ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ سرمربی محبوب سردار آزمون در راه ترکیه یخچالی در تیم منتخب هفته لیگ دو آلمان + عکس امیدواری به بازگشت یامگا ال‌کلاسیکو، آخرین فرصت ژاوی؟
سرخط خبرها

عنایتی: دنیای مربیگری جای ریسک است، نه ترس!

  • کد خبر: ۱۱۳۵۴۵
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
عنایتی: دنیای مربیگری جای ریسک است، نه ترس!
با «رضا عنایتی» که از هوادار جدا شد، به استقلال نرفت و حالا گزینه بالقوه نیمکت تیم‌های لیگ‌برتری است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرمربی مشهدی فصل قبل هوادار که چندی پیش با پیشنهاد وسوسه‌کننده قبول سرمربیگری تیم قهرمان لیگ‌برتر بیست‌ویکم یعنی استقلال روبه‌رو شده بود، حالا بعد از به‌توافق‌نرسیدن با مدیران این باشگاه، بدون تیم مانده است. عنایتی که می‌تواند گزینه بالقوه نیمکت همه تیم‌‎های لیگ‌برتری باشد، سرمربیگری را ریسک می‌داند و از گفته‌هایش مشخص است هیچ واهمه‌ای از قبول مسئولیت سنگین هدایت آبی‌ها نداشته است.

او حرف‌های جالبی درباره جدایی‌اش از هوادار به زبان می‌آورد و معتقد است هیچ‌گاه خودش را از این تیم جدا نمی‌داند. گزینه سرمربیگری استقلال ماجرای پیشنهاد این باشگاه را جدی تلقی می‌کند و می‌گوید هیچ‌وقت نمی‌تواند به استقلال «نه» بگوید. با وجود این، وضعیتی به‌وجود آمد که او نتوانست به استقلال بپیوندد و مسئولیت مربیگری این تیم را در لیگ‌برتر بیست‌ودوم به‌عهده بگیرد.

غافل‌گیری با «هوادار»

رضا عنایتی در سه فصل حضورش در باشگاه هوادار عملکردی خیره‌کننده داشت. او در نیم‌فصل اول حضورش تیم را از قعر جدول به مدعی قهرمانی بدل کرد و در فصل دوم لیگ‌یک توانست هوادار را لیگ‌برتری کند. عنایتی در لیگ‌برتر هم عملکرد خوبی با تیم تازه‌وارد هوادار داشت. او درباره فصلی که با هوادار پشت‌سر گذاشت، گفت: فکر می‌کنم پایان خوشی برای تیم ما پیش‌بینی می‌شد، تیمی که چهارده‌پانزده نفر از بازیکنان لیگ‌یکش را نگه داشت و با اضافه‌کردن سه‌چهار بازیکن وارد لیگ شد. وی درباره خداحافظی غیرمنتظره‌اش با هوادار اظهار کرد: شما هم می‌دانید من در این سه فصلی که با هوادار بودم، دو فصل در لیگ‌یک و یک فصل در لیگ‌برتر، از لحاظ روحی بسیار صدمه دیدم. مخصوصا در دو فصلی که در لیگ‌یک بودم، سختی‌های بسیاری متحمل شدم و فکر می‌کنم تلاش خودم را کردم.

جدایی به‌دلیل مسائل مالی

سرمربی پیشین هوادار درباره دلایل جدایی‌اش بیان کرد: سقفی از قرارداد را دوستان تعیین کرده بودند که با برنامه‌ریزی و وضعیت من هم‌خوانی نداشت و من تشکر می‌کنم از آقای میری و آقای اسماعیلی که در طول فصل گذشته حمایت‌های بسیاری از من کردند، ولی فکر می‌کنم با این شرایط نمی‌توان ادامه داد. اگر می‌ماندم، باید تیم ارزان‌قیمت می‌بستیم و سختی‌های مالی داشتیم. فکر می‌کنم دیگر نمی‌توانستم چیزی به تیممان اضافه کنم. به همین دلیل از دوستانم عذرخواهی کردم و واقعا از حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم. من هوادار را از خودم جدا نمی‌دانم، چون بسیار سختی کشیدم و درنهایت تیم را به اینجا رساندم.

ماجرای پیشنهاد استقلال

عنایتی درباره پیشنهاد باشگاه استقلال توضیح داد: من هیچ‌وقت خودم را از استقلال جدا ندیدم. حتی دورانی که فوتبال بازی می‌کردم، به همین صورت بود و هر زمان که به من گفتند بیا، با تمام وجود رفتم و در خدمت تیم بودم. هر زمان گفتند برو باز هم انجام دادم. اگر استقلال صد بار دیگر هم به من بگوید به جلسه بروم، بدون هیچ چشمداشتی و با همه وجودم می‌روم، چون می‌دانم که استقلال مثل خانه من است و اگر صد بار دیگر هم این اتفاق بیفتد، باز هم از همه‌چیز می‌گذرم و هرکاری که از دستم بربیاید، برای مجموعه بزرگ استقلال انجام می‌دهم. اتفاقاتی افتاد، صحبتی بود و ما صحبت‌هایمان را انجام دادیم، چون من همیشه علاقه‌مند بودم که به تیم استقلال کمک کنم. هرچند وضعیت سخت باشد، من به استقلال نمی‌توانم «نه» بگویم. او درباره اینکه شایعه شده بود استقلال او را به‌عنوان دستیار می‌خواهد، گفت: خیر. ما صحبت‌هایی انجام دادیم که همه در جریان هستند چه اتفاقی افتاد؛ من اصلا به‌عنوان دستیار با مدیران صحبت نکردم.

هواداران، مانع عنایتی برای استقلالی‌شدن؟!

او در پاسخ به اینکه چرا به استقلال نرفت و آیا این به واکنش هواداران مربوط می‌شود یا نه، گفت: من برنامه‌هایم را داده بودم، ولی باید قبول کرد که استرس و فشار در این چند سالی که استقلال نتوانسته بود جام بگیرد و شرایط خاصی را در لیگ داشت، بسیار زیاد بود. مقداری هواداران ما روی این موضوع حساس‌تر شده بودند و واقعا تشکر می‌کنم از همه هواداران خوب استقلال، زیرا در صفحه شخصی من توهین بسیار کم بود. معدود توهین‌هایی بود، اما مطمئن بودم همه به آینده فکر می‌کنند و دوست ندارند کسی که دوستش دارند، روبه‌رویشان قرار بگیرد.

او درباره اینکه با سرمربیان ناموفق ایرانی که برهه‌ای در استقلال بودند، مقایسه می‌شد، گفت: خیل عظیم هواداران این موضوع را به من گوشزد می‌کردند و دوست نداشتند این اتفاق بیفتد، اما شما می‌دانید که دنیای مربیگری دنیای ترس نیست، دنیای ریسک است؛ یعنی شما اگر به خودتان و کارتان ایمان داشته باشید، باید در دل اتفاقات بروید و از دل اتفاقات است که اتفاقات بزرگ‌تری می‌افتد. اگر کسی موفق می‌شود، این دلیل محکمی نیست که شما هم قطعا موفق می‌شوید و اگر هم کسی موفق نمی‌شود، این هم نمی‌تواند دلیل شکست شما باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->