صبا است.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ از همان ابتدای ورود مشکلات یکی یکی خودی نشان می‌دهند. بی نظمی پیاده‌‎روها، وضعیت نامناسب در برخی قسمت‌های آسفالت، متصل نبودن برخی منازل به طرح اگو، سرقت و حضور مصرف کنندگان موادمخدر و... ازجمله مشکلات بولوار صبا است.

برخی ناملایمات و بی توجهی‌ها به این محله آن قدر زیاد است که مردم محله در برخورد با ما دو دسته شده اند؛ تعدادی از اهالی خیلی مایل به صحبت نیستند و با این پیش زمینه که این بار هم قرار نیست اتفاقی بیفتد و مشکلی حل شود، از کنارمان می‌گذرند. دسته بعدی، اما مردمی هستند که زیاد گلایه دارند و آن را بر زبان می‌آورند، اما آن‌ها هم می‌گویند که خیلی امید به اصلاح ندارند.

معضل اول محله «بولوار صبا» پیاده رو‌های ناهم سطح و متفاوتی است که به هیچ طریقی نظم در آن دیده نمی‌شود و در برخی نقاط به مرور زمان موزاییک‌ها کنده شده و به ناهمواری بیشتر آن منجر شده است.

شریف آبادی سال‌ها در این محله بزرگ شده و خاطرات کودکی اش در این کوچه‌ها گذشته است و تنها مشکلی که خیلی برای او آزاردهنده است، وضعیت نامناسب پیاده روهاست. او می‌گوید: بیشتر اوقات ترجیح می‌دهم به جای پیاده رو از خیابان رفت وآمد کنم و حتی خطر آن را هم به جان بخرم.

زیرا پیاده رو‌ها خیلی بالاوپایین است و حتی بعضی قسمت‌ها خاکی است. بعضی از قسمت‌های پیاده رو باریک و رفت وآمد برای عابران مشکل است، اما برخی مغازه‌ها نیز برای تخلیه اجناس، خودرو را در پیاده رو پارک می‌کنند و به طور کلی محل عبور عابران را می‌بندند.

یحیی زاده ساکن محله نیست، اما مغازه اش اینجاست و ساعات بیشتری از روز را در این محله می‌گذراند. کمبود روشنایی را به عنوان مشکل مطرح می‌کند و می‌گوید: کوچه‌ها روشنایی دارد، اما معیوب است. به طور نمونه لامپ ندارد یا لامپش سوخته است و همین نبود روشنایی امکان سرقت را فراهم می‌کند. حدود یک ماه پیش، یکی از مسئولان از اینجا بازدید کرد، اما بازدید فایده‌ای ندارد و باید کار انجام شود.

احمدی یکی از کاسب‌های محله است که همین جا ساکن است. حضور معتادان موادمخدر و در پی آن سرقت را در این منطقه زیاد می‌داند و می‌گوید: شب‌ها مصرف کنندگان زباله‌ها را آتش می‌زنند و از طرف دیگر خودرو یا باتری آن را سرقت می‌کنند.

ایستگاهی بدون نیمکت

نرسیده به صبای ۱۳، ایستگاه اتوبوسی قرار دارد که تنها نماد آن تابلو زردرنگ ایستگاه است و خبری از سایه بان نیست. یک نفر دستش را به میله ایستگاه تکیه داده و ایستاده است و برخی ایستادن را تاب نیاورده اند و به ناچار روی لبه جدول کنار خیابان در انتظار اتوبوس هستند.

دشتی می‌گوید: این ایستگاه جایی برای نشستن ندارد و دو خط اتوبوس آن نیز با تأخیر ۲۰ تا ۲۵ دقیقه‌ای به ایستگاه می‎رسد و باید همه این مدت را بایستیم. مشکل بعدی این است که در کوچه هایمان عقب نشینی انجام نشده و کوچه‌ها جای پارک ندارد.

نبود پارکینگ، معضل همیشگی

خدادوست یکی دیگر از اهالی است که درباره مشکلات محله حرف نگفته زیاد دارد. از سال ۱۳۷۴ تاکنون ساکن و کاسب همین محله است. او می‌گوید: بعضی مردم زباله‌ها را در زمان نامناسبی در کوچه می‌گذارند و همین موضوع وضعیت کوچه‌ها را از نظر بهداشتی و زیبایی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نبود پارکینگ خانه‌ها نیز به معضلی تبدیل شده است که شب‌ها مکافات داریم و مردم بر سر جای پارک یا پارک در مقابل پل خانه‌ها دعوا می‌کنند. مشکلات محل زیاد است، اما انگار این محله فراموش شده است.

سرقت و وضعیت نامناسب آسفالت

آقای صالح فر ۲۸ سال است که در این محله زندگی می‌کند و مغازه عطاری دارد. باوجود مشکلات فراوان، خیلی مایل به صحبت نیست. زیرا معتقد است با این صحبت‌ها چیزی درست نمی‌شود. او دو گلایه مشخص دارد؛ سرقت و وضعیت نامناسب آسفالت. او ادامه می‌دهد: بعضی کوچه‌ها آسفالت خوبی ندارد و به همین دلیل همیشه کمک فنر‌ها و جلوبندی خودروهایمان خراب است.

خواب ریزش خانه!

احمد شجری پیرمردی است که به گفته خودش از سال ۱۳۶۸ در این محله ساکن بوده و هنوز مشکلاتش پابرجاست. خانه اش در حاشیه بولوار و در صبای ۱۹ واقع شده است.

او از متصل نبودن فاضلاب به طرح اگو گلایه‌مند است و ادامه می‌دهد: دو سال است که پول طرح اگو را از ما گرفته اند، اما کاری انجام نشده است. باور کنید شب‌ها خواب می‌بینم که خانه ام ریزش کرده است.

اگر سه میلیون تومان بدهیم، کسی هست که شبانه برایمان وصل کند. دو چاه داخل خانه و یکی بیرون آن دارم که همیشه باید آن‌ها را تخلیه کنیم، اما هیچ کس جوابگوی مشکل ما نیست.

تأمین نیمکت و سطل زباله

در باره مشکلات این محله شهردار منطقه ۷ با اشاره به اینکه پیاده روسازی مسیر اصلی ضلع جنوبی بولوار صبا در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ انجام شده است، اظهار می‌کند: پیاده روسازی معابر فرعی جزو وظایف شهرداری نیست و کسانی که ملک را می‌سازند، باید پیاده روسازی را انجام بدهند.

مدتی پیش اهالی مکاتبه‌ای داشتند که این محله از لحاظ تجهیزات شهرداری مانند نیمکت و سطل زباله کمبود دارد و این مشکل را برطرف کردیم.

حسین فرهادیان با بیان اینکه اگر معبری مشکل آسفالت دارد، باید مردم از طریق سامانه ۱۳۷ به ما اعلام کنند تا آن را رفع کنیم، ادامه می‌دهد: درباره نبود پارکینگ، در محله صبا مانند خیلی از معابر حاشیه شهر، کوچه‌ها کم عرض هستند و ممکن است افراد ساخت وساز غیرمجاز انجام بدهند.

در این صورت کمیسیون ماده ۱۰۰ برای آن‌ها رأی تأمین پارکینگ یا حکم قلع صادر می‌کند که نارضایتی به دنبال دارد؛ بنابراین مشکلاتی در این زمینه به وجود می‌آید که نتیجه آن به ساخت وساز غیراصولی برمی گردد.

وی درباره املاکی که به صورت زمین خالی و رهاشده در این محل وجود دارد، اظهار می‌کند: طبیعی است که این زمین‌ها مالک دارد و به آن‌ها برای تعیین تکلیف آن‌ها اخطار می‌دهیم و در غیر این صورت شهرداری وارد ماجرا می‌شود.

پس از تعیین تکلیف، اگر در توانمان باشد، به دیوارکشی اقدام می‌کنیم. ضمن اینکه اگر زمینی با قابلیت کاربری عمومی مانند فضای سبز یا ورزشی باشد، این کار را انجام می‌دهیم.

انشعاب ۸۰۰ درصدی در سیدی

مدیر امور بهره برداری فاضلاب منطقه یک اداره آب وفاضلاب مشهد نیز با بیان اینکه پارسال و امسال حدود ۹۰۰۰ انشعاب در محدوده سیدی اجرا کرده ایم، می‌گوید: از مجموع انشعابات، فقط حاشیه بولوار صبا و مزدوری ۳۴ و ۳۶ باقی مانده است که می‌خواستیم آن را اجرا کنیم، اما با طرح استقبال از بهار هم زمان شد و به تعویق افتاد.

علی باغبان نژاد اضافه می‌کند: محدوده سیدی بسیار بزرگ است و در این محدوده هشت برابر یک شهرک انشعاب نصب کرده ایم. کار قسمت باقی مانده را پس از تعطیلات نوروز و صدور مجوز از شهرداری اجرا می‌کنیم. زیرا در تأمین پیمانکار، بودجه و لوازم مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه ممکن است در بعضی از خانه ها، مشترک به صورت انفرادی از شهرداری مجوز گرفته و اقدام کرده باشد، می‌گوید: قسمت کوچه‌های فرد بولوار صبا تا صبای ۸۱ داخل پیاده رو لوله گذاری انجام شده است و به همین دلیل روی نقشه انشعابات مشکلی نداریم.

امسال شبکه صبا از کوچه ۲ تا ۸ را اجرا کرده ایم، اما از صبای ۸ تا انتهای بولوار، قطارشهری ایستگاه و طرح دارد و برای اینکه بتوانیم آن را تکمیل کنیم، باید قطارشهری به ما مجوز بدهد که در کدام قسمت می‌توانیم شبکه را کار کنیم.

تأخیر اتوبوس‌ها نباید نامتعارف باشد

مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوس رانی مشهد نیز درباره تأخیر دو خط اتوبوس در این محدوده، گفت: خط ۷۱.۱ با سیزده دستگاه اتوبوس و سرفاصله زمانی ۱۰ دقیقه و خط ۷۴ با دوازده دستگاه اتوبوس فعال با سرفاصله سیزده دقیقه در این مسیر سرویس دهی می‌کنند.

در ساعات ترافیک معابر ممکن است گاهی تأخیر رخ بدهد، اما این تأخیر نباید نامتعارف باشد. اگر تأخیر خارج از سرفاصله زمانی اعلام شده بود، شهروندان شماره خط و ایستگاهی را که در آن حضور دارند، به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۸۸۸۸ ارسال کنند یا به اداره بازرسی سازمان به شماره ۳۳۲۳۵ اطلاع دهند. ضمن اینکه به انتظامات ابلاغ کرده ایم تا نظارت بیشتری در این باره داشته باشند.

عباس اتحادی بیان می‌کند: برای ایستگاه‌هایی که تعداد مسافر درخور توجهی دارد، یا در مسیر‌های محوری است، یا معارض محیطی و شهری نداشته باشد، برای نصب سایه بان‌ها اقدام کرده ایم، اما برخی ایستگاه‌های دیگر که نزدیک انتهای مسیر است و مسافران فقط پیاده می‌شوند، نیازی به ایستگاه نیست.

با احتساب این دو موضوع از مجموع ۳۴۵۰ ایستگاه اتوبوس در شهر، ۱۶۰۰ ایستگاه به سایه بان مجهز شده است. ضمن اینکه تعدادی نیمکت نیز برای برخی ایستگاه‌ها تأمین کرده ایم.

«صبا» در محاق فراموشی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->