«عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی
سرخط خبرها

توصیه‌هایی برای بهره‌ بیشتر از ماه رمضان

  • کد خبر: ۱۰۳۵۹۴
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
توصیه‌هایی برای بهره‌ بیشتر از ماه رمضان
نو شدن سال با شب‌ها و روز‌های ماه مبارک رمضان که لحظه‌لحظه‌شان با عبادت و بندگی و خیر و برکت گره خورده است فرصت مغتنمی است تا بیشتر با خودمان خلوت کنیم. باید حواسمان بیشتر به یکدیگر باشد و حال همدیگر را رعایت بکنیم.

ملیحه ابراهیمی | شهرآرانیوز - بهار امسال را باید به فال نیک گرفت، وقتی که با بهار قرآن یکی شده است. آغاز نو شدن زمین با عطر ماه رمضان حال هوای روزه‌داری را دوچندان کرده است. نو شدن سال با شب‌ها و روز‌هایی که لحظه‌لحظه‌شان با عبادت و بندگی و خیر و برکت گره خورده است فرصت مغتنمی است تا بیشتر با خودمان خلوت کنیم. باید حواسمان بیشتر به یکدیگر باشد و حال همدیگر را رعایت بکنیم.

قرآن بخوانیم هرچند به اندازه یک آیه

فرقی نمی‌کند چه زمانی را به قرآن خواندن اختصاص بدهیم: سحر تا افطار یا برعکس. مهم این است که ساعتی را پای صفحات پرفیض کلام خدا بنشینیم. خیلی‌ها در ایام ماه مبارک رمضان هر جزء قرآن را در یک روز تلاوت می‌کنند تا در سی روز ماه رمضان، قرآن را یک دور کامل قرائت کرده باشند. مهم رجوع به کلام خداوند در این ماه پرخیروبرکت است، حتی اگر به خواندن یک سوره یا یک آیه بسنده کنیم. در این ایام، جز رادیو و تلویزیون، شبکه‌های مجازی نیز فعالیت‌های قرآنی متنوعی دارند. فراموش نکنیم فرصت خوبی است که فرزندانمان را در این موقعیت قرار دهیم. حتی اگر سواد ندارند، می‌توانیم با گوش دادن به اصوات قرآنی، شرایط را به گونه‌ای فراهم آوریم که چند آیه‌ای همراهی‌مان کنند و در این فضا قرار بگیرند. از امام رضا (ع) نقل شده است هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل این است که در ماه‌هاى دیگر کل قرآن را بخواند.

مهربانی هدیه بدهیم

یکی از خصلت‌های خوب مؤمن خلق و خوی اوست. ماه رمضان باید بهانه‌ای شود تا در رفتار با دیگران بیشتر مهربانی خرج کنیم. در این روز‌های پربرکت ماه مبارک رمضان باید تمرین با دیگران نیکو برخورد کنیم. پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید:‌ای مردم، هرکس از شما خلق خود را در این ماه نیکو سازد، از صراط در روزی که قدم‌ها بر آن می‌لغزد عبور خواهد کرد!

در دنیای مجازی واقعی دعا کنیم

درست است که کرونا دست و پای آدمی را برای خیلی کار‌های جمعی بسته است، اما با توجه به فعالیت‌های گسترده فضای مجازی می‌توان ساعتی را به دعا و استغفار پرداخت. برگزاری مراسم مجازی متعدد از جمله زیارت حرم مطهر رضوی و هیئت‌های مذهبی در اختیار کاربران اینترنتی قرار می‌گیرد و فرصت خوبی است برای کسب فیض از این ماه پربرکت. به یاد بسپاریم در این شب‌ها و روز‌ها به ذکر گفتن زیر لب تأکید بسیار شده است. این مهم را هم به یاد داشته باشید که شب‌زنده‌داری در این ماه پر فضیلت بهانه خوبی است تا اعضای خانواده بیشتر دور هم جمع شوند و از ثانیه‌به‌ثانیه آن بهره برند.

در امور خیرخواهانه پیش‌قدم شویم

گاهی برای انجام کار خیر تعلل می‌کنیم، چون تصور می‌کنیم هرچه بزرگ‌تر باشد ثوابش بیشتر است. این‌گونه می‌شود که از اصل کار بازمی‌مانیم. این در حالی است که گاهی کمک کردن به یک همسایه سالمند یا ناتوان مثل پایین آوردن سطل زباله‌اش از طبقات آپارتمان به جلو در خانه یک کار خیرخواهانه به حساب می‌آید. در شب‌ها و روز‌های رمضانی حواسمان به چنین فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای بیشتر باشد.

نیازمندان را اطعام کنیم

لازم نیست نگران دورهمی‌های خانوادگی در ایام همه‌گیری کرونا باشید یا این دغدغه را داشته باشید که سفره پررنگ‌ولعاب افطاری به چشم مهمانانتان بیاید. می‌توانید با توجه به شرایط مادی خود مقداری غذا تهیه و بسته‌بندی کنید و به دست نیازمندان برسانید. اگر شرایط پخت و پز را ندارید، می‌توانید به نیت اطعام، اقلام موردنظرتان را به دست نیازمندان برسانید. از امام رضا (ع) روایت شده است: کسی که هنگام افطار، قرص نانی را به مستمندی صدقه دهد، خداوند گناه او را خواهد آمرزید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->