روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سیم کارت؛ آرزوی دست نیافتنی برای مهاجران افغانستانی + فیلم

  • کد خبر: ۱۱۱۰۳۱
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
سیم کارت؛ آرزوی دست نیافتنی برای مهاجران افغانستانی + فیلم
مهاجران افغانستانی ساکن ایران برای تهیه سیم کارت با مشکلاتی مواجه هستند. هرچند که بارها از سوی مسئولان وزارت ارتباطات قول رفع این مشکلات داده شده، اما تاکنون اتفاقی برای رفع این مشکلات نیفتاده و اپراتورهای تلفن همراه در این باره سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ دریافت سیم کارت تلفن همراه یکی از مشکلات مهاجرین افغانستانی است که قانون مشخصی برای آن وجود ندارد و شبکه‌های مخابراتی نیز برای ارائه این خدمات به مهاجرین سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

«احراز هویت» مهمترین موضوعی است که مهاجران افغانستانی برای تهیه سیم‌کارت با آن مواجه هستند و با وجود آنکه مهاجران قانونی چه آنها که کارت آمایش دارند و چه آنها که اقامت پاسپورتی دارند از طریق کدفراگیر و کدخانوار که وزارت کشور به آنها اختصاص داده است، قابل شناسایی هستند با این وجود بازهم وزارت ارتباطات توانایی احراز هویت آنها را ندارد.

خبرنگار صداوسیما با دوربین مخفی به نمایندگی‌های فروش سیم‌کارت در سطح شهر تهران مراجعه کرده و مسئول شرکت همراه اول در پاسخ به این سوال که آیا به اتباع خارجی سیم کارت به اتباع می‌دهید یا خیر؟ می‌گوید: ما باید امتحان کنیم ببینیم، به نام شما سیم کارت ثبت می‌شود یا نه؟

وی ادامه داد: سیستم اجازه فعال‌سازی سیم‌کارت اتباع را به ما نمی‌دهد!

مهاجران افغانستانی چه می‌گویند؟

مهاجران افغانستانی که به صورت قانونی در ایران زندگی می‌کنند و بعضی اعضای خانواده‌شان در ایران به دنیا آمده‌اند در این باره می‌گویند که این مشکل برای خانواده‌های آنها هم پیش آمده و آنها هم نمی‌توانند به نام خودشان سیم کارت بخرند.

«احمدی» دانشجوی افغانستانی رشته حقوق دانشگاه تهران در این رابطه می‌گوید: من متولد ایران هستم و کارت آمایش دارم، ولی نمی‌توانم به نام خود سیم کارت بخرم.

«رضا جوادی» دانشجوی افغانستانی رشته معماری در این باره می‌گوید: برای خرید سیم کارت به تمامی دفاتر پیشخوان سر زدم؛ ولی گفتند که سیستم مشکل دارد و ما نمی‌توانیم به نام شما سیم کارت ثبت کنیم.

براساس قانون اتباع خارجی با کارت آمایش و گذرنامه خانواری می‌توانند تا ۳ سیم‌کارت به نام خود ثبت‌نام و فعال کنند.

این درحالی است که گفته می‌شود؛ کسانی که قصد دارند با گذرنامه سیم‌کارت دریافت کنند، باید از طریق نیروی انتظامی استعلام شوند و کسانی که می‌خواهند با کارت آمایش سیم کارت دریافت کنند باید از سامانه پژواک استعلام بگیرند.

اینجا ببینید:

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->