سرخط خبرها

برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در مشهدمقدس

  • کد خبر: ۱۴۸۵۶۷
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در مشهدمقدس
مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی صبح امروز در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهدمقدس برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم نکوداشت عالم ربانی، مرجع بصیر، مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی صبح امروز در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهدمقدس برگزار شد. 

آیت الله سیدان از اساتید عالی حوزه علمیه خراسان در این برنامه گفت: تعصب شدید در دفاع از مکتب اهل بیت به بیان و عمل از ویژگی های اصلی شخصیتی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی می‌باشد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: بی تردید ایشان از شخصیت های کم نظیر بوده اند و هم در مسائل اعتقادی و اخلاقی و در مسائل فردی و عملی شخصیتی مثال زدنی هستند.

آیت الله سیدان در ادامه افزود: از اساسی ترین پایه هایی که مکتب وحی را محافظت نموده اند حضور چنین افرادی و نقطه نظرات آنان بوده است و ایشان از همان مرکز قم برای دفاع از حق اقدام می‌کردند.

او گفت: ایشان بیش از ۸۰ کتاب در مسائل توحید و نبوت و احکام و بقیه موضوعات حوزوی و موضوعاتی که در جامعه میگذرد نوشته اند و این مرجع عالی قدر هیچ کوتاهی راجع به مسائل کشور نداشتند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه یادآور شد: این شخصیت یک خصوصیتی که داشتند این بود که معنویت و اخلاصی بسیار بی نظیر و به دور از منیت و خود خواهی داشتند که شخصیت ایشان را متبلور کرده است.

آیت الله سیدان در پایان گفت: به جد آیت الله صافی گلپایگانی رضایت پروردگار را همیشه در نظر میگرفتند و ایشان موضع می‌گرفتند در برابر حرف های انحرافی اعتقادی و ایشان شخصیتی بسیار مثال زدنی داشتند. آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از یاران امام و رهبری بود و فقیه و مجتهدی بود که از او به عنوان شیخ المراجع یاد میشود. پس از پیروزی انتقلاب اسلامی ایران این عالم عالی قدر به عنوان عضو مجلس خبرگان اول انتخاب و به مدت ۸ سال دبیر شورای نگهبان بود. از این عالم گرانقدر بیش از ۸۰ اثر بر جای مانده است که مهمترین آن ها کتابی در مورد امام زمان (عج)،منتخب الاسر،توضیح المسائل،با جوانان،بیان الاصول و بسیاری از آثار برجسته دیگر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->