قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند
سرخط خبرها

مجلس بررسی طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت را آغاز کرد

  • کد خبر: ۱۰۵۱۷۲
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
مجلس بررسی طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت را آغاز کرد
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس در این باره گفت: طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت در ۳۶ ماده و با هدف ساماندهی مهاجران خارجی و اعطای اقامت به آن‌ها در مجلس کلید خورد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت در قالب ۳۶ ماده در مجلس کلید خورد.

وی افزود: این طرح به دنبال ساماندهی مهاجران به کشور و اعطای اقامت با مدت زمان‌های مختلف به آن‌هاست.

نماینده مردم نجف‌آباد ادامه داد: ایران جزو سه کشور اول جهان در پذیرش مهاجران کشور‌ها به ویژه کشور‌های همسایه است و از آنجایی که کشور‌های همسایه ما عموماً درگیر جنگ‌های داخلی هستند، ما باید ساماندهی لازم را در این زمینه داشته باشیم.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ما در حوزه تابعیت، قوانین مشخصی داریم، اما در بحث اقامت، آخرین قانون مصوب در این باره مربوط به سال ۱۳۱۰ است و پس از آن ما قانون و دستورالعمل شفاف و مشخصی در بحث اقامت به مهاجران نداشته‌ایم.

وی افزود: ما در طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت به دنبال آن هستیم تا مهاجران به کشور را با دادن اقامت ساماندهی کنیم، چرا که این اقدام مزایای زیادی را برای ما به همراه دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وقتی مهاجران سامدندهی شده و اقامت به آن‌ها داده شود، امکان اخذ مالیات از آن‌ها نیز وجود دارد، مضاف بر اینکه در این طرح زمینه برای سرمایه‌گذاری مهاجران در کشور نیز فراهم شده است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: به خاطر نبود دستورالعمل مشخص برای دادن اقامت، به عنوان مثال و به طور خاص افغانستانی‌ها در ایران کار می‌کنند، پول به دست می‌آورند، اما آن را به ترکیه برده و در آنجا سرمایه‌گذاری و خرج می‌کنند و ما می‌توانیم با ساماندهی مهاجران زمینه را برای استفاده از سرمایه این گروه فراهم کنیم.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->