۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه فردوسی مشهد

  • کد خبر: ۱۰۹۱۵
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
آغاز جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه فردوسی مشهد
پنجمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل امروز، ۱۴ آذر ماه طی مراسمی با حضور رییس دفتر ریاست جمهوری و وزیر علوم و شهردار مشهد به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی در مشهد آغاز به‌کار کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، شهردار مشهد با بیان اینکه وظیفه مدیریت شهری حمایت از هرگونه فعالیت جهت قرارگرفتن دانشگاه فردوسی مشهد در پازل رشد و توسعه شهر است، گفت: امیدواریم بتوانیم بدهکاری زیاد خود را به دانشگاه فردوسی مشهد که خیر و برکت زیادی به شهروندان خود رسانده است را ادا کنیم.

محمدرضا کلائی اظهار کرد: هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد را یک اتفاق بزرگ می‌دانم و باید به خود می‌بالیم که مجموعه‌ای با این قدمت و سرمایه اجتماعی بالا در قلب شهر ما وجود دارد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه بسیاری از عناصر توسعه این شهر در نتیجه فعالیت‌های دانشگاه فردوسی است، بیان کرد: مشهد شهری بین‌الملی است و این شهر به دانشگاه فردوسی بدهکار است، رویداد‌هایی مانند پنجمین جشنواره «فرهنگ ملل» این بدهکاری را بیشتر می‌کند.

وی متذکر شد: قطعا یک شهر بین‌المللی مانند مشهد نیازمند گفت وگوی بیشتر، چند فرهنگی و تعاملات شهروندان با یکدیگر است، فرهنگ سایر ملت‌ها می‌تواند به درک متقابل کمک کند و شهر را به جایگاه اصلی آن نزدیک کند.

کلائی با بیان اینکه وظیفه مدیریت شهری حمایت از هر گونه فعالیت جهت قرار گرفتن دانشگاه فردوسی مشهد در پازل رشد و توسعه شهر است، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم بدهکاری زیاد خود را به دانشگاه فردوسی مشهد که خیر و برکت بسیاری به شهروندان خود رسانده است را ادا کنیم.

در‌های دانشگاه فردوسی مشهد به مدت ۳ روز باز است

در ادامه مراسم، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: ۲۹ پرچم از کشور‌های مختلف دنیا در درب شمالی دانشگاه به اهتزاز درآمده است و امیدوارم با وجود پیشرفت‌های این دانشگاه در پنج سال اخیر شاهد تعداد بیشتر این پرچم‌ها باشیم.

محمد کافی با اشاره به اینکه مشهد، شهر عالم آل محمد (ص) است و در این شهر به علم احترام بسیاری گذاشته می‌شود، بیان کرد: اساتید ما بی‌وقفه تلاش کرده‌اند تا دانشجویان بین‌الملل ما از دانش آموخته‌های هیچ کشوری کم نیاورند، باعث افتخار است که دانش آموختگان ما در مقایسه با کشور‌های دیگر معیار‌های بیشتری دارند.

وی خطاب به دانشجویان بین‌الملل گفت: ایران کشوری است که علاوه بر تحصیل می‌توانید در آن تفریح کنید و فرهنگ خودتان را تبادل کنید پس در این کشور علاوه بر تحصیل زندگی کنید.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در‌های دانشگاه فردوسی مشهد به مدت سه روز باز است تا شهروندان عزیز بتوانند با فرهنگ سایر ملت‌ها آشنا شوند.

دیپلماسی علمی، توسعه پایدار روابط بین الملل؛ شعار سال پنجمین جشنواره بین المللی «فرهنگ ملل» 

رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: مفتخریم در پنجمین جشنواره بین المللی «فرهنگ ملل» همزمان با هفتاد سالگی دانشگاه پر افتخار فردوسی مشهد که ثمره علمی دیپلماسی این دانشگاه است، میزبان شما هستیم.

زینب مؤذن‌زاده شعار پنجمین جشنواره بین‌المللی «فرهنگ ملل» را «دیپلماسی علمی، توسعه پایدار روابط بین‌الملل» دانست.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان بین‌الملل در تلاش هستند ما را با فرهنگ‌های خود آشنا کنند، بیان کرد: هدف اصلی برگزاری این جشنواره تربیت دانشجویانی است که در کنار یکدیگر به درد انسانیت، صلح و آرامش بیاندیشند.

رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه ۲هزار و۲۰۰ دانشجو از ۲۹ کشور دنیا در این جشنواره شرکت کرده‌اند، یادآور شد: سمبل پرچم این جشنواره از پنج رنگ تشکیل شده و به این معنا است که افراد با وجود تمام تفاوت‌ها در کنار هم جمع و دانشجوی بین‌الملل ما می‌شوند.

گفتنی است؛ پنجمین جشنواره فرهنگ ملل امروز ۱۴ آذرماه افتتاح شد و تا ۱۶ آذرماه در محل در شمالی دانشگاه فردوسی ادامه دارد و ساعت بازدید از نمایشگاه از ساعت ۱۰ تا ۱۶ است.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->