استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن
سرخط خبرها

پیگیری ویژه اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد با دستور رییس جمهور

  • کد خبر: ۱۰۳۶۳۵
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
پیگیری ویژه اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد با دستور رییس جمهور
با وجود گذشت چند روز از اتفاقات دیدار ایران و لبنان در مشهد، حواشی این دیدار همچنان ادامه دارد و رئیس‌جمهور دستور ویژه بررسی آن را داده است

به گزارش شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی فوتبال ایران در تاریخی‌ترین برهه حیاتش توانست با برتری ۲ بر ۰ در بازی تشریفاتی مقابل لبنان در خاک مشهد و در دل ورزشگاه شیک و بین‌المللی امام‌رضا (ع)، جشن حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را برپا کند، ولی حاشیه‌های یک اتفاق تلخ پشت در‌های ورزشگاه امام‌رضا (ع) خیلی زود و در حد تصور دنیای رسانه‌های مجازی، شیرینی این جشن را از کام همه گرفت. چنان‌که دقایقی بعد و در نشست خبری بعد از بازی، علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم‌ملی، به اخبار پشت در‌های ورزشگاه امام‌رضا (ع) واکنش نشان داد. واکنش‌هایی که از قلب ورزشگاه شیک به دل نهاد ریاست‌جمهوری در پاستور هم رسید و حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، هم دستور پیگیری ویژه را صادر کرد.

میزبانی با حال خوب نوروزی

همه چیز از بدو ورود تیم ملی فوتبال ایران به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد رؤیایی بود؛ ورودی که با استقبال گرم هواداران مشهدی همراه شد و در همه مدت حضور ملی پوشان در این شهر ادامه داشت. عکس‌های یادگاری و هیجان و هیاهو به جان هوادارانی افتاده بود که اولین بار در تاریخ فوتبال مشهد فرصت این را پیدا کرده بودند تا ستاره‌های سربازخانه ایران در مستطیل سبز را از نزدیک تماشا کنند، با آن‌ها عکس یادگاری بیندازند و تا مدت‌ها پز آن را بدهند. حال وهوای مشهد، شهر برکت و کرامت، هم در ایام نوروز با حضور زائران بارگاه ملکوتی امام مهربانی‌ها دیدنی‌تر از همیشه شده بود. حال وهوای شهری که هرسال در این روز‌ها میزبان قدوم زائران بارگاه امام هشتم (ع) بود و امسال یک میزبانی ویژه فوتبالی هم داشت؛ میزبانی از تیم ملی فوتبال ایران در راه سفر به آوردگاه جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر.

لبخند «اسکو» و دوستان

تیم ملی فوتبال بعد از شکست غافل گیرکننده مقابل کره جنوبی بلافاصله به مشهد آمد تا ملی پوشان در فاصله کوتاه تا دیدار با لبنان در ورزشگاه امام رضا (ع)، هم به زیارت حرم امام مهربانی‌ها بروند و هم فرصت خوگرفتن با حال وهوای مشهد برای دیدار مهم ۹ فروردین را پیدا کنند. از طرفی کادرفنی و مدیریتی تیم ملی هم که پیش از این از امکانات ورزشگاه امام رضا (ع) و محل تمرینات تیم در ورزشگاه ثامن الائمه (ع) دیدن کرده بودند، به بررسی دوباره شرایط پرداختند. رضایتی که «اسکو» و دوستان در کادرفنی و مدیریتی تیم ملی با لبخندی که در برابر اصحاب رسانه به لب داشتند، نشان دادند. تا جایی که بار‌ها از حمید استیلی، مدیر تیم ملی گرفته تا بازیکنان در تمرینات به آن اشاره داشتند.

هیجان ۷۲ ساعته با کرونا

ستاد ملی مقابله با کرونا در فاصله ۷۲ ساعت مانده تا شروع دیدار ایران و لبنان یک باره اعلام کرد که برای برگزاری بازی با تماشاچیان در ورزشگاه امام رضا (ع) مشکلی وجود ندارد و مجوز برگزاری مسابقه با ۵۰ درصد ظرفیت صادر شد. مجوزی که اگرچه هواداران مشهدی را بابت حضور در ورزشگاه و تماشای نمایش ستارگان تیم ملی کشورشان امیدوار و هیجان زده کرد، اما برنامه فشرده و سخت کاری را پیش روی برگزارکنندگان و میزبان قرار داد تا جایی که هیئت فوتبال استان خراسان رضوی، آستان قدس رضوی، فدراسیون فوتبال و سایر نهاد‌های مرتبط برای برگزاری این بازی زیر فشار سنگین کاری قرار گرفتند.

چه بسا اگر خیلی زودتر و از همان قبل نوروز که وضعیت کرونایی مشهد مشخص بود، ستاد ملی مقابله با کرونا این مجوز را صادر می‌کرد، شاید کار‌ها روی روال بهتری انجام می‌شد. با این همه طراحی وبگاه فروش بلیت و هماهنگی‌های لازم برای حضور هواداران در ورزشگاه به شکلی بود که درنهایت این بازی با حضور تماشاگر برگزار شود.

مسئله ورود بانوان به ورزشگاه

جرقه اتفاقات بازی ایران و لبنان که برای اولین بار در مشهد برگزار می‌شد، درست از ماجرای بلیت فروشی و حضور بانوان در ورزشگاه مشهد آغاز شد. جایی که شمار زیادی از بانوان برای حضور در ورزشگاه بلیت به دست بودند، اما از ورود آن‌ها ممانعت شد. در این میان برخی برخورد‌های اشتباه و تند، خوراک رسانه‌ای خوبی برای بازتاب این اتفاقات شد. فدراسیون فوتبال مدعی است بلیت فروشی برای بانوان انجام نشده است و فقط ۹ نفر توانستند بلیت سهمیه بانوان بگیرند و حتی فراتر از این، سئول نشینان می‌گویند خبر برگزاری بازی با تماشاگران بانو را ندادند. در سویی دیگر، صحبت از بلیت‌های تقلبی به میان آمده است و گروهی مدعی اند این دسته از تماشاچیان خانم بازیچه دست سودجویان شده اند و با خرید بلیت از مراجعی که صلاحیت فروش بلیت نداشتند، بازی خوردند.

نبود زیرساخت‌ها و اشتباهی که اشتباهی شد

میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال، در دیدار با اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، از این می‌گوید که به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب برای ورود بانوان به ورزشگاه ازجمله نبود سرویس بهداشتی اختصاصی بانوان، راه‌های ورودی مجزا به ورزشگاه و مواردی از این دست، مشهد نتوانسته است میزبان حضور بانوان در ورزشگاه باشد. صحبت‌هایی که پربیراه نیست و شواهد عینی خبرنگار شهرآراورزشی در روز برگزاری دیدار حاکی از آن است که تدابیر لازم برای ورود اختصاصی بانوان از درب‌های ویژه به ورزشگاه اندیشیده نشده بود.

دستور ویژه برای بازی ویژه

منع ورود بانوان به ورزشگاه امام رضا (ع) فارغ از آنکه حقیقت یابی شود که مقصران این ماجرا و درگیری‌های پشت درب چه کسانی هستند، به طرز ویژه‌ای مورد سوءاستفاده رسانه‌های خارجی قرار گرفت. شاید همین عاملی بود تا حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، دستور بررسی ویژه این اتفاقات را صادر کند. دستوری که حالا چشم امید هواداران ورزش برای پرده برداشتن از سوءتفاهم‌های شاید یک سوءمدیریت تلخ است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->