پلمب سالن زیبایی گران فروش در بلوار «وکیل اباد» مشهد (۸ اردیبهشت۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار
سرخط خبرها

هیولای مرسدس سرانجام از راه رسید

  • کد خبر: ۱۱۱۴۸۳
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
هیولای مرسدس سرانجام از راه رسید
ابرخودرو AMG وان قدرت خودرو‌های فرمول‌یک را به خیابان‌ها خواهد آورد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مرسدس AMG وان سرانجام بعد از گذشت پنج سال از معرفی طرح مفهومی پروژه وان، برای عرضه به بازار رونمایی شد. پنج سال پیش بود که گروه مهندسی مرسدس AMG مدل مفهومی یک ابرخودرو عجیب را معرفی کرد. در آن زمان اعلام شد که محصول نهایی هم بسیار نزدیک به همین طرح خواهد بود. ابرخودرویی هیبرید که قرار بود با الهام از طراحی و مهندسی خودرو‌های فرمول‌یک، شاهکاری مهندسی را رقم بزند و حالا پس از تأخیر زیاد، این غول هزار اسب‌بخاری از راه رسیده است تا بازهم آلمانی‌ها در زمینه مهندسی خودرو تاریخ‌سازی کنند.

ازجمله مشخصات متمایز بدنه این خودرو می‌توان به شیب سقف و ورودی هوای روی آن اشاره کرد. در‌ها به‌سمت بالا و به‌شکل پروانه‌ای باز می‌شوند و در نمای عقب، بال فعال آیرودینامیک را می‌بینیم. همچنین، یک دیفیوزر بزرگ جایگاهی برای قرارگیری خروجی‌های سه‌گانه اگزوز است که با الهام از خودرو‌های فرمول‌یک طراحی شده است.

اما اساسی‌ترین تغییر در طراحی رینگ‌ها دیده می‌شود و رینگ‌های جدید مرسدس AMG وان ۱۰ پر و با کاور آیرودینامیک فیبرکربنی طراحی شده‌اند. در این خودرو سه حالت رانندگی آیرودینامیک با نام‌های بزرگراه، ترک و Race DRS را داریم. در حالت بزرگراه رانندگی عادی را داریم و این بدان معناست که ورودی‌های هوا بسته هستند و بال عقب هم باز نمی‌شود. در حالت ترک به کمک بازشدن دریچه‌ها و بازشدن بال عقب، نیروی روبه‌پایین تا پنج‌برابر بیشتر می‌شود و سامانه تعلیق در جلو و عقب هم به‌ترتیب ۳۷ و ۳۰ میلی‌متر کاهش ارتفاع خواهد داشت که این باعث می‌شود عملکرد بسیار خوبی از این خودرو در پیچ‌ها ببینیم. در حالت Race DRS نیروی روبه‌پایین ۲۰ درصد کاسته می‌شود تا بعد از پیچ‌ها بتوانید سریع‌تر شتاب بگیرید. این حالت در صورت ترمزگیری به‌صورت خودکار غیرفعال می‌شود.

پیشرانه هیبرید موسوم به ای‌پرفورمنس مرسدس بنز را در این خودرو داریم که به‌صورت ترکیبی توان تولید قدرت ۱۰۴۹ اسب‌بخار را دارد. یک پیشرانه بنزینی همراه با چهار موتور برقی این قدرت بسیار زیاد را تولید می‌کند. پیشرانه بنزینی فقط ۶/۱ لیتر حجم دارد و ساختار V۶ با توربوشارژ برقی در آن به کار رفته است. سیستم پاشش سوخت مستقیم در این خودرو نیز با الهام از پیشرانه‌های فرمول‌یک گروه مرسدس بنز مهندسی شده است. این پیشرانه کم‌حجم به‌تنهایی ۵۵۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. علاوه بر این پیشرانه بنزینی، یک پیشرانه برقی سوار بر میل‌لنگ می‌شود که ۱۶۱ اسب‌بخار را اضافه می‌کند. علاوه بر این، یک موتور قوی سوار بر توربوشارژ می‌شود که ۱۲۱ اسب‌بخار دیگر به قدرت این خودرو اضافه می‌کند. دو پیشرانه برقی دیگر روی محور جلو سوار می‌شوند که ۳۱۷ اسب‌بخار قدرت دیگر را اضافه می‌کنند.

سیستم همه چرخ محرک‌های مرسدس بنز به‌خوبی در مرسدس AMG وان کار می‌کند تا توزیع گشتاور عالی را در محور برقی جلو داشته باشیم و کشش مناسب در هنگام حرکت ایجاد شود. علاوه بر این، در محور جلو امکان بازیابی انرژی تا ۸۰ درصد از طریق کاهش سرعت داریم که این یعنی ترمز در این خودرو باعث شارژ پک باتری ۴/۸ کیلووات‌ساعتی لیتیوم‌یونی می‌شود. فقط با استفاده از انرژی ذخیره‌شده در این باتری می‌توان مسافت ۱/۱۸ کیلومتر را پیمود.
دو پورت، USB نمایشگر جلوآمپر ۱۰ اینچی، صفحه‌نمایش لمسی مرکزی و آینه دیجیتال همراه با نمایشگر دوربین عقب ازجمله امکاناتی است که در کابین مرسدس AMG وان دیده می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->