حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

مجلس با عدم تغییر ساعت در سال آینده موافقت کرد

  • کد خبر: ۱۰۲۲۷۹
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
  • ۲
مجلس با عدم تغییر ساعت در سال آینده موافقت کرد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور موافقت کردند. به دنیال این قانون ساعت رسمی کشور دیگر تغییر نخواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص کلیات  طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور را بررسی کرده و در نهایت با این طرح موافقت کردند.

مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توضیح جزئیات این طرح بیان کرد: ایده ابتدایی تغییر ساعت به سال ۱۸۹۵ در زمان جنگ جهانی اول باز می گردد. به دنبال آن در سال ۱۹۱۶ بحث تغییر ساعت در آلمان با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی اجرایی شد. کاهش مصرف انرژی، بهره برداری از زمان و کاهش جرم از دلایل موافقان برای اجرای تغییر ساعت بود. اما در ادامه تحقیقات نشان داد که نه تنها تاثیری بر کاهش مصرف انرژی نداشته است بلکه حتی در مواردی به افزایش مصرف انرژی منجر شده است. پژوهش ها نشان می دهد تاثیر مخرب بر سلامت مردم و افزایش تصادفات از دیگر نتایج تغییر ساعت بوده است.

وی گفت: امروز ۷۰ کشور دنیا از قانون تغییر ساعت پیروی نمی کنند. خیلی از کشورهای اسلامی نیز به دلیل تعویق زمان افطار در ماه مبارک رمضان این قانون را اجرایی نمی کنند. اخیرا اتحادیه اروپا نیز با ارای قاطع به کشورهای عضو اجازه داده تا در خصوص تداوم اجرای تغییر ساعت یا توقف اجرای آن تصمیم گیری کنند.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح  نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور موافقت کردند. در صورت تصویب ماده واحده این طرح، از تاریخ ابلاغ این قانون، قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶/۵/۳۱ مجلس شورای اسلامی نسخ می گردد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
0
0
جای بسی افسوسکه نمایندگان ملت چقدر وقت وهزینه صرف برای لوایح ومصوباتی می شود که نه تنها بی ارزشه بلکه بیسوادی وبیکفایتی نمایندگان راثابت میکندویکی از اینهاجلووعقب کشیدن ساعته که بعداز این همه سال ببینیدچه هزینه های بیهودهای صرف شده تازه به این نتیجه رسیده اند که هیچ فایدهای نداشته است ؟؟!!چرا؟! دیگرکار حذف دفترچه های درمانی است که کسی جای کسی دیگرخودش راجا میزند_مصرف کاغذزیادشده که کم هم نشده است_با قطعی سیستم مردم هزینه های زیادی را پرداخت میکنند حال این سوال پیش میایدکه نمایندگان برای بهتر کردن امور امدهاند ویا برای بدترکردن وضع مردمی که رای داده اند نماینده یعنی وکیل که از حق موکلش دفاع کندونه حقش را زایل گرداند.واسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
0
0
افسوس که خیلی دیر فهمیدند کارشان غلط بوده وچقدروقت وهزینه صرف شده برای چیزهای بی ارزش؟؟؟!!!ازنمایندگانمان!!!؟.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->