نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

رضایت گابریل پین از وضعیتش در استقلال

  • کد خبر: ۱۰۹۴۷۲
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
رضایت گابریل پین از وضعیتش در استقلال
دستیار ایتالیایی مجیدی گفت: قبل و حین بازی، حرف‌های اصلی را من می‌زنم!

به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه گاتزتا دی‌پارما بعد از اینکه قهرمانی استقلال در لیگ برتر ایران قطعی شد، مصاحبه‌ای را با گابریل پین، مربی ایتالیایی استقلال، انجام داد. پین اهل شهر پارماست و به‌همین‌دلیل اولین مصاحبه‌اش را با روزنامه این شهر انجام داد که در ادامه بخش‌هایی از آن را با هم مرور می‌کنیم.

یک ساعت در آسمان جشن گرفتیم

این یک معجزه بود، برای اینکه جزو مدعیان نبودیم. استقلال ٩ سال جامی را نبرده و تیم در‌حال جوا‌ن‌گرایی بود و فرهاد مجیدی، سرمربی تیم، یکی از بازیکنان سابق محسوب می‌شد که آخرین جام را بالای سر برده بود. باشگاه استقلال مرا انتخاب کرد تا در کادرفنی باشم. عده کمی واقعیت‌های فوتبال ایران را می‌شناسند. تصور کنید ما وقتی فهمیدیم قهرمان شده‌ایم، در آسمان و به‌سمت تهران در پرواز بودیم و رقیب سنتی ما پرسپولیس یک ساعت بعد از ما بازی داشت و شکست خورد. شادی ما در هواپیما به نقطه انفجار خود رسید که یک ساعت در پرواز بودیم. طرف‌داران بسیاری برای استقبال از ما به فرودگاه آمدند تا همراه ما جشن بگیرند.

وقتی به ایران آمدم، فکر می‌کردند دیوانه شده‌ام‌

نمی‌توانم مخفی کنم وقتی این پیشنهاد کاری را به من دادند، زمان زیادی به آن فکر کردم. خیلی‌ها فکر می‌کردند دیوانه شده‌ام که برای کار به اینجا بیایم، جایی که استراماچونی سال٢٠١٩ رفته بود و خاطره خوبی از خودش به جا گذاشته بود. باید از خانواده‌ام و به‌ویژه از همسرم دوناتلا تشکر کنم که به‌خوبی حمایتم کرد. به‌تنهایی به تهران آمدم، در هتل زندگی می‌کنم و همسرم چند ماه در تهران کنارم بود.

فوتبال ایران من را یاد ایتالیا می‌اندازد

وقتی به نتایج نگاه کنید، می‌گویم عالی بوده و حتی از نظر تجربه زندگی از نقطه نظر انسانی، در دوره کاری‌ام رضایت‌بخش و خوش‌حال کننده بوده است. انسان‌هایی استثنایی پیدا کردم؛ چه در رختکن، چه خارج از آن. ما پیش‌قضاوت‌هایی را درباره این کشور داریم. ایران زیر تحریم غربی‌هاست؛ اما اگر ذهنمان را باز کنیم، می‌توانیم به درک‌های استثنایی برسیم. برای من که این‌طور اتفاق افتاده است. می‌توانم این را بگویم ایران از نظر فوتبالی مرا یاد چند سال قبل خودمان (ایتالیایی‌ها) می‌اندازد.

پر از جوان‌های مستعد که تشنه یادگیری هستند و در کنار فوتبال سعی دارند اوضاع اقتصادی خودشان و خانواده‌هایشان را نیز بهبود ببخشند و این برایشان خیلی مهم است. به سبک خاص خودشان بازی می‌کنند؛ دوندگی زیاد، با‌قدرت و خشن. تیم ملی ایران از گروه خود در مقدماتی جام‌جهانی صعود کرد، گرچه گروه سختی بود؛ ولی در جام‌جهانی قطر در حالی بازی خواهد کرد که ۱۰ نفر از ترکیب اصلی، خارج از ایران بازی می‌کنند.

قبل بازی و بین دو نیمه، من حرف‌های اصلی را می‌زدم

برای دو ماه می‌خواستم شناخت بیشتری از محیط اطرافم و تک‌تک بازیکنان پیدا کنم. سازمان‌دهی خوبی در باشگاه وجود داشت؛ گروه فنی خوب، تیم آنالیز و همه آنچه لازم بود، در اختیار داریم. متدولوژی (روش‌شناسی) متفاوتی را با خودم آوردم و سعی کردم به بازیکنانمان آگاهی و دانش بیشتری از تاکتیک را نسبت به مهارت‌های فردی بدهم.

هفته اول به تریبون رفتم (اشاره به هفته اول لیگ و نداشتن مجوز کار) و بعد از آن مجیدی از من خواست به نیمکت اصافه شوم و در ماه‌های اخیر درخواست کرد من قبل از هر بازی و حتی بین دو نیمه صحبت‌های اصلی را انجام بدهم. اینجا همه احترام می‌گذارند و خوب هستند. برای یادگیری منعطف و نجیب هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->