حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

بازوبند بر بازوی بازیکن مشهدی تیم ملی فوتسال

  • کد خبر: ۱۰۴۲۴۵
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
بازوبند بر بازوی بازیکن مشهدی تیم ملی فوتسال
«حسین طیبی» تنها خراسانی فهرست تیم‌ملی فوتسال در مقدماتی جام‌ملت‌های آسیاست.

مرتضی اخوان/شهرآرانیوز، حالا او باتجربه‌ترین و کهنه‌کارترین ستاره تیم‌ملی فوتسال است. بعد از شکست دور از انتظار تیم‌ملی فوتسال ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۱ و با تغییر سرمربی، همان‌طور که انتظار می‌رفت، حالا پوست‌اندازی جدی در تیم به وجود آمده است. وحید شمسایی، سرمربی جدید تیم‌ملی که نام و آوازه‌اش برای فوتسال ایران بسیار جلوتر از اولین تجربه سرمربیگری ملی اوست، با سیاستی تبیین‌شده به تغییر نسل در تیم‌ملی دست زده است. دراین‌میان، بازیکنان بزرگی مانند علی‌اصغر حسن‌زاده، مهدی جاوید و... از فهرست تیم کنار گذاشته شدند تا تیم‌ملی فوتسال جوان‌شده راهی مسابقات مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا شود.

اتفاقی که شاید مقطعی باشد و در دور پایانی باز تیم‌ملی دست‌به‌دامان برخی باتجربه‌های قدیمی‌تر شود، اما فرصتی طلایی برای تغییر نسل فوتسال ایران است. دراین‌میان، فرصتی طلایی و شاید تاریخی برای فوتسال خراسان رقم خورده و یازدهمین کاپیتان تاریخ ادوار تیم‌ملی فوتسال بالاخره یک مشهدی است. حسین طیبی، ستاره لژیونر تیم‌ملی فوتسال، در مسابقات قرقیزستان کاپیتان ایران خواهد بود که رسما از روز یکشنبه برای تیم‌ملی فوتسال ایران آغاز می‌شود؛ یک کاپیتانی خاص و شیرین برای فوتسال خراسان و درج در تاریخ!

کاپیتانی نفر یازدهم

تیم‌ملی فوتسال ایران در تاریخ حیاتش تا اینجا ۱۰ کاپیتان به خود دیده که حالا قرار است بازوبند روی دست یازدهمین بازیکن بسته شود؛ یازدهمین نفری که اولین مشهدی این فهرست است. هاشم حیدری نخستین کاپیتان تیم‌ملی فوتسال ایران در تاریخ است و بعد از او صادق ورمزیار، بابک معصومی، محمدرضا حیدریان، وحید شمسایی، محمد هاشم‌زاده، محمد کشاورز، محمد طاهری و علی‌اصغر حسن‌زاده افتخار این را داشتند که بازوبند کاپیتانی تیم‌ملی را به بازو ببندند. حالا وحید شمسایی، دومین گل‌زن برتر تاریخ فوتسال جهان و سرمربی جدید تیم‌ملی، مأموریت رهبری تیم در زمین را به حسین طیبی سپرده است.

۱۳۰ بازی تا یک آرزو

بستن بازوبند کاپیتانی هر تیم‌ملی در هر رشته ورزشی آرزوی هر ورزشکاری است. حسین طیبی، ملقب به شاه‌ماهی فوتسال ایران، برای رسیدن به این رؤیا ۱۳۰ بازی ملی صبر کرد. او که در کارنامه‌اش ۱۵۰ گل ملی ثبت کرده، با تیم‌ملی افتخارات زیادی به‌دست آورده است؛ از قهرمانی‌های یکی پس از دیگری در جام‌ملت‌های آسیا گرفته تا سومی جام‌جهانی که برگ زرینی در کارنامه کاری اوست. طیبی در عرصه باشگاهی هم آن‌قدر خوب بوده است که حالا شمسایی به‌عنوان فوق‌ستاره و بازیکن باتجربه به او اعتماد کند و بازوبند را بر بازویش ببندد.

رؤیای اروپایی در آستانه دیدار‌های آسیایی

حسین طیبی این روز‌ها در لیگ‌برتر فوتسال پرتغال درخشش خوبی دارد و توانسته است شمار گل‌های این فصلش را به هجده برساند. او که در بنفیکا شماره ۱۵ را به تن می‌کند، حالا در آستانه بازی‌های مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا و درحالی‌که با تیم‌ملی در قرقیزستان است، خبردار شده است تیمش در عرصه باشگاهی باید به حکم قرعه در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به‌مصاف تیم فوتسال بارسلونا برود؛ قرعه‌ای سخت، اما شیرین که فرصت دیده‌شدن دوباره را به این ستاره در سی‌وسه‌سالگی می‌دهد. طیبی با انگیزه‌های فراوان به آوردگاه بیشکک رفته است تا با موفقیت در لباس تیم‌ملی به اردیبهشت رؤیایی و جدال با فوق‌ستارگان بارسای بزرگ پا بگذارد.

اعتماد شمسایی به شمسایی!

وحید شمسایی از میان همه بازیکنان بزرگ تیم‌ملی فقط به حسین طیبی برای حضور در فهرستش اعتماد کرد. او درحالی از کنار نام علی‌اصغر حسن‌زاده، کاپیتان چند سال گذشته تیم‌ملی فوتسال و یکی از همیشه بهترین‌های آسیا، گذشت که یکی از دلایلش پابه‌سن‌گذاشتن این بازیکن بود. او حتی از مهدی جاوید، دیگر مشهدی ابدی فهرست تیم‌ملی هم گذشت، اما نتوانست از لژیونر آماده این روز‌های تیم‌ملی با وجود سن‌وسالش بگذرد. شمسایی به بازیکنی اعتماد کرد که به‌واسطه هم‌پستی با این مربی در دوران بازی و شباهت‌های فنی‌اش به او، خیلی‌ها او را شمسایی دوم فوتسال ایران می‌نامند.

جای خالی مشهدی‌ها در آینده فوتسال ایران

با وجود خوش‎وقتی مشهدی‌ها از کاپیتانی حسین طیبی در تیم‌ملی وحید شمسایی، یک نگرانی بزرگ برای جامعه فوتسال استان وجود دارد. شمسایی طیبی را به تیم‌ملی دعوت کرده، اما در کنار او یک‌جین بازیکن جوان را به تیم‌ملی فراخوانده است که آینده فوتسال ایران هستند، اما در میانشان نامی از مشهدی‌ها دیده نمی‌شود. این می‌تواند نگرانی آینده فوتسال مشهد باشد که بعد از کناررفتن طیبی، دیگر مشهدی در تیم‌ملی نباشد. چنان‌که شمسایی خیلی راحت روی نام مهدی جاوید یکی از آقایان گلی همیشگی لیگ‌برتر فوتسال ایران هم خط کشید.

ایران در مرحله مقدماتی فوتسال جام‌ملت‌‎های آسیا با تیم‌های مالدیو، ترکمنستان و قرقیزستان هم‌گروه است و بعید است شاگردان شمسایی کاری سخت برای صعود در پیش داشته باشند. تیم‌ملی فوتسال کشورمان در گام نخست این مسابقات هم روز یکشنبه به‌مصاف مالدیو می‌رود؛ دیداری که می‌تواند از حیث گل‌شماری برای ما یادآور دیدار تیم‌ملی رؤیایی ۹۸ فوتبال ایران مقابل مالدیو باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->