تصویرسازی دیجیتال حسن روح‌الامین برای شعر رهبر انقلاب + عکس مجموعه ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد دبیر بیست‌و‌دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد لیلا حاتمی با «مسیر باد» به ونیز می‌رسد؟ «پرویز خان» سینما آنلاین + زمان اکران آنلاین سریال «رخنه» کلید خورد تولید فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تیزر ماجرای تیراندازی به «کنجی ژیراک» ستاره موسیقی پاپ فرانسه محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ مشخص شد ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش خاطره‌ای از جنس صدا | یادی از شهلا ناظریان، دوبلور پیشکسوت که ۲ سال پیش در چنین روزی درگذشت فیلم سازی در مشهد جاده یک طرفه است | گفتگو با سعید ولی زاده، فیلمساز مشهدی آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغو جایزه انجمن قلم آمریکا در اعتراض به انفعال درقبال مردم غزه
سرخط خبرها

نسخه استراحت برای «طبیب»

  • کد خبر: ۱۱۳۳۳۷
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
نسخه استراحت برای «طبیب»
در جریان پخش برنامه تلویزیونی «طبیب»، کارشناس در اظهارنظری غلط مدعی شد یکی از دلایل شیوع اصلی آرتروز میان ایرانی‌ها نمازخواندن است. بلافاصله بعد از پایان برنامه، معاونت سیما با انتشار اطلاعیه‌ای به صورت رسمی عذرخواهی کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ برنامه تلویزیونی «طبیب» یک برنامه گفت وگومحور در حوزه پزشکی است که «پیمان طالبی» آن را اجرا می‌کند. این برنامه به صورت زنده و هر روز به جز روز‌های تعطیل در نوبت صبح از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. هدف از این برنامه اطلاع رسانی و پیشگیری در حوزه سلامت است و مهمانان آن متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی هستند.

اولین قسمت «طبیب» ۲۵آذر۱۳۹۵ پخش شد تا اینکه روز گذشته یک اشتباه سهوی باعث شد معاونت سیمای صداوسیما در اطلاعیه‌ای از توقف برنامه زنده «طبیب» به دلیل بی توجهی به استاندارد‌های تخصصی خبر بدهد. برنامه «طبیب» روز شنبه به موضوع «آرتروز زانو و درمان‌های آن» با حضور «دکتر حسن براتی» به عنوان کارشناس پرداخت. در جریان پخش این برنامه کارشناس در اظهارنظری غلط مدعی شد یکی از دلایل شیوع اصلی آرتروز میان ایرانی‌ها نمازخواندن است. بلافاصله بعد از پایان برنامه، معاونت سیما با انتشار اطلاعیه‌ای به صورت رسمی عذرخواهی کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «معاونت سیما در پی این اتفاق غیرقابل توجیه در آنتن زنده، ضمن عذرخواهی از عموم مخاطبان، پخش برنامه طبیب را به دلیل ضعف و قصور دست اندرکاران برنامه تا اطلاع ثانوی با هدف اصلاح رویه‌های خلاف ضوابط متوقف می‌کند. این برنامه در آینده نزدیک و پس از اطمینان از رعایت استاندارد‌های ضروری برنامه‌های زنده و تخصصی، پخش خود را از سر خواهد گرفت.» طبیب به دلیل ساعت پخش و اطلاعات پزشکی مفیدی که در اختیار خانواده‌ها قرار می‌داد، از برنامه‌های موفق صداوسیما در نوبت صبح به شمار می‌رفت.

حالا دکتر حسن براتی، کارشناس آخرین قسمت از برنامه طبیب، با انتشار ویدئویی ضمن عذرخواهی از مردم ایران گفت: «متأسفانه بخش‌هایی از سخنان من باعث ایجاد یک سوءتفاهم بزرگ شد. من خودم هر روز این واجب شرعی را انجام می‌دهم و تابه حال به هیچ بیماری توصیه نکرده ام که به دلیل درد زانو یا مشکلات دیگر نماز نخواند.» در واقع توصیه او مجموعه‌ای از توصیه‌ها به بیمارانی بوده است که از درد زانو رنج می‌برند. این اولین اشتباه حاشیه ساز این برنامه نیست؛ پیش از این هم چندین مرتبه پیش آمده بود که اظهارنظر‌های کارشناسان و مجری برنامه مسبب بروز حاشیه‌هایی برای این برنامه شده بود.

تابستان سال گذشته این برنامه به دلیل مطالب مطرح شده مجری درباره نحوه مدیریت کرونا با حاشیه‌هایی همراه شد که به استناد برخی خبر‌های منتشرشده در فضای مجازی، مجری از سوی مدیر شبکه سه توبیخ شد. سال ۱۳۹۹ هم ادعای عجیب یک مهمان در این برنامه مبنی بر اینکه با زهر زنبور عسل می‌توان بیماری کرونا را درمان کرد، بسیاری نگاه‌ها و انتقاد‌ها را متوجه «طبیب» کرد. حالا طبیب به استراحت اجباری رفته است تا شاید بازگشتی نو و با مشکلات کمتر به رسانه ملی داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->