آدرس محل‌های برگزاری احیای شب‌های قدر در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| سیاه پوش شدن حرم مطهر رضوی همزمان با ایام شهادت امیرالمومنین(ع) اعمال شب ۱۹ ماه مبارک رمضان + ادعیه و نماز میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند
سرخط خبرها

آیت‌ا... علم‌الهدی: «روحانیت» میدان‌دار خرمشهر‌های آینده است

  • کد خبر: ۱۱۰۱۲۹
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
آیت‌ا... علم‌الهدی: «روحانیت» میدان‌دار خرمشهر‌های آینده است
آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی در همایش «خرمشهر‌ها در پیش است» که ویژه طلاب جهادی تبلیغی استان‌های خراسان برگزار می‌شود، گفت: امروز علما و فضلای حوزوی میدان‌دار جهاد هستند. باید همین‌طور در همه عرصه‌های فتح خرمشهر‌های آینده، زمام و میدان‌داری بر عهده روحانیت باشد.

حمید محمدیان | شهرآرانیوز؛ نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی و امام‌جمعه مشهد با اشاره به جمله معروف «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، گفت: امام خمینی (ره) بر این تحلیل پافشاری می‌کرد که جریان فتح خرمشهر عین دو فتح بدر و احزاب در دوران پیامبر (ص) است. عملیات را رزمندگان آغاز کردند و قدرت‌های خدایی عامل فتح خرمشهر بود. درواقع امام (ره) مسئله فتح خرمشهر را به توحید افعالی یا توحید در ربوبیت نسبت داد و امروز نیز روحانیت میدان‌دار خرمشهر‌های آینده است.

آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی در همایش «خرمشهر‌ها در پیش است» که ویژه طلاب جهادی تبلیغی استان‌های خراسان برگزار می‌شود، افزود: امام راحل پیامبرگونه و با ایمان و باور بود. این اخلاص و ایمان در کمتر شخصی غیر از ایشان بروز داشت. ایشان با توجه به آن حماسه بزرگ رزمندگان، توحید افعالی را در زمان فتح خرمشهر در سخنرانی حماسی خویش تبیین و به اراده، فرمان و مشیت الهی در تحقق این فتح اشاره کرد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب با تعبیر «خرمشهر‌ها در پیش است»، گفت: این فرمایش به آن معنی است که باوجود اینکه در جنگ نرم و توطئه و فتنه دشمن، ایستادن سخت است، اگر همانند اخلاص رزمندگان فتح خرمشهر ایستادگی کنیم و بندگی خود را با امید و اخلاص داشته باشیم، آنچه خدا در آن زمان امداد کرد، همان را به ما هم کمک می‌کند.

جریان ولایت مانع بروز انحراف است

وی با بیان اینکه تشخیص مسئله با رهبر معظم انقلاب است و حضور در عملیات باید با میدان‌داری و جلوداری روحانیت باشد، ادامه داد: امروز علما و فضلای حوزوی میدان‌دار جهاد هستند. باید همین‌طور در همه عرصه‌های فتح خرمشهر‌های آینده، زمام و میدان‌داری بر عهده روحانیت باشد.
وی افزود: تا زمانی که جریان ولایت در کشور هست، هیچ انحرافی در راه نخواهیم داشت و زمینه‌سازی ظهور را ادامه خواهیم داد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی با قدردانی از مجاهدت‌های طلاب جهادگر، تجلیل از آن‌ها را موجب محبوبیت بیشتر و آبروی روحانیت دانست و گفت: امیدوارم با اخلاص و ارتباط قلبی با خدا و وجود مقدس امام زمان (عج) این مجاهدت‌ها ادامه و توسعه یابد.
در پایان اولین روز این همایش، حجت‌الاسلام محسن پاکدامن، جانباز حادثه تروریستی حرم، میثاق‌نامه‌ای را قرائت کرد.

بی‌تفاوتی برای درد جامعه جایز نیست

تولیت آستان قدس رضوی نیز در دومین روز از همایش «خرمشهر‌ها در پیش است»، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در عمر خود هیچ عقب‌گردی از آرمان‌ها نداشته است. حجت‌الاسلام احمد مروی، طلاب جهادی تبلیغی را افرادی بی‌ادعا خواند و گفت: ایشان سربازان حضرت حجت (عج) هستند که در شهر‌ها و روستا‌ها با کمترین امکانات، بیشترین و سخت‌ترین کار‌ها و خدمات و تبلیغ دین را انجام می‌دهند.

وی افزود: کار شما بسیار ارزشمند است و سنت علما و بزرگان شیعه هم این‌طور بوده است.
تولیت آستان قدس رضوی مسئله زکات را نوعی خدمت اجتماعی دانست که بعد از دعوت مردم به دین و نماز و بندگی است و ادامه داد: این نگاه دین است که نمی‌توانیم در کنار مسائل معرفتی از درد و نیاز جامعه بی‌خبر باشیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی حرکتی دینی و بی‌نظیر در تاریخ است که توسط یک عالم دینی به ثمر نشست و امروز استکبار و فرهنگ لیبرالی غرب را به چالش کشیده است و دارد ریشه آن را می‌زند. بر این اساس، روزبه‌روز بر دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی افزوده می‌شود.
حجت‌الاسلام مروی با مثالی از سرنوشت «اخوان‌المسلمین» مصر که پیشینه هفتادساله مبارزاتی و نفوذ و قدرت در میان بیشتر کشور‌های اسلامی دارد، اما نتوانسته است آن قدرت و نفوذ گذشته‌اش را ادامه دهد، گفت: انقلاب اسلامی ایران در عمر ۴۳ساله‌اش با عزت دوام آورده و کمترین عدولی از آرمان‌ها نداشته است.

پیشرفت‌های فراوان با وجود تحریم‌ها

وی پیشرفت در حوزه موشکی، پزشکی، دانش‌بنیان و... را از نمونه‌هایی برشمرد که با همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها اتفاق افتاده است.
تولیت آستان قدس رضوی درباره خدمت‌رسانی حوزویان، به ماجرای حضور رهبر معظم انقلاب در نخستین روز زلزله طبس در سال ۱۳۵۷ و کمک‌رسانی ایشان به مردم آن منطقه اشاره و بیان کرد: ایشان هرگز درباره زندگی و معیشت مردمی بی‌تفاوت نبوده‌اند و آن را مسئله خود می‌دانند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->