حضور پینگ‌پنگ باز مشهدی در مسابقات انتخابی المپیک تیم ملی تنیس روی میز بانوان تاریخ و زمان بازی‌های تیم ملی ایران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ عادل فردوسی‌پور بازنشسته شد! یک روایت بیش‌ از حد وفادارانه استقلال و پرسپولیس نقره داغ شدند تیم‌داری، مشکلی که معضل شده است طبیعت؛ مشتری جدید پرسپولیس پیشکسوت پرسپولیس، مدیرعامل سایپا شد استوری احساسی هادی چوپان با خانواده + عکس جریمه ۱۰۰۰ دلاری برای مدافع مشهدی سپاهان جشن آخر سال استقلالی‌ها در اکباتان ابلاغیه کمیته انضباطی برای پرسپولیس و استقلال فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی منحل شد! یک دروازه‌بان بدون بازی ملی‌پوش شد! قلعه نویی دیگر نوراللهی را نمی‌خواهد حذف غول‌های سپاهان از تیم ملی| چرا اسدی و مغانلو نیستند؟ تغییرات پرسپولیس بعد از واگذاری طباطبایی به پرسپولیس نمی‌آید بادیگارد مسی در راه لیگ عربستان تمرین استقلال تعطیل شد اوسمار: امیدوارم سال آینده به صدر جدول برگردیم
سرخط خبرها

شهرخودرو، میزبان اولین بازی آسیایی در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

  • کد خبر: ۱۱۲۶۰
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
شهرخودرو، میزبان اولین بازی آسیایی در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
شهرخودرو اول بهمن در ورزشگاه امام رضا (ع) میزبان اولین بازی آسیایی خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، استقلال و شهر خودرو برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا می‌بایست ۲ بازی پلی آف را با موفقیت پشت سر بگذارند که دیدار نخست آن‌ها به ترتیب مقابل برنده دیدار‌های الفیصلی با الکویت و چنای با الریفا خواهد بود.
تیم‌های پرسپولیس و سپاهان به صورت مستقیم و استقلال و شهر خودرو با حضور در پلی‌آف کار خود را شروع می‌کنند. آبی‌پوشان تهرانی و شاگردان یحیی گل‌محمدی برای رسیدن به مرحله گروهی می‌بایست ۲ بازی را با پیروزی پشت سر بگذارند و راهی مرحله گروهی شوند.
استقلال در گام نخست باید در ورزشگاه آزادی به مصاف برنده جدال تیم‌های الفیصلی اردن و الکویت کویت برود و سپس در صورت پیروزی در این بازی به آخرین دور پلی‌آف می‌رسد تا مقابل الریان در دوحه پیکار کند.
در سوی مقابل شهر خودرو باید در اولین گام از یکی از ۲ تیم چنای هند یا الریفای بحرین پذیرایی کند. پیروزی در این مسابقه نماینده مشهد را به دور بعدی می‌فرستد. جایی که آن‌ها باید در خانه السیلیه با کریم انصاری‌فرد و هم تیمی‌هایش پیکار کند. برد در این رقابت، شهر خودرو را برای اولین بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا جای خواهد داد.


اما رقبای ابتدایی استقلال و شهر خودرو در چه وضعیتی قرار دارند و اصلا چگونه تیم‌هایی هستند؟


الفیصلی اردن: رئیسِ فوتبال اردن، باشگاه الفیصلی است. عقاب‌های آبی در سال ۱۹۳۲ تاسیس شدند. ورزشگاه خانگی آن‌ها همان استادیومی است که ایران در برابر عراق شکست خورد. آن‌ها فصل قبل قهرمان لیگ اردن شدند و حالا با گرفتن ۷۷ جام داخلی، پرافتخارترین تیم تاریخ اردن به حساب می‌آیند. این تیم در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ فاتح AFC کاپ آسیا شد. تیم الفیصلی در فصل ۲۰۰۲-۳ لیگ قهرمانان آسیا در مرحله پلی‌آف به استقلال مواجه شد، اما با تحمل ۲ شکست ۲ بر صفر و یک بر صفر از گردونه مسابقات کنار رفت.
آن‌ها در سال ۲۰۱۸ نیز به پلی‌آف لیگ قهرمانان صعود کردند، اما حریف نسف قارشی ازبکستان نشدند. راتب الاوادات ۴۹ ساله و اردنی از سال ۲۰۱۵ سرمربی این تیم آبی‌پوش است و همچنان هدایت آن‌ها را بر عهده دارد. یوهان لنگلومای از گابن، چیهب بن فرج از تونس و کاساس داودا از غنا سه بازیکن خارجی تیم الفیصلی هستند که ممکن است در تعطیلات زمستانی به تعداد آن‌ها اضافه شود.


الکویت کویت: دیگر تیمی که ممکن است با استقلال پیکار کند، الکویت کویت است. "سرتیپ‌ها" از سال ۱۹۶۰ کار خود را آغاز کردند. آن‌ها نیز به واسطه قهرمانی فصل گذشته‌شان مجوز حضور در پلی‌آف سال ۲۰۲۰ را کسب کرده‌اند. الکویت تاکنون ۴۷ عنوان قهرمانی در مسابقات مختلف فوتبال کویت را به دست آورده است. این تیم در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ قهرمان AFC کاپ شده و در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ در لیگ قهرمانان حاضر بوده که در آخرین فصل در مرحله پلی آف مقابل سایپا شکست خورد. الکویت در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۲ با حساب سه بر صفر به استقلال باخت و در مرحله گروهی سال ۲۰۰۸ نیز در برابر سایپا، یک تساوی و یک شکست نصیبش شد.
عمر میدانی از سوریه، دیگو کالدرون کایسیدو از کلمبیا، عبدول سیسوکو از فرانسه و جمعه سعید از ساحل عاج چهار بازیکن خارجی فعلی الکویت به شمار می‌روند که زیر نظر حسام السید سرمربی سوریه‌ای و ۴۷ ساله خود کار می‌کنند. این سرمربی چند ماهی است که هدایت الکویت را به عهده گرفته است. او سابقه سرمربی‌گری در رده‌های مختلف سنی تیم ملی سوریه و باشگاه العربی قطر و الکوا الجاویای عراق و ... را در کارنامه خود دارد. الکویت در فصل جدید لیگ کویت از ۶ بازی به پنج برد و یک تساوی رسیده و با چهار امتیاز فاصله نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب کننده صدرنشین است.


چنای هند: چنای سیتی هند در سال ۱۹۴۶ توسط پنج دوست تاسیس شد. نام آن‌ها ابتدا "نتانجی" بود، ولی در ادامه به "چنای" تغییر اسم دادند. این تیم در فصل ۲۰۱۶-۱۷ به سطح اول فوتبال هندوستان صعود کرد و فصل قبل با قهرمانی در این مسابقات جواز حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان را به دست آورد. اکبر نواس اندونزیایی و ۴۳ ساله از سال ۲۰۱۸ هدایت چنای را به عهده گرفته و با این تیم به یک تاریخ‌سازی بزرگ رسیده است. آن‌ها در حال حاضر خود را برای آغاز فصل جدید لیگ هندوستان که از یک دسامبر آغاز می‌شود، مهیا می‌کنند. به غیر از کاتسو میوسا از ژاپن پنج بازیکن اسپانیایی به نام‌های نازت سانتانا، روبرتو اسلاوا، ساندرو رودریگز، پدرو مانزی و آدولفو میراندا در جمع نفرات چنای دیده می‌شوند. حال باید دید این تیم حریف شهر خودرو خواهد شد یا خیر.


الریفا بحرین: قهرمان فصل قبل لیگ بحرین باید با چنای رقابت کند و اگر به برتری برسد راهی مشهد خواهد شد تا مقابل شهر خودروی ایران پیکار کند. این تیم از سال ۱۹۵۳ تاسیس شده است. نام اولیه این تیم ریفای غربی بود، اما در سال ۲۰۰۱ به الریفا تغییر اسم داد. این تیم تا به حال ۲۷ جام داخلی کسب کرده که ۱۲ تای آن در لیگ بوده است. الریفا فصل قبل موفق شد به جز لیگ، فاتح جام پادشاهی و سوپرکاپ فوتبال بحرین نیز بشود. علی عاشور از سال ۲۰۱۸ سرمربی‌گری این تیم را پذیرفته و در تیمش بازیکنان خارجی به نام‌های الحسنا کیتا از گینه، اوساما بوغنسی از تونس و جهاد البائور از سوریه دیده می‌شوند.


بازی تیم‌های الفیصلی – الکویت و چنای – الریفا در تاریخ ۲۴ دی ماه به انجام خواهد رسید و برندگان این ۲ پیکار در تاریخ یک بهمن به مصاف استقلال و شهر خودرو خواهند رفت. برندگان این ۲ بازی نیز هفته بعد، در مرحله نهایی پلی‌آف رو در روی الریان و السیلیه قرار می‌گیرند.

 

شهرخودرو، میزبان اولین بازی آسیایی در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->