گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از استاندارد جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

زمین برای ساخت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

  • کد خبر: ۱۱۳۴۱۴
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
زمین برای ساخت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه زمین برای ساخت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تامین شد، گفت: تامین اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی باید حداکثر تا پایان مردادماه به اتمام برسد و نتایج نهایی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست بررسی روند پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به ریاست «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونان وی در حوزه‌های مسکن، شهر‌های جدید، سازمان ملی زمین و مسکن، ریاست بانک مسکن، ریاست بنیاد مسکن در ساختمان دادمان و به شکل وبیناری با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها با بررسی تازه‌ترین روند تامین اراضی، پالایش متقاضیان و اجرای پروژه‌های طرح برگزار شد.

بر اساس تازه‌ترین آمار ارایه شده در جلسه شورای مسکن به ریاست وزیر راه و شهرسازی حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که مراحل نهایی پالایش را در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و همچنین شهر‌های جدید می‌گذرانند.

بنا بر اعلام «محمود محمودزاده» معاون مسکن و ساختمان، متقاضیانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند تعداد ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر حائز سه شرط (تاهل، عدم بهره‌مندی از تسهیلات دولتی و عدم مالکیت) بوده‌اند.

وی گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد توسط ادارات کل راه و شهرسازی و با نظارت سازمان ملی زمین و مسکن و حدود ۱۹۱ هزار واحد نیز توسط شهر‌های جدید تامین زمین شده است و این رقم با انجام الحاق‌ها و تغییر کاربری‌ها به حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد می‌رسد.

معاون مسکن و ساختمان یادآور شد: بنا بر دستور وزیر راه و شهرسازی و توافقاتی که انجام شده است تامین اراضی تمامی واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به تعداد ۴ میلیون واحد مسکونی که در برخی از استان‌ها مشکلاتی داشته باید حداکثر تا پایان مردادماه به اتمام برسد و نتایج نهایی شوند.

وی همچنین بر تسریع در تامین اراضی با کاربری مسکونی تاکید کرد.

بر اساس گزارش‌های ارایه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان، استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بوشهر و لارستان (اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان فارس) استان‌هایی هستند که اراضی طرح نهضت ملی مسکن را به طور کامل تامین کرده‌اند و استان‌های قم، کردستان، هرمزگان، ایلام و تهران ۵ استانی هستند که مکلف شده‌اند تا اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را تا مردادماه سال جاری شناسایی، معرفی و تامین کنند.

محمودزاده بر اهتمام مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران استانی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بر روی اراضی تامین شده تاکید کرد و توضیح داد: طرح نهضت ملی مسکن سیاست دولت، تاکید رییس‌جمهوری و نیاز جامعه است که امیدواریم با تامین اراضی که انجام شده است هرچه سریع‌تر پالایش‌ها نهایی و ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد تا مردم شاهد عملکرد مناسب مجموعه دولت در بخش مسکن باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->