پیش بینی قیمت طلا و سکه (دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (دوشنبه ۳ دی ۱۴۰۳)| قله نوردی شاخص بورس ادامه دارد؟ تکذیب گمانه‌زنی‌های افزایش قیمت بنزین (۲ دی ۱۴۰۳) برای خرید آهن‌آلات در مشهد چه باید کرد؟ انبوه‌سازان لاکچری‌ساز بلای جان بازار مسکن ماجرای برنج‌های وارداتی آلوده چیست؟ نقد‌های مردمی به عرضه روغن‌موتور‌های بی‌کیفیت در مشهد قیمت خودرو‌های خارجی رشد ۳ تا ۳۵ میلیون تومانی پیدا کرد (۲ دی ۱۴۰۳) قیمت خودرو‌های داخلی در مسیر کاهش (۲ دی ۱۴۰۳) | پژو ۲۰۷ اتوماتیک یک میلیارد و ۳۵ میلیون تومان موتور بورس با بزرگان بازار روشن ماند | گزارش وضعیت بازار سهام (۲ دی ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در مشهد (۲ دی ۱۴۰۳) حجم مخازن سد‌های خراسان رضوی، فقط ۱۴ درصد! اداره کل صمت خراسان رضوی طی ۸ ماه ابتدایی ۱۴۰۳ رتبه سوم کشور در تعداد پرونده کشف کالای قاچاق را کسب کرده است ۹ مزرعه ماهی خاویاری در خراسان رضوی فعال است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲ دی ۱۴۰۳) | ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا آغاز عرضه سنگین دلار، تتر و درهم از فردا (۳ دی ۱۴۰۳) قانون پیش فروش مسکن اصلاح می‌شود جلسه مجلس با همتی و فرزین برای بررسی افزایش قیمت ارز، سه‌شنبه (۴ دی ۱۴۰۳) برگزار می‌شود کدام آپارتمان‌ها در وضعیت رکود بازار مسکن خریدار دارند؟ (۲ دی ۱۴۰۳) ویدئو | عبده تبریزی: قیمت پایین برق و گاز اقتصاد ایران را آشفته کرده است دلار حواله از ۶۳ هزار تومان عبور کرد (۲ دی ۱۴۰۳) ویدئو | قالیباف: گرانی‌های قیمت ارز و کمبود برق و گاز این روزها مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است زیان ۲۵۰ همتی صنایع درپی قطعی برق برنامه‌های مجلس برای حمایت از بورس چیست؟ |رونق بازار سرمایه با بازار توافقی ارز دستور پزشکیان برای تسریع در پرداخت وام ازدواج سرنوشت نامعلوم تعهدات مالی سفرهای استانی دولت سیزدهم به خراسان رضوی واریز سود به حساب بیش از ۲۰ میلیون سهامدار در پاییز ۱۴۰۳ جلسه غیرعلنی مجلس در مورد نوسانات نرخ ارز برگزار شد (۲ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲ دی ۱۴۰۳) | هویج کیلویی ۱۰ هزار تومان
سرخط خبرها

خرید جهیزیه بدون واسطه از هشتمین نمایشگاه تخصصی جهیزیه در مشهد

  • کد خبر: ۱۱۰۸۸۶
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
خرید جهیزیه بدون واسطه از هشتمین نمایشگاه تخصصی جهیزیه در مشهد
نمایشگاه جهیزیه و لوازم خانگی همواره در زمره پرطرفدارترین نمایشگاه‌های عمومی است و علاوه بر اینکه تولیدکنندگان همواره از این فرصت‌ها برای افزایش فروش و ارتباط گیری مستقیم با خریداران استفاده می‌کنند، این نمایشگاه‌ها را می‌توان جزو جشنواره‌هایی دانست که تا حد زیادی به آغاز زندگی مشترک جوانان کمک می‌کند و فراهم کننده ازدواج‌های آسان و ساده است.

مرتضی محمدپور | شهرآرانیوز؛ در این میان، مشهدالرضا با هویت جهان شهری خود می‌تواند با برپایی چنین نمایشگاه‌هایی نه فقط در زمینه‌های اقتصادی بلکه حتی در عرصه‌های فرهنگی، پیشتاز و مروج سبک زندگی اسلامی ایرانی در معانی اصیل آن باشد.
به همین منظور، هشتمین نمایشگاه تخصصی جهیزیه و ملزومات ازدواج از ۹  خرداد آغاز شده و تا ۱۲ خرداد، همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل برپایی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد، پذیرای بازدیدکنندگان است.

خرید با تخفیف

مشاهده‌های میدانی شهرآرا از نمایشگاه امسال، از استقبال مردم و به خصوص زوج‌های جوان مشهدی حکایت دارد. بخش اصلی بازدیدکنندگان، دختران و پسران جوانی هستند که برخی به همراه خانواده خود به نمایشگاه امسال آمده اند و در گفتگو با غرفه‎داران هر بخش، قیمت مبل، لوستر، یخچال، فرش و سایر لوازم خانگی را جویا می‌شوند.

یکی از زوج‌های جوان به خبرنگار شهرآرا می‌گوید: امید اصلی ما برای حضور در نمایشگاه امسال، مربوط به نرخ خیره کننده تخفیف‌هایی می‌شود که شرکت‌های حاضر در نمایشگاه‌ها بر محصولات خود اعمال می‌کنند. خوشبختانه جشنواره امسال هم تا حد زیادی توانسته است انتظار خریداران را برآورده کند و ما به طور مشخص، نمونه عینی همان مبلمان و سرویس‌های چوبی را که در بازار آزاد ویرانی و شاندیز به قیمت بسیار گزاف و مثلا ۷۰ میلیون تومان در یک نمونه خاص عرضه می‌شد، در این نمایشگاه به قیمت ۵۵ میلیون تومان مشاهده کردیم که بر آن، نرخ تخفیف ۱۵ درصدی هم اعمال شده بود.

البته در برخی غرفه‌های خاص همچون لوستر و محصولات روشنایی، تفاوت قیمت چشمگیری میان بازار آزاد و محصولات این نمایشگاه وجود ندارد و پیشنهاد فروشندگان فقط دریافت بیعانه برای محصول است و در عمل، خریدار برای تحویل گرفتن محصول مدنظر خود باید به در مغازه و فروشگاه‌های داخل شهر مراجعه کند. درحقیقت برای برخی شرکت‌های حاضر، نمایشگاه امسال بیش از آنکه فرصتی برای فروش کالا و محصول باشد، محلی برای به نمایش گذاشتن محصولات و جلب نظر مشتریان است تا کسانی که آبکاری‌های درخشان سرویس چوب و لوازم خانگی شیک توجهشان را جلب می‌کند، تنها با پرداخت بیعانه به کالا تعهد پیدا کنند و بعدا برای خرید اصلی به فروشگاه‌های اصلی این شرکت‌ها در سطح شهر بروند.

حذف واسطه‌ها

به نظر می‌رسد یکی از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه، حذف کردن واسطه‌ها و ارتباط مستقیم شرکت‌های تولید و توزیع با خریداران باشد که البته می‌توان اذعان کرد نمایشگاه امسال تا حد زیادی در تحقق این هدف موفق بوده است. یکی از غرفه داران عرضه کننده مبلمان و سرویس چوب در این باره می‌گوید: کارگاه تولیدی ما با دراختیار داشتن بیش از ۵۰ کارگر، جزو تولیدکنندگان موفق مبلمان و سرویس چوب است، اما اختلاف قیمت فاحش میان نرخ فروش ما با نرخ عرضه فروشندگان خرد به مردم، چالش همیشگی همه تولیدکنندگان مصنوعات چوبی محسوب می‌شود، تاجایی که گاهی اوقات ما محصول خودمان را در مغازه‌ها مشاهده می‌کنیم که با دو واسطه یا بیشتر از در کارگاه به فروشگاه رسیده و در این مسیر، ۲۰ تا ۵۰ درصد بر قیمت آن افزوده شده است.

وی بیان می‌کند: ویژگی ذاتی جشنواره‌های عرضه مستقیم کالا و نمایشگاه‌ها این است که تعداد واسطه‌ها میان تولیدکنندگان و فروشندگان به حداقل می‌رسد. تقریبا همه شرکت‌هایی که در نمایشگاه امسال حضور دارند، یا خود تولیدکننده محصول خویش هستند یا تنها شرکتی اند که در زنجیره توزیع، نمایندگی مجاز فروش را دارند، لذا بازدیدکنندگان نمایشگاه اگر به قصد خرید به نمایشگاه بیایند، می‌توانند یقین داشته باشند که قیمت این محصولات، دقیقا همان قیمت تمام شده کالا به اضافه یک میزان مشخص و مجاز از سود است و در عمل، خریداران درحال تهیه محصولات مستقیم از تولیدکنندگان لوازم خانگی هستند.

تجلی حمایت از تولید

اگرچه برپایی نمایشگاه به معنای ماهوی آن می‌تواند آسان کننده خرید برای بازدیدکنندگان باشد، ازسوی دیگر نباید از تأثیرگذاری آن بر موضوع تولید و حمایت از فعالان این عرصه غافل بود. واقعیت این است که به موازات اهمیت یک نمایشگاه برای خریداران، غرفه داری و معرفی محصولات نیز به عنوان یک فرصت ایده‎آل مطرح است، آن هم برای تولیدکنندگانی که کالا‌های آنان در چرخه معمول بازار، معمولا گرفتار دلالی و واسطه گری می‌شود و گرانی این اقلام به موضوعی رایج و بدیهی تبدیل شده است.
در این شرایط، برگزاری نمایشگاه‌ها آن هم به طور خاص در حوزه لوازم خانگی -که فراتر از عرصه‌های تخصصی، عموم مردم مخاطب آن هستند- می‌تواند تا حد زیادی در محقق کردن سیاست‌های حمایت از تولید اثرگذار باشد.

در هشتمین نمایشگاه تخصصی جهیزیه و ملزومات ازدواج که به مساحت ۵ هزارو ۵۰۰ مترمربع در سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شده است، حدود ۹۸ شرکت خصوصی در حوزه‌های متنوعی نظیر فرش، لوستر، دکوراسیون داخلی منزل، لوازم خانگی، منسوجات و سرویس خواب، غرفه‌های خود را دایر کرده اند و خوشبختانه برپایه آمارها، این نمایشگاه با استقبال خوب شهروندان مشهدی و به خصوص زوج‌های جوان مواجه بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->