سرخط خبرها

شهیداصلانی برمحوریت مساجد تاکید داشت

  • کد خبر: ۱۰۵۴۸۴
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
شهیداصلانی برمحوریت مساجد تاکید داشت
در دیدار مسئولان و خانواده شهدای مدافع حرم با خانواده شهید محمد اصلانی مطرح شد: شهید حرم تأکید داشت باید مسجد محور فعالیت‌ها باشد.

سمیرا منشادی | شهرآرانیوز؛ در این مدتی که از شهادت حجت‌الاسلام و المسلمین محمد اصلانی می‌گذرد مردم و مسئولان این خانواده را تنها نگذاشته‌اند. به طوری که این خانواده هر روز پذیرای گروه‌های مختلف مردمی و مسئولان لشکری شهری هستند که برای عرض تبریک و تسلیت مهمانشان می‌شوند. در هفته‌ای که گذشت همراه شهردار منطقه ۷ برای دیدار و عرض تسلیت راهی خانه شهید شدیم. هم‌زمان با ورود ما فرمانده مرزبانی خراسان رضوی و خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیز مهمان این خانواده بودند.

راه شهید ادامه دارد

فرمانده مرزبانی خراسان با اشاره به این جمله که شهادت هنر مردان باایمان است، گفت: افرادی که شهادت نصیبشان می‌شود توسط خدا انتخاب شده‌اند. از این‌رو خانواده این شهدا هم منتخبان خداوند هستند. شهید اصلانی به راهی که انتخاب کرده بود ایمان داشت و برای رسیدن به هدفش تلاش زیادی انجام داد. همان‌طور که می‌خواست در راه خدمت هم جان خود را تقدیم کرد.

سردار سرتیپ دوم مجید شجاع بیان کرد: با شهادت هر شهیدی زوایای پنهانی از زندگی‌اش آشکار می‌شود. درست مانند شهید اصلانی که بعد از شهادتش، کار‌هایی که برای سامان‌دهی حاشیه شهر انجام داده بود آشکار شد. اگر چه جای شهید اصلانی و سایر شهدا در بین ما خالی است، اما ایثار و فداکاری آن‌ها همواره به‌عنوان پشتوانه‌ای عظیم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باعث اقتدار این نظام شده است.

تأکید داشت مسجد، محور فعالیت باشد

در ادامه این دیدار شهردار منطقه ۷ با بیان اینکه شهید اصلانی ارتباط تنگاتنگی با شهرداری منطقه داشت گفت: فعالیت‌های این شهید، چه در حوزه فرهنگی و چه در حوزه محرومیت‌زدایی را از نزدیک شاهد بودیم و این فعالیت‌ها الگویی برای سایر فعالان این حوزه است.

حسین فرهادیان با اشاره به اینکه شهید فردی دغدغه‌مند و مردمی بود، ادامه داد: آخرین نشستی که با شهید داشتیم در زمینه ساخت فرهنگ‌سرا بود، اما تأکید داشت باید مسجد محور فعالیت‌ها باشد و نیازی به فرهنگ‌سرا در محله نیست. زیرا می‌توان تمام این فعالیت‌ها را در مسجد انجام داد.

او بیان کرد: شهید اصلانی ظرفیت‌های مسجد و زمینه فعالیت را برای تشکل‌ها و جوانان فراهم کرده بود و تأکید داشت باید رأس امور مسجد باشد.

فرهادیان به خانواده شهید پیشنهاد کرد در صورتی که ایشان یادداشت‌هایی دارد، ما در شهرداری آمادگی داریم که در زمینه تدوین و چاپ کتاب همکاری کنیم.

دلگرمی دادن مردم به خانواده شهید

همسر شهید اصلانی با قدردانی از حضور شهردار منطقه ۷، حضورفرمانده مرزبانی و خانواده‌های شهدای مدافع حرم گفت: در این روز‌ها مردم و مسئولان همواره با ارسال پیام سبب دلگرمی‌مان شده‌اند. این حضور پررنگ مردم پاسخی دندان‌شکن به دشمنان و نشان از تعهد مردم به نظام و انقلاب است.

زهرا پورعلی ادامه داد: شهید سرباز ولایت بود که در جبهه فرهنگی خدمت‌رسانی می‌کرد. همان‌طور که او علاقه‌مند به ولایت بود، ما را هم مانند یک سرباز تربیت کرد. همه اعضای خانواده امیدواریم بتوانیم در عرصه فرهنگی و جهادی در خدمت نظام باشیم.

او در ادامه گفت: از دست دادن عزیزان بسیار سخت است. اما آنچه دشمن باید بداند این است که با شهیدکردن فرد نمی‌تواند خللی در نظام و انقلاب ما ایجاد کند.

پورعلی بیان کرد: از روز پنجم شهادت همسرم تاکنون ۱۳۰ بسته معیشتی را در بین نیازمندان توزیع کرده‌ایم. کاری که خواسته‌اش بود و به همین دلیل به جلسه رفته بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->