حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها

مغلوب، اما همچنان در صدر

  • کد خبر: ۱۰۴۹۴
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶
مغلوب، اما همچنان در صدر
اشتری با وجود ناکامی در ۳ مرحله تور ایرانی پینگ پنگ هنوز نفر اول است
مژده رنگیان - پرونده تور ایرانی تنیس‌روی‌میز بزرگ‌سالان کشور در کرج بسته شد و اشتری برای دومین‌بار به نیمه‌نهایی نرسید و نتایج خوبی کسب نکرد، اما به خاطر امتیاز بالای خود در رنکینگ کشور همچنان جایگاه خود در صدر را حفظ کرد.
تور تنیس‌روی‌میز بانوان در رده بزرگ‌سالان از ابتدای مهرماه امسال آغاز شد که در مرحله اول این رقابت‌ها به میزبانی کرمانشاه، مهشید اشتری ورزشکار جوان مشهدی با ناکامی بزرگی روبه‌رو شد و در یک‌چهارم نهایی، ۴ بر ۳ مغلوب شیما صفایی شد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند و در مقابل، صفایی در فینال به قهرمانی رسید. ۲۰ آبان‌ماه نیز مرحله دوم این تور به میزبانی مشهد در سالن شهید بهشتی پیگیری شد که اشتری این بار باانگیزه‌تر از قبل ظاهر شد و با ۳ برد مقتدرانه راهی فینال شد، اما شیما صفایی که در مرحله اول تور در کرمانشاه، مهشید اشتری را در یک‌چهارم نهایی حذف کرده بود حریف ورزشکار مشهدی در فینال شد که موفق شد او را شکست دهد و به‌این‌ترتیب اشتری نایب‌قهرمان مرحله دوم شد.
در مرحله سوم تور، اشتری کار را خوب شروع کرد و ۲ پیروزی قاطعانه مقابل حریفان گلستانی و تهرانی به دست آورد، اما در سومین رقابت خود با مریم فرعی روبه‌رو شد که این بازی با نتیجه ۴ بر ۱ به پایان رسید و اشتری از صعود به نیمه‌نهایی بازماند. مریم فرعی که ۲ دوره قبلی تور نیز به نیمه‌نهایی رسیده، اما به فینال راه پیدا نکرده بود، این بار با کسب یک پیروزی دیگر راهی فینال شد. دیدار فینال تور تنیس روی میز بزرگ‌سالان کشور در کرج بین مریم فرعی و فاطمه جمالی‌فر برگزار شد که مریم فرعی توانست ۴بر۲ جمالی‌فر را شکست دهد و قهرمان دور سوم تور بزرگ‌سالان کشور شود. جمالی‌فر که در میان اهالی پینگ‌پنگ کرج محبوب است و واکنش‌های او در جریان بازی نیز جالب توجه بود، درنهایت نتوانست قهرمان شود و به نایب‌قهرمانی بسنده کرد. پریناز حاجیلو و مینا پورموسوی نیز مقام سوم مشترک را کسب کردند.

خطر ظهور ستاره‌های جدید
به این ترتیب اشتری برخلاف سال گذشته نتوانست بیشترین امتیاز تور را کسب کند، اما اشتری به خاطر امتیاز پایه بالا و چندبرابری خود نسبت به دیگر حریفان توانست عنوان اول کشور را از آن خود کند. هرچند نتایج این مسابقات نشان دادکه ستاره‌های جوانی در این رشته ظهور کرده و اتفاقا توانسته اند او را شکست دهند و شاید خیلی زود جای او را در ترکیب تیم ملی و رنکینگ کشور بگیرند.

اشتری صدرنشین همیشگی رده‌بندی
پس از برگزاری سومین و آخرین مرحله تورایرانی بزرگ‌سالان بانوان کشور که با قهرمانی فرعی از استان البرز به پایان رسید، رده‌بندی ملی بزرگ‌سالان بانوان هم منتشر شد. در این رده‌بندی مهشید اشتری از خراسان رضوی همچنان در صدر قرار دارد و شیما صفایی از همدان در جایگاه دوم است. مریم فرعی قهرمان تور ایرانی نیز از رتبه ششم به مکان سوم جدول رده بندی بازیکنان کشور صعود کرد. در ادامه این رده بندی فاطمه جمالی فر از البرز نیز چهارم شد.

رقابت شانه‌به‌شانه با شهسواری
مسابقات انفرادی کسب سهمیه المپیک۲۰۲۰ در بخش بانوان آسیای میانه ۱۸ فروردین‌ماه ۹۹ برگزار می‌شود و بانوان ایران به این مسابقات اعزام می‌شوند. به همین منظور مرحله مقدماتی انتخابی تیم ملی ۲۲ و ۲۳ آذرماه با حضور ۱۶ بازیکن برگزار می‌شود و سپس مرحله نهایی با ۱۲ بازیکن برتر ۲۵ تا ۲۸ آذرماه پیگیری خواهد شد. اشتری باید در این مسابقات از سد حریفان خود به خصوص ندا شهسواری ورزشکار المپیکی بگذرد تا بتواند جواز حضور در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک را به دست آورد.

لغو اعزام تیم بانوان به پرتغال.
اما در بخش تیمی، مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ از ۲ تا ۶ بهمن ماه در پرتغال برگزار می‌شود و ۹ سهمیه تیمی المپیک۲۰۲۰ توزیع خواهد شد، اما با نظر فدراسیون تنیس‌روی‌میز ایران، فقط تیم مردان به پرتغال اعزام می‌شود و تیم بانوان در رقابت‌های جهانی حضور ندارد. پیمان حسنی، دبیر فدراسیون تنیس روی میز در واکنش به اعزام‌نشدن بانوان به مسابقات جهانی پرتغال گفته است رنکینگ بانوان ایران خیلی پایین‌تر از مردان است و شانس خیلی کمی برای حضور در این مسابقات و کسب سهمیه دارند به همین دلیل بیشتر برنامه‌ریزی فدراسیون در بخش انفرادی کسب سهمیه بانوان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->