زنانِ یک فیلم زنانه | مروری بر شخصیت‌های زن در سریال «در انتهای شب» مستند «دوئل» روایتی از مسیر پر پیچ و خم علیرضا حیدری + زمان پخش همه چیز درباره حواشی و فعالیت‌های عجیب «بنیامین بهادری» حضور ۴۰ بازیگر خارجی در فصل دوم «سلمان فارسی» اکران مجدد «آمِلی پولن» برای گردشگران المپیک «پیانو» در راه ایتالیا مدرسه‌ای به وسعت ایران با «میم مثل معلم» از شبکه دو سیما اقتصاد بی‌رنگ هنر | جای خالی حراج‌های هنری در گالری‌های مشهد نقد قطعه «جوکر» از امیر عظیمی و حمید صفت + زمان پخش تئاتر «شابلون» از امروز به روی صحنه می‌رود (۲ مرداد ۱۴۰۳) صحبت‌های وزیر ارشاد درباره معیار‌های تلویزیون، سینما و شبکه نمایش‌خانگی جدایی «قنبر از صنم» هم به داد گیشه نرسید | نگاهی به فروش سینما‌های استان در اولین ماه تابستان هشت بذر برای کاشتن یک درخت اعلام فهرست فیلم جشنواره تورنتو جزئیات مراسم یادبود سومین روز درگذشت «سعید راد» ماجرای زنی که سوژه پادکست جنایی شد! مجموعه شعر «تو و من و شب» را بخوانید «حبس مجرد» در جمع هشت فیلم پرفروش داستانی «هنر و تجربه»
سرخط خبرها

نه گفتن را بیاموز!

  • کد خبر: ۱۰۳۸۵۶
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
نه گفتن را بیاموز!
حسین ابراهیمی - فعال فرهنگی

همه جای دنیا آدمی که صاحب اندیشه و شخصیت است، باتوجه به آگاهی و شناختی که دارد، خط قرمز‌هایی برای زندگی خودش دارد؛ برای نوع حرف زدن و حرف‌هایی که می‌زند، برای نوع راه رفتن و جا‌هایی که می‌رود، برای آنچه می‌بیند و می‌شنود و می‌خورد و خلاصه برای تمام آنچه در زندگی دراختیار اوست، برخلاف کسی که فاقد این اندیشه و شخصیت است.

چنین شخصی گاهی بی آنکه چرایی کارش را بداند و اینکه آیا آنچه انجام می‌دهد برای او و زندگی و عاقبتش مفید است یا ضرر دارد، با هر دعوتی حرکت می‌کند و با هر گروهی، کاری را انجام می‌دهد و با هر موجی به طرفی می‌رود. این یکی از اتفاقات بدی است که ممکن است در زندگی یک فرد بیفتد و دین ما و بزرگان دینی ما با چنین حال و حالتی به شدت مخالف هستند.

یک روز از میدان استقلال مشهد رد می‌شدم که به یک بیلبورد برخوردم. روی بیلبورد با خط درشت نوشته شده بود: «نه گفتن را بیاموز!» وقتی نگاهم را دقیق‌تر کردم، دیدم منظور اصلی در اینجا، موضوع خانمان برانداز اعتیاد و ترک آن است. اعتیاد یک مثال و مصداق است برای موضوعات منفی مختلفی که وقتی انسان در زندگی و جامعه با آن روبه رو می‌شود، باید بتواند به آن نه بگوید و هر دین و مسلکی هم که داشته باشی، ضرورت این موضوع را درک می‌کنی. درواقع این موضوع همان چیزی است که ما در اسلام به آن تقوا می‌گوییم؛ یعنی اینکه بتوانیم در گام اول برای زندگی خودمان چارچوب منطقی مشخصی داشته باشیم و در گام دوم این چارچوب و خط قرمز‌ها را طبق آنچه خواست و رضایت خداوند است، ترسیم و اصلاح کنیم.

ماه مبارک رمضان فرصت تمرین تقوا به همین معناست؛ آنچه قرآن به عنوان هدف نهایی روزه داری در این ماه ذکر می‌کند که فرمود: «ای افرادی که ایمان آورده اید! روزه بر شما نوشته شده است، همان گونه که بر کسانی که قبل از شما بودند، نوشته شد تا پرهیزکار شوید.» (آیه ۱۸۳، سوره بقره) ما در ماه مبارک رمضان، از انجام کار‌هایی که در سایر ماه‌ها انجام آن معمول و به اصطلاح حلال است، خودداری می‌کنیم تا در انتها و پس از این تمرین یک ماهه بتوانیم دربرابر گناهان و ارتکاب اشتباهات، خودمان را حفظ کنیم و به پلیدی‌ها نه بگوییم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->