رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد تمرکز بر حداکثر بهره‌وری منابع آبی موجود برای فضای سبز مشهد در سال ۱۴۰۴ تور مجازی فاز اول خط سه مترو مشهد | با ابر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد بیشتر آشنا شوید
سرخط خبرها

حفاری خط ۳ مترو مشهد در جبهه شرقی

  • کد خبر: ۱۰۹۵۶۸
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
حفاری خط ۳ مترو مشهد در جبهه شرقی
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد از ابلاغ مصوبه مالی دولت برای مترو مشهد خبر داد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ در جریان سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در روز‌های ابتدایی فروردین امسال به خراسان رضوی و مشهد، تصمیمات مالی برای تأمین اعتبار ساخت قطارشهری مشهد به عنوان یکی از پروژه‌های مهم این کلان شهر مصوب شد و مسئولان استانی و شهری پس از آن سفر منتظر ابلاغ مصوبات هیئت دولت هستند و بنا به گفته مدیرعامل قطارشهری مشهد، احتمال ابلاغ این مصوبه در روز‌های دوشنبه یا سه شنبه این هفته وجود دارد.

کیانوش کیامرز در گفتگو با شهرآر بیان کرداحتمال ابلاغ مصوبه دولت در روز‌های دو شنبه یا سه شنبه این هفته وجود دارد و پس از آن می‌توان اعلام کرد که رقم‌های درنظرگرفته برای ساخت قطارشهری مشهد چه میزان است. علاوه بر این مصوبه، مدیریت شهری در بودجه ۱۴۰۱ برای ساخت خطوط ۲، ۳ و ۴ مترو مشهد ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: از مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری برای ساخت مترو مشهد ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری برای خط ۲ و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر هم از محل منابع داخلی شهرداری برای خط ۴ در نظر گرفته شده است.

۱۴۰۰ میلیارد تومان برای خط ۳

وی ادامه داد: از مجموع اعتبار درنظرگرفته برای ساخت خطوط قطارشهری ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خط ۳ قطارشهری مشهد در نظر گرفته شده است که از این رقم ۱۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به اوراق مشارکت و ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به منابع داخلی شهرداری است.

کیامرز بیان کرد: شهرداری امسال باید از محل منابع خود ۶۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار برای ساخت خطوط مترو داشته باشد و در کنار این باید دید مصوبات سفر ریاست جمهور برای قطارشهری مشهد چگونه خواهد بود و چه میزان از این مصوبات را می‌توان امسال محقق کرد.

وی همچنین با اشاره به ارسال لایحه خرید شصت واگن خط یک قطارشهری به شورای اسلامی شهر گفت: با توجه به اینکه ممنوعیت واردات واگن در کشور عملیاتی شده است، شهرداری برای تأمین نیاز واگن خط یک قطارشهری با شرکت مپنا وارد مذاکراتی شد که نتیجه آن به تنظیم لایحه منجر شده است. این لایحه روز چهارشنبه هفته گذشته با امضای شهردار مشهد و برای بررسی به شورای اسلامی شهر ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: امیدواریم در هفته جاری نیز در شورای اسلامی شهر برای بررسی این لایحه کارگروه تشکیل شود. پس از برگزاری جلسات فنی از شرکت مپنا نیز دعوت خواهد شد.

حفاری خط ۳ در جبهه شرقی

وی درباره حفاری خط ۳ قطارشهری گفت: اکنون عملیات حفاری این خط در جبهه شرقی در حال انجام است، اما با توجه به اینکه دستگاه حفار در بولوار صبا به دیواره گرانیتی برخورد کرده است، کار به کندی پیش می‌رود، اما پس از عبور از این دیواره، سرعت کار دستگاه حفار افزایش می‌یابد و امیدواریم تا شهریور امسال عملیات حفاری در بخش شرقی خط ۳ قطارشهری مشهد به پایان برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->