اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم
سرخط خبرها

بانوی ایرانی در مکتب حاج قاسم

  • کد خبر: ۹۴۷۹۵
  • ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
بانوی ایرانی در مکتب حاج قاسم
زهره رنگ‌آمیز - روزنامه‌نگار

حاج قاسم اسطوره‌ای است که در رویارویی با مسائل زنان، تعریف‌ها و الگو‌های نابی ارائه می‌دهد. این موضوع را می‌شود در جای‌جای زندگی‌اش دید، آنجا که دختران شهدا او را پدر معنوی خود می‌دیدند یا زنان کپر‌نشین در بدرقه‌اش اشک می‌ریختند.

هرچند خیلی‌ها به دلیل بزرگ‌منشی‌اش او را دیر شناختند، خیل عظیم تشییع‌کنندگانش از حقیقتی تکرارناپذیر نشان داشت: حاج قاسم سلیمانی به‌واقع عزیز دل خیلی‌ها شد. در مرام او زن چریک کرمانی را باید محترم و بزرگ دانست و ارزش گذارد، ناز دختر شهید را باید کشید و پای مادر شهید را بوسید.

حالا این تیتر‌ها را بخوانید و اگر دوست داشتید جست‌وجو کنید: خاطره حاج محمود کریمی از حاج قاسم سلیمانی درباره برخورد با خانم‌های بدحجاب در هیئت، ادب و احترام حاج قاسم در محضر حاج خانم سکینه پاکزاد عباسی، مادر شهید علی شفیعی، لحظاتی از نوازش یک نوزاد در آغوش حاج قاسم، خاطره عجیب پیرزن روستایی از حاج قاسم، روایت جالب عیدی دادن حاج قاسم سلیمانی به فرزندان شهدای مدافع حرم، حاج‌قاسم به کدام زن لقب «چریک پیر» داد، وقتی مادر شهید موقع صحبت با حاج‌قاسم تلفن را می‌بوسید، زوج جوان کرمانی در جوار مزار حاج قاسم آغاز زندگی را جشن گرفتند، بانوی سالمندی که با قاب عکس حاج قاسم پای صندوق رأی آمد، مکالمه تلفنی حاج قاسم با فاطمه بافنده، دختر مدافع حرم و بانویی که حاج قاسم پای برهنه به استقبالش رفت از جمله مواردی بود که بدانیم زندگی حاج قاسم شعار نبود، شعور بود.

حرف نبود، عمل بود. فریب نبود، حقیقت محض بود و هرچه بود برند «حاج‌قاسم» برندی جهانی و پرافتخار بود.

اکنون نه‌تنها زنان و کودکان ایران، بلکه همه زنان مسلمان جهان، به‌ویژه زنان عراقی و لبنانی و افغانستانی، او را به بزرگی می‌شناسند. حفظ کرامت بانوان و کودکان در سراسر زندگی شهید سلیمانی موج می‌زند و در مسیر زندگی او برای آن‌ها که با او روبه‌رو می‌شوند، می‌شود عشق، می‌شود مهر و می‌رسد به آنجا که همه دختران ایران، باحجاب و بی‌حجاب، دختران او باشند.

این‌گونه می‌شود که فرزندان ایران می‌شوند فرزندان قاسم و زنان ایران آرزویشان می‌شود که، چون اویی تربیت کنند. تعریف مکتب حاج قاسم از زن این است: زن باید در اجتماع و جامعه مقتدر و زینبی حاضر باشد، اما در عین حال خودش را از مسائلی که باعث از بین رفتن حیا و عفتش می‌شود حفظ کند.

او شاید مستقیم در فضای زنانه ورود نکرده باشد، اما همه آن تیتر‌ها که گفتم، شاهدند که او با فهمی که از اندیشه امام و اسلام ناب محمدی داشت، در برابر اسلام تقلبی ایستاد و روایت درستی از جایگاه زن را در عمل تبیین کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->