نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
سرخط خبرها

رئیس مجلس: قوه قضائیه مقصرین سانحه قطار مشهد-یزد را شناسایی و مجازات کند

  • کد خبر: ۱۱۴۵۷۵
  • ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
رئیس مجلس: قوه قضائیه مقصرین سانحه قطار مشهد-یزد را شناسایی و مجازات کند
رئیس مجلس از قوه قضائیه خواست در زمان قابل قبولی مقصرین سانحه ریلی مسافربری مشهد-یزد را شناسایی و مجازات کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران از سانحه ریلی مسافربری مشهد- یزد، گفت: از نمایندگان عضو کمیسیون عمران برای حضور به موقع و به وقت در صحنه حادثه قطار و تهیه به‌موقع گزارش تشکر می‌کنم، در ابتدا مجدد به ۱۴ خانواده عزیز و محترمی که در این حادثه عزیزان خود را از دست دادند و قریب به ۸۰ نفر از عزیزانی که مجروح شدند تسلیت می‌گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته اول این است که اعضای کمیسیون عمران به وقت و به موقع در صحنه حادثه حضور پیدا و گزارش خود را تنظیم کردند، این گزارش نسبت به گزارشات قبلی از جهت زمانی و کیفیت کار مناسب‌تر بود.

وی بیان کرد: یکی از نکاتی که وزارت راه و شهرسازی باید به آن توجه کند تجدیدنظر در ساختار‌های نظارتی است، نمایندگان به این موضوع اشاره کردند، همچنین به موضوع تضاد منافع مدیریتی نیز پرداخته شد، می‌خواهم بحث مربوط به قرارداد‌هایی که در حوزه تعمیر و نگهداری بسته می‌شود توجه کنیم و براساس نظام فنی و اجرایی کشور نیست یا اشکالاتی در آن وجود دارد. بازنگری به این موضوع بسیار ضروری است و باید به آن توجه شود.

قالیباف اظهار داشت: در حوزه راه آهن و کار‌های ریلی بحث آموزش نیازمند استمرار است و نظارت بر اجرای وظایف افراد اهمیت دارد، اکثر این سوانح بر اثر خطای انسانی است که یا ضعف آموزش داریم و یا اگر آموزش دیده اند بر آن نظارت نمی‌شود و حوادث تلخ اتفاق می‌افتد.

رئیس مجلس بیان کرد: این کار در حوزه مدیریت کاملا تخصصی است و حتما باید دستورالعمل‌ها به روز نگهداری شود و به وقت تجدیدنظر کنند، همچنین مجدد آموزش داده شود. اشکالات جدی در سیستم وجود دارند، اگر سوانح قطار را در سال‌های گذشته نگاه کنیم بخش قابل توجهی از آن در این است که دستورالعمل‌های اجرایی کار و مدیریتی در بخش‌های مختلف چه در بخش عملیات و چه در بخش نگهداری و چه در بخش سیگنالی یا بحث فنی یا دستورالعملی اشکالات بسیاری دارند.

وی ادامه داد: توقع مجلس، مردم و خانواده‌های داغدیده در این سانحه و باقی سوانح از قوه قضائیه این است براساس گزارش مجلس، دولت و سازمان بازرسی در زمانی مشخص و قابل قبول مقصرین را شناسایی و به مجازات برسانند. این مسئله مهم است. وظیفه ما این است که پیگیری کنیم و حق عزیزان است که جبران مالی کنیم، تسلیت بگوییم، از جهت عاطفی نیز آن‌ها را حمایت کنیم، همه این موارد به جای خود، از جمله وظایف انسانی و مسئولیتی ما است، اما وظیفه اصلی ما این است که قوه قضائیه در زمان مشخص بگوید متخلفین چه کسانی بودند و چه مجازاتی شدند.

رئیس مجلس با بیان اینکه از دولت نیز توقع داریم، گفت: ضمن اینکه در حوزه تخلف و مشکلات مدیریتی لازم است دولت با عناصری که در این کار تخلف کردند تنبیه مدیریتی و انضباطی انجام دهد، مردم منتظرند این مورد را از دولت ببینند. مجدد از همکارانی که در بحث صحبت کردند و از اعضای کمیسیون عمران تقدیر و تشکر می‌کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->