استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد
سرخط خبرها

در جلسه همسر رئیس جمهور با خانواده شهید اصلانی چه گذشت؟

  • کد خبر: ۱۰۴۲۷۰
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
  • ۱
در جلسه همسر رئیس جمهور با خانواده شهید اصلانی چه گذشت؟
همسر رئیس‌جمهور کشورمان پس از تدفین پیکر شهید حجت‌الاسلام اصلانی، با خانواده این شهید دیدار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، خانم دکتر علم‌الهدی در این دیدار با گرامیداشت یاد شهیداصلانی، با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای گسترش جهاد تبیین در کشور، بیان کرد: این شهید به وظیفه خود در این مورد به‌خوبی عمل کرد و حتی شهادتش هم ادامه ادای تکلیفش بود.

برخی شهدا بعد از شهادتشان جریان‌ساز هستند، همانند شهیدبهشتی و شهیدمطهری. این‌گونه شهادت در احیای فرهنگ اصیل اسلامی مؤثر است. البته تأسف می‌خوریم که چنین افرادی را از دست می‌دهیم.

ایشان به برکت بازتاب گسترده شهادت این شهید گران‌قدر در جامعه اشاره کرد و افزود: این‌گونه شهادت کم‌نظیر است. با زبان روزه در حرم مطهر رضوی، مثل این است که در هنگام شهادت سرش بر زانوی حضرت بوده باشد.

تا مدتی قبل حال و هوای جامعه با حضور شهدای مدافع حرم تغییر می‌کرد، اما مدت‌ها بود که عطر شهادت این‌گونه در جامعه نپیچیده بود. بعضی شهادت‌ها جامعه را دگرگون می‌کند. این امر برای ما همشهری‌های ایشان هم افتخار است که این‌گونه برای شهادت مورد عنایت امام رضا(ع) قرار گرفتند.

علم‌الهدی همچنین خواستار تدوین و انتشار زندگی‌نامه این شهید شد و افزود: تاکنون این‌گونه شهادتی در جامعه نداشته‌ایم. تا سال‌ها قبل شهادت فقط در جبهه و جنگ نظامی بود، اما حرکت ایشان در جهاد تبیین، فتح بابی بود که مشابه شهادت شهیدمطهری، این شهادت در حوزه جهاد تبیین جریان‌ساز باشد. کاش همت کنیم و زندگی‌نامه این شهید عزیزرا هرچه زودتر آماده کنیم و در اختیار جوانان قرار دهیم.

در جلسه همسر رئیس جمهور با خانواده شهید اصلانی چه گذشت؟

همسر شهیداصلانی نیز در این دیدار ضمن دعای خیر برای ریاست محترم جمهور، بیان کرد: همسرم قلم خیلی خوبی داشتند و چندبار از ایشان خواستم نوشته‌هایشان را جمع‌آوری کنند، اما این امر میسر نشد.

وی افزود: شهید با وجود مجروح‌شدن در شانزده‌سالگی هیچ‌گاه به‌دنبال مدارک ایثارگری نرفتند، اما با طلبه‌شدنشان، با توجه به حسن اخلاق و رفتارشان، اکنون بیش از بیست طلبه در فامیل داریم.

ما خاطرات زیادی از دیدار با خانواده‌های شهدای مظلوم فاطمیون داریم و همراه شهید بارها به دیدار این خانواده‌های عزیز رفته‌ایم.

خواهر شهیداصلانی نیز بیان کرد: از بچگی شاهد بودم که به طریقی اهل خانه را تربیت کرده بودند که هرساعت و هرروز زندگی را برای وقف نظام و کمک به مردم تلاش کنند.

هروقت که برای کار تربیتی در مسجد از ایشان کمک می‌خواستیم، پای کار بودند و برای محافل قرآنی جوانان و نوجوانان بسیار پیگیر بودند.

ایشان دختران و پسران زیادی را در این محافل تربیت کردند تا از گزند آفات جامعه در امان باشند. برای جلوگیری از نفوذ وهابیت در محل تولدشان و در مشهد نیز بسیار تلاش کردند.

در جلسه همسر رئیس جمهور با خانواده شهید اصلانی چه گذشت؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ریحانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
0
ماهمه طلبه ایم درود بر خانواده عزیز این شهید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->