سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم علمای شیعه افغانستان مطالبات خود را از طالبان مطرح کردند نگاه چین به معادن لیتیوم‌ افغانستان پخش زنده بازی افغانستان و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین رییس جمعیت هلال‌احمر ایران در پیامی با سیل زدگان افغانستان همدردی کرد اطلاعیه راه آهن درباره قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه تیم ملی فوتسال افغانستان در چه صورتی از مرحله خود صعود خواهد کرد؟ توقف قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران تکرار گشت‌زنی هواپیمای بدون سرنشین در آسمان پروان هشدار در رابطه با وضعیت پناه‌جویان افغان در پاکستان
سرخط خبرها

تدریس مجازی دانشجویان ایرانی برای ۲۰هزار دانش آموز دختر در افغانستان

  • کد خبر: ۱۱۳۲۹۳
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
تدریس مجازی دانشجویان ایرانی برای ۲۰هزار دانش آموز دختر در افغانستان
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در دیدار با مشاور ارشد دفتر منطقه ای یونیسف و نماینده یونیسف در جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل آموزش و پرورش و آموزش کودکان پناهنده گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی فیاضی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در این دیدار اظهارداشت: در خصوص دانش‌آموزان پناهنده و افغانستانی با عنایت به دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ثبت نام تمام دانش‌آموزان افغانستانی دارای مدرک اقامت یا حتی فاقد مدارک اقامتی و غیر مجاز اقدامات خوبی صورت گرفته است. به صورت تجمیعی ۲هزار مدرسه و ۵۰ هزار معلم به موضوع آموزش دانش‌آموزان افغانستانی تخصیص داده شده است و بیش از ۵۰۰ هزار پناهنده در حال تحصیل می‌باشند که این نیازمند حدود ۱ میلیارد دلار در سال می‌باشد. ما در کنار آموزش رایگان، زمینه بازگشت داوطلبانه پناهندگان به میهن خود را فراهم می‌نماییم. متاسفانه در مسأله افغان‌ها با کودکان کار مواجه هستیم، که برای حل این معضل اجتماعی در کنار آموزش می‌توان مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی را نیز داشت.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور افزود: ۲۰% مدارس ما قدمت ۵۰ ساله دارند و در خصوص بلایای طبیعی، چون سیل و زلزله مقاوم نیستند و یونیسف می‌تواند در مناطقی که دارای اتباع پناهنده می‌باشد، در خصوص مقاوم سازی مدارس اقدام نماید.

وی در مورد دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه ابراز داشت: تعدادی از دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه طبق قوانین باید در مدارس عادی تحصیل نمایند، اما نیاز به امکانات ویژه‌ای برای رفت و آمد و معلم جبرانی دارند که تحقق این امر نیازمند هزینه می‌باشد و یونیسف می‌تواند در این امر پیشگام باشد.

مهدی فیاضی در زمینه برنامه‌های مشترک با یونیسف بیان داشت: ما آمادگی داریم پنج برابر ظرفیت فعلی، پروژه طراحی کنیم و جامعه هدف ما کودکان با نیاز‌های ویژه و کودکان پناهنده افغانستانی هستند. به عنوان نمونه، با توجه به تحولات سال گذشته عده زیادی از دانش‌آموزان دختر در افغانستان از تحصیل باز ماندند، در یک حرکت انسان دوستانه دانشجویان ایرانی و افغانستانی در یک مرکز دانش بنیان برای بیش از ۲۰ هزار دانش آموز دختر تدریس مجازی می‌نمایند و این دختران در خاک خودشان به صورت برخط از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌گردند. خیرین ایرانی ۲۰هزار کودک را کمک کردند و در صورت مشارکت سازمان‌های بین المللی تا ۱۰۰ هزار دانش‌آموز را می‌توانیم آموزش دهیم.

وی افزود: در آفریقا شاهد آموزش‌های تکفیری، افراطی و سلفی به کودکان در کتاب‌های آموزشی بودم و حتی اقدامات انتحاری به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شد. در زمان حضور داعش در سوریه نیز شاهد آموزش‌های تروریستی به کودکان بودیم، لازم بود که یونیسف اعتراض کند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در زمینه آموزش کتب ادیان بیان داشت: کتاب‌های آسمانی همه ادیان مورد احترام ایران می‌باشد، اما در سوئد شاهد قرآن سوزی هستیم و این اعمال وقیحانه باید محکوم شود، در قوانین اتحادیه اروپا و مجالس فدرال و ایالتی کشور‌های اروپا باید شرایطی اتخاذ گردد که دانش‌آموزان بتوانند زبان مادری و کتاب آسمانی دین خود را آموزش ببینند.

فیاضی با اشاره به کشف گور‌های دسته جمعی در کانادا افزود: در برابر کشف گور‌های دسته جمعی در کانادا اقدام مناسبی از یونیسف ندیدیم. در کشور کانادا قبلا دانش‌آموزان بومی را راهی گور می‌کردند، اما در حال حاضر خرده فرهنگ‌های دانش‌آموزان مهاجر را نابود می‌کنند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اعلام نمود آماده است با حمایت و پشتیبانی مالی دفتر منطقه‌ای یونسکو برای معلمان فلسطین و یمن دوره‌های دانش افزایی برگزار کند.

مشاور ارشد دفتر منطقه‌ای یونیسف اظهار داشت: در ابتدا از جمهوری اسلامی ایران بابت اسکان و ثبت نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی، رعایت عدالت آموزشی، اجرای طرح سنجش سلامت، مهارت آموزی به دانش آموزان در کنار آموزش‌های تئوری، تشکر می‌نمایم.

برندا هایپلیک در ادامه افزود: با بیش از ۱۹۰ کشور در دنیا همکاری داریم و برخوردار از تجارب همه کشور‌ها هستیم. برای ساماندهی کودکان کار، مهارت آموزی در کنار آموزش دروس و تأمین منابع مالی بر اساس نیاز سنجی مناسب، در دفتر منطقه‌ای یونیسف می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

وی در خصوص اجلاس پیش رو در پاریس ابراز داشت: اهتمام تمام کشور‌های شرکت کننده در اجلاس پاریس بر این است که تحول در آموزش در پساکرونا باید ارتقاء پیدا کند، و پیشنهاد دادند که هماهنگی مربوطه را جهت ملاقات هیئت ایرانی با مسئولان یونسکو به عمل آورند.

منبع: روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->