حضور سه میلیون پناهجوی افغان در پاکستان ممنوعیت ضبط نشست‌های امنیتی به دستور نتانیاهو آخرین اخبار از روند بررسی و پیشنهاد اعضای هیئت دولت چهاردهم (۲۶ تیر ۱۴۰۳) مراسم عزاداری شب عاشورا با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد+تصاویر علت شنیده شدن صدای تیراندازی در حرم شاهچراغ شیراز چه بود؟ | وضعیت حرم آرام است+ فیلم (۲۵ تیر ۱۴۰۳) پزشکیان: نباید به نام امام حسین (ع) تابع هوای نفس و غرور و تکبر شویم‌ واکنش مهدی چمران به شایعه فساد پُست فروشی در شهرداری تهران ۸ ملوان ایرانی محبوس در زندان‌های قطر آزاد شدند (۲۵ تیر ۱۴۰۳) وقوع حادثه جدید دریایی در سواحل یمن (۲۵ تیر ۱۴۰۳) بشار اسد به درخواست دیدار اردوغان با او واکنش نشان داد عاشورا در عراق تعطیل رسمی اعلام شد حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل (۲۵ تیر ۱۴۰۳) تعداد شهدای نوار غزه به مرز ۳۹ هزار نفر رسید (۲۵ تیر ۱۴۰۳) اعضای جامعه کارگری و کانون‌های بازنشستگی با پزشکیان دیدار کردند+ فیلم مقتدی صدر: شاید ترور ترامپ فیلم تبلیغاتی باشد! وزیر تندرو نتانیاهو تهدید به انحلال کابینه اسرائیل کرد اتحادیه اروپا تحریم های یکجانبه علیه ایران را تمدید کرد بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران سرپرست وزارت امور خارجه عازم نیویورک شد مقام روسی: ترامپ را برنده انتخابات آمریکا بدانید
سرخط خبرها

حامد کرزی: مردم ایران و افغانستان با هوشیاری روحیه برادری خود را حفظ کنند

  • کد خبر: ۱۰۴۶۶۰
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
حامد کرزی: مردم ایران و افغانستان با هوشیاری روحیه برادری خود را حفظ کنند
سفیر ایران در کابل در دیدارهای جداگانه با حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان و امیرخان متقی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حامد کرزی در این دیدار با اشاره به بازنشر کلیپ‌های تفرقه‌انداز چند روز اخیر، اظهار داشت: دو ملت ایران و افغانستان باید با هوشیاری تمام روحیه برادری و همسایگی خود را حفظ کنند.

سفیر ایران در کابل نیز در این دیدار با تاکید بر اشتراکات دو ملت انتشار این تصاویر و ویدئوها را غیر واقعی خواند.

دیدار سفیر ایران و امیرخان متقی در کابل

درهمین حال بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل درباره مسائل مربوط به مهاجران با وزیر امور خارجه طالبان دیدار و گفت وگو کرد.

امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان در این دیدار اظهارداشت: بدرفتاری با مهاجران افغان بر روابط و ذهنیت عمومی دو کشور تأثیر منفی می‌گذارد و به ‏دشمنان دو کشور فرصت ایجاد آشوب و اختلاف می دهد.

وی همچنین افزود: عملکرد هیچ مجرمی با استفاده از نام مهاجر افغان، بیانگر افکار، نیات و اقدامات عمومی نیست.

امینیان، سفیر ایران در افغانستان نیز درباره نگرانی‌های وزیر امور خارجه طالبان گفت: هنگامی که دو روحانی و یک خادم در حرم مطهر‏ امام رضا(ع) با چاقو کشته و زخمی شدند، برخی از محافل مغرض به دنبال توطئه برنامه‌ریزی شده بین مردم کشورهای دوست و همسایه، در مطبوعات تبلیغات منفی را با هدف ایجاد نفرت و بدبینی به راه انداخته‌اند.

امینیان، مهاجران افغان مقیم ایران را میهمانان ایران خواند و افزود:‏ رفتار مهاجرین افغان در ایران پس از ۴۳ سال ثابت کرده است که آنها با مردم ایران تعامل محبت آمیز و دوستانه دارند.‏

سفیر ایران تصریح کرد که دولت قصد بدرفتاری با پناهجویان افغان را ندارد و همواره تلاش می‌کند تا روابط دو کشور را نزدیک‌تر و معتبرتر کند و من پیام شما را به مسئولان کشور و دولت خواهم رساند.

 

انتهای پیام

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->