آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست | معرفی چند اثر پژوهشی درباره سعدی به مناسبت روز بزرگداشت او آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ کنسرت‌های خوانندگان پاپ در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات ساعد سهیلی با «شهرک» در «کازابلانکا» «فرداها» ملیسا ده کوستا پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها استاد سخن زیر سایه نام‌ها | گفتگو با دکتر جعفر یاحقی در باب فاصله جامعه با سعدی
سرخط خبرها

پایانی که آخر راه نیست

  • کد خبر: ۱۰۲۵۳۱
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
پایانی که آخر راه نیست
ماهان صفایی - مدرس دانشگاه

روزهـــا، ساعـــت‌ها و دقیقه‌های پایانی سال۱۴۰۰خورشیدی را سپری می‌کنیم؛ لحظاتی که قطعا برگشت ناپذیرند و اگر به درستی از آن استفاده نکنیم، چیزی به جز حسرت برایمان به جا نخواهد ماند. تکاپو، تلاش و فعالیت بیشتر و... در ظاهر شهر و بیشتر مردم دیده می‌شود و همه این‌ها برای پایانی باافتخار در امسال و شروعی بهتر در سال جدید است.

پیامک‌های تخفیف، تبلیغات گاهی اغواکننده، توصیه‌های مختلف و... در مسیر کمک به انتخاب بهتر است، اما اینکه توجه و پیروی از این پیشنهادها، چه میزان به بهترین انتخاب برای فرد کمک می‌کند، جای تأمل است.

البته این وضع و فضا به امروز مربوط نیست و سال هاست که بچه‌ها منتظر رسیدن عید هستند و برای بزرگ تر‌ها خانه تکانی در روز‌های پایانی سال سنتی واجب قلمداد می‌شود. نگارنده معتقد است در کنار همه نکات مطرح شده می‌توان به پیشنهاد‌های دیگری نیز فکر کرد که حال ما، شهر و شهروندان را بهتر می‌کند.

پیشنهاد اول:
میلاد منجی عالم بشریت، حضرت صاحب الزمان (عج) در روز‌های پایانی امسال واقع شده و فرصتی است برای درخواست تعجیل در فرج در راستای رفع همه مشکلات و معضلات بشریت. ستاد مردمی و بین المللی اجتماع عظیم منتظران ظهور امسال هم مانند شانزده سال گذشته با امید تحقق فرج، فراخوان عمومی برگزاری اجتماع و راهپیمایی بزرگ در ساعت ۹:۳۰ نیمه شعبان هم زمان با ۲۵کشور جهان و ۱۵۰شهر دیگر کشور را ارائه کرده است. این اجتماع در مشهد از میدان شهدا آغاز می‌شود و به صورت راهپیمایی به سمت حرم مطهررضوی ادامه خواهد داشت.

پیشنهاد دوم:
دستگیری از نیازمندان واقعی جامعه و کمک به آن‌ها به ویژه خانواده‌های فقیر، بی سرپرست و بدسرپرست که بیشتر در حاشیه شهر مشهد ساکن اند. این کار می‌تواند با محوریت مؤسسات خیریه و کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام شود؛ به ویژه اطعام در روز نیمه شعبان که البته نباید این کمک‌ها فقط به روز‌های پایانی سال یا روزی خاص در سال خلاصه شود.

پیشنهاد سوم:
صله رحم و احوالپرسی از اقوام و خویشان و کمک به رفع مشکلات آنان به ویژه اگر در بین نزدیکان ما خانواده‌هایی نیازمند هستند. توجه با آنان در ساعات پایانی سال حال انسان را خوب می‌کند.

دیگر پیشنهادها:
قطعا مخاطبان فهیم و گرامی نکات متعددی در ذهنشان مرور خواهند کرد؛ ازجمله آشتی با طبیعت، گذشتن و بخشش خطا‌های دیگران، درخت کاری و... که از کار‌های خوب و فعالیت‌های عامه پسند هستند. همه این‌ها برای ساختن پایان سالی خوب و شاد و شروع سالی همراه با موفقیت و عاقبت به خیری می‌تواند در برنامه ریزی‌های ما لحاظ شود.

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->