نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

مرد اخراجی از پرتغال گزینه استقلال؟

  • کد خبر: ۱۱۳۳۵۶
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
مرد اخراجی از پرتغال گزینه استقلال؟
ریکاردو ساپینتو با کارنامه‌ای سرشار از اخراج گزینه جانشینی مجیدی شد.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ بعد از آنکه گزینه‌های داخلی و خارجی و در آخرین مورد حضور الکساندر نوری در تیم فوتبال استقلال منتفی شد، مسئولان این باشگاه در جدیدترین مذاکراتشان با ریکاردو ساپینتو، مربی چهل‌ونه‌ساله پرتغالی، وارد مذاکره شده و حتی به توافقاتی نیز دست یافته اند تا وی حالا نزدیک‌ترین فرد به نیمکت استقلال باشد. مهاجم سابق تیم ملی پرتغال در دهه‌۹۰ میلادی سابقه سرمربیگری در تیم‌های اسپورتیگ‌لیسبون، ستاره‌سرخ بلگراد، او. اف. آی یونان، آرتیموتوس یونان، بلننزس پرتغال، الفاتح عربستان، آرتیموتوس یونان، استاندارد لیژ بلژیک، لژیا ورشو لهستان، براگا پرتغال، واسکودوگاما برزیل، غازی‌عینتاب ترکیه و موریرنسه پرتغال را در کارنامه دارد.

کارنامه‌ای با مهر اخراج

بعد از مطرح‌شدن نام‌هایی، چون مورایس، لوچسکیو، الکس نوری، استراماچونی و‌... حالا ساپینتو از قوطی در‌آمده تا یک روزی هم هواداران با این نام سرگرم باشند. البته باشگاه استقلال هنوز این خبر را تأیید و تکذیب نکرده و امید است تأیید نکند، چرا‌که آخرین تیم تحت هدایت این سرمربی، همین چند روز پیش به لیگ دسته پایین‌تر در پرتغال سقوط کرد. ریکاردو ساپینتو، در پرتغال سرمربی موریرنسه بود و همراه این تیم سقوط کرد.

او در هفده بازی که هدایت این تیم پرتغالی را برعهده داشت، یازده‌بار باخت، ۲۷ بار تیمش گل خورد و تنها‌دستاوردش در تمام سال‌های سرمربیگری، یک جام حذفی بلژیک است که در فصل‌۲۰۱۷، ۲۰۱۸ با استاندارد لیژ بلژیک به دست آمد. ساپینتو طی سال‌های اخیر هیچ کارنامه موفقی نداشته است. او در هر تیمی کار کرده، اخراج شده و کارنامه‌اش از سال ۲۰۱۹ به این‌طرف پر از سقوط و ناکامی است.

حضور در ۸ کشور در ۱۰ سال!

ساپینتو از سال‌۱۳۹۱ به‌عنوان سرمربی کارش را شروع کرد و در ۱۰ سال گذشته به‌صورت مرتب تیم عوض کرده است. اسپورتیگ لیسبون، ستاره‌سرخ بلگراد، او. اف. آی یونان، آرتیموتوس یونان، بلننزس پرتغال، الفاتح عربستان، آرتیموتوس یونان، استاندارد لیژ بلژیک، لژیا ورشو، براگا پرتغال، واسکودوگاما برزیل، غازی‌عینتاب ترکیه و موریرنسه پرتغال تیم‌های ساپینتو در این مدت بوده‌اند.

سقوط به‌همراه موریرنسه

موریرنسه آخرین تیم ساپینتو بود که به همراه آن به دسته‌یک پرتغال در فصل گذشته سقوط کرد. بررسی کارنامه ساپینتو نشان می‌دهد که او در بیشتر باشگاه‌هایش عملکرد متوسط یا ضعیفی داشته و موفق نشده است حضور بلندمدتی در هیچ تیمی تجربه کند. استقلال پس از به‌توافق‌نرسیدن با جواد نکونام، الکس نوری و چند گزینه دیگر، حالا به ساپینتو بسیار نزدیک است؛ گزینه‌ای که عملکرد او تردید‌های زیادی درباره‌اش به‌وجود آورده است. تنها‌افتخار ساپینتو در دوران مربیگری، قهرمانی در جام حذفی بلژیک است.

این مربی چهل‌ونه‌ساله چند سال اخیر در بیشتر تیم‌هایش نتوانسته است خوب کار کند و پس از چند ماه مجبور به تعویض تیم شده است. ساپینتو در سال ۲۰۱۹ هدایت براگا را برعهده گرفت و پس از چند ماه اخراج شد، سپس به برزیل رفت و آنجا هم به همین سرنوشت دچار شد. در سال ۲۰۲۱ در سوپرلیگ ترکیه دوام نیاورد. فصل قبل هم در لیگ برتر پرتغال نتوانست موریرنسه را حفظ کند و راهی دسته پایین‌تر شد. این در‌حالی است که شروع ساپینتو در مربیگری امیدوارکننده بود و نتایج خوبی در اسپورتینگ و ستاره‌سرخ گرفته بود.

ساپینتو فصل گذشته در موریرنسه ابتدا فصل را با سیستم سه‌دفاعه و ۳-۴-۳ آغاز کرد و سپس با سیستم ۱-۳-۲-۴ یا ۱-۴-۱-۴ ادامه داد. نکته جالب اینکه او در ترکیه با سیستم چهاردفاعه و در برزیل با واسکودوگاما با ترکیبی از سیستم‌های سه و چهاردفاعه بازی می‌کرد. ریکاردو ساپینتو پیش‌از‌این نیز نامش درباره تیم‌های ایرانی مطرح شده بود. او دو سال پیش و قبل از حضور کالدرون در پرسپولیس، یکی از گزینه‌های نیمکت سرخ‌پوشان بود؛ ولی در‌نهایت این انتقال شکل نگرفت. قرار است مدیران استقلال تا دوشنبه نام سرمربی جدیدشان را اعلام کنند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، ریکاردو ساپینتو همان نامی است که از طریق رسانه‌های رسمی آبی‌ها معرفی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->