راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

حفاری خط ۳ مترو مشهد در جبهه شرقی

  • کد خبر: ۱۰۹۵۶۸
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
حفاری خط ۳ مترو مشهد در جبهه شرقی
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد از ابلاغ مصوبه مالی دولت برای مترو مشهد خبر داد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ در جریان سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در روز‌های ابتدایی فروردین امسال به خراسان رضوی و مشهد، تصمیمات مالی برای تأمین اعتبار ساخت قطارشهری مشهد به عنوان یکی از پروژه‌های مهم این کلان شهر مصوب شد و مسئولان استانی و شهری پس از آن سفر منتظر ابلاغ مصوبات هیئت دولت هستند و بنا به گفته مدیرعامل قطارشهری مشهد، احتمال ابلاغ این مصوبه در روز‌های دوشنبه یا سه شنبه این هفته وجود دارد.

کیانوش کیامرز در گفتگو با شهرآر بیان کرداحتمال ابلاغ مصوبه دولت در روز‌های دو شنبه یا سه شنبه این هفته وجود دارد و پس از آن می‌توان اعلام کرد که رقم‌های درنظرگرفته برای ساخت قطارشهری مشهد چه میزان است. علاوه بر این مصوبه، مدیریت شهری در بودجه ۱۴۰۱ برای ساخت خطوط ۲، ۳ و ۴ مترو مشهد ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: از مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری برای ساخت مترو مشهد ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری برای خط ۲ و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر هم از محل منابع داخلی شهرداری برای خط ۴ در نظر گرفته شده است.

۱۴۰۰ میلیارد تومان برای خط ۳

وی ادامه داد: از مجموع اعتبار درنظرگرفته برای ساخت خطوط قطارشهری ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خط ۳ قطارشهری مشهد در نظر گرفته شده است که از این رقم ۱۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به اوراق مشارکت و ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به منابع داخلی شهرداری است.

کیامرز بیان کرد: شهرداری امسال باید از محل منابع خود ۶۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار برای ساخت خطوط مترو داشته باشد و در کنار این باید دید مصوبات سفر ریاست جمهور برای قطارشهری مشهد چگونه خواهد بود و چه میزان از این مصوبات را می‌توان امسال محقق کرد.

وی همچنین با اشاره به ارسال لایحه خرید شصت واگن خط یک قطارشهری به شورای اسلامی شهر گفت: با توجه به اینکه ممنوعیت واردات واگن در کشور عملیاتی شده است، شهرداری برای تأمین نیاز واگن خط یک قطارشهری با شرکت مپنا وارد مذاکراتی شد که نتیجه آن به تنظیم لایحه منجر شده است. این لایحه روز چهارشنبه هفته گذشته با امضای شهردار مشهد و برای بررسی به شورای اسلامی شهر ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: امیدواریم در هفته جاری نیز در شورای اسلامی شهر برای بررسی این لایحه کارگروه تشکیل شود. پس از برگزاری جلسات فنی از شرکت مپنا نیز دعوت خواهد شد.

حفاری خط ۳ در جبهه شرقی

وی درباره حفاری خط ۳ قطارشهری گفت: اکنون عملیات حفاری این خط در جبهه شرقی در حال انجام است، اما با توجه به اینکه دستگاه حفار در بولوار صبا به دیواره گرانیتی برخورد کرده است، کار به کندی پیش می‌رود، اما پس از عبور از این دیواره، سرعت کار دستگاه حفار افزایش می‌یابد و امیدواریم تا شهریور امسال عملیات حفاری در بخش شرقی خط ۳ قطارشهری مشهد به پایان برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->