به گزارش شهرآرانیوز، حمید اصفهانیزاده، رئیس گروه همکاریهای بینالمللی علمی و تخصصی شهرداری مشهد در این زمینه گفت: از نگاه این جشنواره، تبدیل «کمربند جنوبی» به «کمربند سبز» و تبدیل آن به یک «فضای عمومی پارکی» نشانگر انعطافپذیری مدیران شهری مشهد و بهرهمندی از توان الگوی حکمرانی مشارکتی مردمی در جهت حفظ منابع سبز تنفسی این کلانشهر است.
امیرمهدی کلیدری، مسئول امور برندسازی و دیپلماسی شهری شهرداری مشهد، نیز در توضیح این موضوع گفت: راهیابی مشهدالرضا (ع) به مرحله نهایی جشنواره، به عنوان تنها کلانشهر ایرانی راهیافته به این تورنومنت جهانی، از طرفی نشانگر فعال بودن این جهانشهر در عرصههای متنوع دیپلماسی شهری، به ویژه عرصههای تخصصی است و از طرف دیگر موجب ارتقای برند شهری این کلانشهر در عرصههای معتبر جهانی است.