معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

بازنشستگی اینترنت اکسپلوررِ ۲۷ ساله از فردا (۲۵ خرداد ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۱۲۵۹۳
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
بازنشستگی اینترنت اکسپلوررِ ۲۷ ساله از فردا (۲۵ خرداد ۱۴۰۱)
مایکروسافت بالاخره فردا به پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر (IE) روی اکثر نسخه‌های ویندوز پایان می‌دهد؛ نزدیک به ۲۷ سال پس از انتشار اولین نسخه از این مرورگر.

به گزارش شهرآرانیوز، از فردا و به پایان رسیدن عمر اینترنت اکسپلورر، کاربران دیگر قادر به استفاده از این مرورگر نخواهند بود و زمانی که بخواهند از اینترنت اکسپلورر ۱۱ استفاده کنند، به صورت خودکار مرورگر مبتنی بر کرومیوم مایکروسافت اج باز می‌شود.

مرگ اینترنت اکسپلورر

نزدیک به یکسال پیش مایکروسافت رسما از پایان پشتیبانی از مرورگر قدیمی‌اش در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۵ خرداد ۱۴۰۱) خبر داد. همانطور که می‌دانید خبری از این مرورگر در ویندوز ۱۱ نیست، بنابراین از فردا کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز دسترسی‌شان به اینترنت اکسپلورر را از دست می‌دهند. هرچند هنوز برخی نسخه‌های خاص و قدیمی‌تر ویندوز که البته جایگاهی میان کاربران عادی ندارند، برای مدتی از IE پشتیبانی خواهند کرد.

مرورگر IE که دورانی حاکم بی‌چون و چرای دنیای مرورگر‌ها بود، در یک دهه اخیر با مشکلات زیادی مواجه شد و گوگل با کروم توانست با قدرت هرچه تمام‌تر از آن عبور کند. همین موضوع باعث شد که مایکروسافت تصمیم به توسعه مرورگر جدیدی به نام اج بگیرد، اما این مرورگر هم نتوانست کار به جایی ببرد.

در نهایت ردموندی‌ها به سراغ نسخه دیگری از اج رفتند که مبتنی بر کرومیوم است و از ویژگی‌های تقریبا مشابه با کروم بهره می‌برد.

با وجود بازنشستگی IE، همچنان در سطح جهان کسب‌وکار‌های زیادی از آن استفاده می‌کنند و برای دسترسی به برخی قابلیت‌های این سازمان‌ها باید همچنان به سراغ این مرورگر بروید. البته نگران نباشید چرا که مایکروسافت راه‌حلی برای این مشکل دارد.

مایکروسافت در مرورگر اج حالت IE را قرار داده تا کاربران بتوانند از سرویس‌های سازگار با اینترنت اکسپلورر درون آن استفاده کنند. به گفته ردموندی‌ها، از این حالت تا سال ۲۰۲۹ پشتیبانی خواهد شد. برای فعالسازی IE Mode باید به مسیر edge://settings/defaultbrowser بروید و گزینه Allow sites to be reloaded in Internet Explorer را فعال کنید. در نهایت مرورگرتان را ببندید و باز کنید.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->