بهمن هاشمی تهیه‌کننده شد فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر «کیانو ریوز» در فیلم «سیستم سرگرمی خراب است» زنده‌یاد رضا داوودنژاد با «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایزه بهترین بازیگر جشنواره زنان بیروت در دستان صحرا اسدالهی پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست | معرفی چند اثر پژوهشی درباره سعدی به مناسبت روز بزرگداشت او آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

فاخته‌های خونین حرم‌رضوی

  • کد خبر: ۱۰۴۲۱۶
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
فاخته‌های خونین حرم‌رضوی
ماهان صفایی - مدرس دانشگاه

خبر حمله ناجوانمردانه به سه طلبه، آن‌هم در حرم‌رضوی که به شهادت دو تن از این طلاب منجر شد، ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی درپی داشته است و جریان را برخلاف آنچه طراحان این جنایت پیش‌بینی کرده بودند، رقم زد.

انزجار عمومی از شهادت ناجوانمردانه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دارایی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصلانی که اتفاقا هردو فرزندان پاک‌نهاد شهر‌های تلفیقی استان بودند و نماد‌های وحدت در دیارشان تجلی دارد، نشان‌دهنده نقش‌برآب‌شدن نقشه‌های کور دشمنان وحدت‌شکن است.

ضارب تکفیری ازبک‌تبار به‌دستور اربابانش که هدفی به‌جز اختلاف‌افکنی و ضربه‌زدن به انسجام و وحدت مسلمانان شیعه و سنی ندارند، در حمله‌ای کور به روحانیانی حمله کرد که اصالتا وحدت‌ساز بودند و عمر بابرکتشان را در مسیر شکوفاشدن درخت وحدت صرف کرده بودند و مصداق بارز آیه «و مکرو و مکرا... وا... خیرالماکرین» را به‌نمایش گذاشتند.

شهید دارایی جوان طلبه سی‌وچهارساله و فعال عرصه خدمت‌رسانی اجتماعی و فرهنگی به مناطق محروم حاشیه‌شهر مشهد و اهل دیار وحدت، روستای بزد شهرستان تربت‌جام بود. کمک به محرومان جامعه بدون درنظرگرفتن مذهب آنان از خصوصیات بارز این طلبه جوان انقلابی بود و قطعا شهادت در حرم امام مهربانی‌ها رابطه‌ای با گام‌برداشتن وی در مسیر خواست خداوند و نگاه مهربانانه و برادرانه به نیازمندان حاشیه‌شهر داشته است.

دشمن در این حمله کور شاید دل خانواده‌های نیازمند شیعه و سنی حاشیه‌شهر و همچنین علاقه‌مندان و شیفتگان امت ولایت‌مدار را داغ‌دار کرد، اما غافل از این بود و هست که این عَلم بر زمین نمی‌ماند و سیل خروشان مردم در تشییع پیکر پاک این شهیدان، پیروی از راه آنان را نشان داد و به‌منصه ظهور کشاند.

پیام‌های وحدت‌آفرین علمای شیعه و سنی در روز‌های گذشته که زمینه عصبانیت دشمنان اسلام و مسلمانان را فراهم آورده است، این جمله تاریخی امام‌خمینی (ره) را به همه کوردلان یادآور شد که فرمودند: «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود.»

شهادت حجت الاسلام والمسلمین دارایی و حجت الاسلام والمسلمین اصلانی و همچنین، مجروح شدن حجت الاسلام والمسلمین پاکدامن، این واقعیت را بار دیگر اثبات کرد که خداوند به عمل خالص انسان‌ها بهترین پاداش را می‌دهد و نباید از خدمت رسانی به مردم نیازمند غافل شد.

به عقیده نگارنده، از مهم‌ترین پیام‌های شهادت وحدت آفرین فاخته‌های خونین حریم رضوی این است که وحدت شیعه و سنی با وجود اختلافات و اشتراکاتشان خدشه بردار نیست و جریان خشن و تکفیری وهابیت که از این وحدت می‌هراسد، به دنبال اختلاف افکنی با خشونت ناجوانمردانه است، زیرا می‌داند با این وحدت همه مسلمانان به سیره پیامبر مهربانی حضرت رسول اکرم (ص) متمسک خواهند شد و دیگر آنان در بین انسان‌ها جایی نخواهند داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->