رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

اعتراض سوئدی ها به هتک حرمت علیه قرآن کریم + عکس

  • کد خبر: ۱۰۵۱۲۳
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
اعتراض سوئدی ها به هتک حرمت علیه قرآن کریم + عکس
تظاهرات علیه اقدام اسلام ستیزانه یک جنبش افراطی در سوئد، با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

به گزارش شهرآرانیوز، با تشدید اقدامات اسلام ستیزانه در سوئد و اقدام رئیس یکی از جنبش‌های افراطی دست راستی در هتک حرمت به قرآن کریم، سوئد برای  دومین روز متوالی به صحنه تظاهرات و درگیری‌ها تبدیل شد.

به دنبال اعلام «راسموس پالودان» رئیس جنبش دست راستی و اسلام ستیز موسوم به «خط سخت» برای هتک حرمت به کلام الله مجید، طی روزهای پنجشنبه و جمعه خیابان‌های سوئد به صحنه زد و خورد و درگیری‌های شدید تبدیل شد.

منابع رسانه‌ای غربی از بروز «شورش» و درگیری‌های شدید در سوئد طی روز جمعه (دیروز) خبر دادند؛ بنا بر این گزارش‌ها، حدود ۲۰۰ نفر از معترضان در حمایت از کلام الله مجید و محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم، با نیروهای پلیس درگیر شدند و تعدادی از خودروها را به آتش کشیدند.

اعتراض سوئدی ها به هتک حرمت علیه قرآن کریم + عکس

به دنبال اعلام یک رهبر افراطی اسلام ستیز برای آتش زدن قرآن کریم در شهر «لینکوپینگ» و برپایی تجمع حامیان او، مخالفان این اقدام تظاهرات حمایتی از قرآن کریم برگزار کردند اما این تجمه به صحنه درگیری‌های شدید منجر شد.

 پنجشنبه پیش قرار بود «راسموس پالودان» رهبر جنبش راست‌گرا و اسلام ستیز دانمارکی - سوئدی «خط سخت»، به همراه حامیانش یک تجمع برگزار کنند و طبق قرار قبلی قرآن را آتش بزنند ولی پیش از شروع تجمع، درگیری صورت گرفت.

طبق گزارش‌های اولیه، درگیری‌ها در شهر لینکوپینگ سوئد منجر به مجروح شدن سه پلیس و بازداشت دو نفر از معترضان در روز پنجشنبه پیش شد.

به رغم بر هم خوردن تجمع حامیان راسموس پالودان، او اقدام شنیع خود در هتک حرمت به قرآن کریم را انجام داد و این موضوع باعث شد که روز جمعه (دیروز) برای دومین روز متوالی در حمایت از کلام الله مجید در خیابان‌ها حاضر شوند.

اعتراض سوئدی ها به هتک حرمت علیه قرآن کریم + عکس

منابع رسانه‌ای غربی تعداد معترضان را حدود ۲۰۰ نفر عنوان کردند و از آنها تحت القابی از قبیل «شورش‌گر» یاد کرده‌اند.

مقام‌های سوئد اعلام کردند، طی درگیری روز جمعه میان پلیس و معترضان در شهر اوربرو، 9  نیروی پلیس زخمی شدند. به گفته سخنگوی پلیس سوئد، نیروهای پلیس از ناحیه دست دچار آسیب شدند و هدف سنگ پراکنی قرار گرفتند.

بنا بر گزارش رسانه‌های محلی در سوئد، در درگیری‌های روز پنجشنبه که در شهر لینکوپینگ رخ داد، سه مامور پلیس زخمی و به بیمارستان منتقل شدند و نیروهای پلیس دو معترض را بازداشت کردند.

«ماگدالنا اندرسون» نخست‌وزیر سوئد در واکنش به درگیری‌ها در این کشور اظهارنظر کرد. او گفت: «در سوئد، مردم اجازه دارند نظرات خود را بیان کنند، خواه نظراتشان خوب باشد خواه بد. این بخشی از دموکراسی ما است. مهم نیست که شما چه فکر می‌کنید، هرگز نباید به خشونت متوسل شوید. ما هرگز آن را نمی‌پذیریم».

وی با انتقاد از «راسموس پالودان» رهبر جنبش راست‌گرا و اسلام ستیز دانمارکی - سوئدی «خط سخت» افزود: «این دقیقا همان واکنش مفنی است که او می‌خواهد شاهدش باشد. هدف اصلی او این است که مردم را علیه هم تحریک کند».

پالودان طی سال‌های اخیر به دلیل مواضع افراطی و اسلام ستیزانه خود بارها خبرساز شده است. وی در ماه نوامبر ۲۰۲۰ در فرانسه بازداشت و از کشور اخراج شد. پنج تن از حامیان او هم به فاصله کوتاهی پس از اخراجش از فرانسه، به دلیل تلاش برای آتش زدن قرآن کریم در بروکسل بازداشت شده بودند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->