افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

عزاداری شهادت حضرت علی (ع) در مدرسه آیت‌ا... خویی مشهد

  • کد خبر: ۱۰۵۸۸۶
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
عزاداری شهادت حضرت علی (ع) در مدرسه آیت‌ا... خویی مشهد
مراسم عزاداری روز شهادت امیرالمؤمنین (ع) با حضور پرشور مردم عزادار و همراهی علمای اعلام و جمعی از هیئت‌های مذهبی شهر در مدرسه آیت‌ا... خویی مشهد برگزار شد.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ امسال نیز مانند سال‌های گذشته مراسم عزاداری روز شهادت امیرالمؤمنین (ع) به توصیه مرجع فقید مرحوم حضرت آیت‌ا... صافی‌گلپایگانی در عصر روز بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان و با حضور پرشور مردم عزادار و همراهی علمای اعلام و جمعی از هیئت‌های مذهبی شهر در مدرسه آیت‌ا... خویی مشهد برگزار شد.

آیت‌ا... سیدجعفر سیدان، استاد حوزه و دانشگاه کشور که سخنران این مراسم بود، با بیان اینکه این کشور علوی به عرض ادب به ساحت مقدس حضرت علی (ع) مفتخر است، گفت: در مناطق مختلف کشور از پیر، جوان، زن و مرد و در همه موقعیت‌ها و مقام‌ها در عزای آن حضرت هستند و سعادت این افتخار بزرگ را دارند.

وی به برگزاری ۱۰ ساله مراسم دسته عزای عمومی در روز شهادت حضرت علی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: بنیان‌گذار این مراسم آیت‌ا... عظمی صافی‌گلپایگانی بود و امسال نیز پسر ایشان، علما، اصناف مختلف و مردم قدرشناس در این محفل حضور دارند. امیدوارم روح این مرجع عالی‌قدر از این محفل باشکوه بهره ببرد.

آیت‌ا... سیدان در توصیف جایگاه و مقام حضرت علی (ع)، گفت: امیرالمؤمنین (ع) شخصیت آموزنده و الگو در همه حقایق است؛ فردی که عالی‌ترین مطالب در ارتباط با انسانیت، مفاهیم توحیدی، اخلاقی، تربیتی، فردی، اجتماعی و آن چیزی که انسان نیاز دارد، در کلام و رفتارش وجود دارد.

او با اشاره به بخشی از خطبه شقشقیه حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه، اظهار کرد: در این خطبه حضرت علاوه بر توجه به موقعیت و جایگاه خود، درباره مظلومیتش مطالبی را یادآور شده است. این خطبه مربوط به موضوع بسیار اساسی درباره امامت و خلافت است؛ اتفاقی که راه حق و باطل را مشخص می‌کند و علاوه بر اینکه هدایت و ضلالت بشر از آن نشئت می‌گیرد، به‌نوعی راه رسیدن به حقایق انسانی و جریان زمینه‌ساز سعادت ابدی برای جهانیان را روشن می‌سازد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اینکه این موضوع، اختلافی در صدر اسلام بوده و اکنون حل و فصل شده، نادرست است و این‌گونه نیست، بلکه تا قیامت باید مرز بین حق و باطل مشخص شود.

آیت‌ا... سیدان افزود: امام علی (ع) در این خطبه فرمود «حق مرا غصب کردند و پیراهن ولایت را به تن کردند، درحالی‌که می‌دانستند من و اسلام مانند چرخ و محور آسیاب هستیم و اگر دین از من فاصله بگیرد، به انحراف خواهد رسید.» حضرت در ادامه سخن، خود را به کوهی که فضیلت‌ها از آن سرازیر است، تشبیه کرده و فرموده است «هرکه بخواهد از حقایق بهره‌مند شود، باید از من بهره‌مند شود.» این محفل گوشه‌ای از عرض ارادت شخصیت‌های مختلف و مردم در برابر موقعیت و جایگاه حضرت علی (ع) است.

پس از سخنرانی آیت‌ا... سیدان، دسته‌های عزای مولای متقین علی (ع) با حضور علما، فضلا، هیئت‌های عزاداری و عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) از مدرسه آیت‌ا... خویی به حرم مطهر رضوی برای عرض تسلیت به محضر مبارک حضرت رضا (ع) مشرف شدند و با نوای «حیدر حیدر» ارادتشان را به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) و حضرت علی (ع) نشان دادند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->