نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رشد اقتصادی سال ۹۹ به ۲ درصد می‌رسد

  • کد خبر: ۱۱۵۱۴
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
رشد اقتصادی سال ۹۹ به ۲ درصد می‌رسد
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: در سال ۹۹ رشد اقتصادی در کشور به مثبت ۲ درصد خواهد رسید.
به گزارش شهرآرانیوز؛ علی آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: ما در یک دوره 10 ساله تحریم شکننده قرار داشته‌ایم که تحریم‌های اخیر خیلی وسیع‌تر و گسترده‌تر از قبل نیز بوده است.

وی گفت: قرار بود همه دیوارها برداشته شود و هیچکس قاعده اختصاصی نداشته باشد و همه تحت یک قاعده عمل کنند. در همین خصوص هم سازمان WTO تشکیل شد و مدت کوتاهی نگذشت که همه این اتفاق‌ها را همان مدعی‌ها برچیدند و حتی غذا را هم تحریم کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: در لفظ نمی‌گویند که غذا را تحریم کرده‌اند ولی در این دوره به دلیل تحریم حمل‌ونقل، بانک‌ها و هر نوع وسیله‌ای برای جابه‌جایی عملاً راه ورود غذا و دارو را هم بسته اند.

آقامحمدی گفت: اگر این جنگ را با جنگ هشت ساله مقایسه کنیم قطعاً این جنگ فعلی مهم‌تر است ولی خیلی مشهود نیست.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر بسیاری از توانمندی‌ها در کشور بالاتر رفته است و در سال 91 تحریم‌های سنگینی به وجود آمد و در سال 92 با برجام عبور موقتی از این تحریم‌ها داشتیم و بعدها در توافق برجام قرار بود تحریم‌ها کمتر شود ولی به سرانجام نرسید.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: تحریمی که آمریکا بر کشور نهاده است معتقدیم که هرگز برنمی‌دارد و تحریم‌ها به عنوان یک قفس می‌ماند که بعضی مواقع فقط در این قفس را باز می‌کنند و محدودیت‌ها کمتر می‌شود.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: در این دوره در شرایط خوبی قرار نداریم و در یک قلم 40 میلیارد دلار درآمد ارزی کشور را کم کرده است.

وی گفت: با این هجمه‌ای که آوردند رشد منفی بالای 8 درصد را تحمیل کردند و امروز که به زودی در آستانه سال جدید قرار می‌گیریم در سال 99 از حالت منفی رشد در اقتصاد به مثبت رشد 2 درصد خواهیم رسید و ارزیابی همه اقتصاددانان جهانی هم همین است.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری افزود: در دوره قبلی وقتی که تولید خودرو سقوط کرد سال‌های زیادی طول کشید که به جای اول برسد و امیدواریم در ماه‌های آینده خودرو از تحریم خارج شود و 2 هزار خودرو در شرکت ایران‌خودرو و همین‌طور در شرکت سایپا هم 1500 خودرو ساخته خواهد شد.

آقامحمدی تأکید کرد: راه ما این است که تحریم‌ناپذیر شویم و از تحریم عبور کنیم و وابستگی‌ها را از دست بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارش وزارت صمت پتانسیل صادراتی ایران در حال حاضر 40 میلیارد دلار است که می‌توانیم تا 100 میلیارد دلار آن را اجرایی کنیم و حتی می‌توانیم میزان صادرات را دو برابر کنیم و این موارد واقعی است.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام بیان داشت: برنامه اقدام و عمل این است که تقسیم کار ملی صورت گیرد و مقام معظم رهبری نیز با فعالان اقتصادی دیداری داشتند که 2 هزار نفر از فعالان اقتصادی در آن حضور داشتند و مقام معظم رهبری نیز با 500 نفر از آنها دیدار کرد و گزارش‌هایی ارائه داده شد. نقاط ضعف و قوت مطرح شد و خلاصه حرف تولیدکنندگان این بود که ما می‌توانیم و شما هم بخواهید.

آقامحمدی با تأکید بر اینکه اساس تولید است نه گردش امور بروکراسی اداری، گفت: با کج سلیقگی جلوی توسعه را نباید بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرک‌های صنعتی فعالی در کشور وجود دارد و 776 هزار کارگر مشمول بیمه اجتماعی در این شهرک‌ها مشغول به کار هستند. وابستگی خارجی همه این شرکت‌ها نسبت به گذشته کمتر شده است و امکان اینکه سال آینده از این فضا بیرون برویم وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام خاطرنشان کرد: امروز همه حرف ترامپ و مابقی دشمنان این است که با تحریم کشنده و براندازکننده می‌توانیم جنگ را ببریم و اگر ایران موفق شود این تحریم‌ها را بشکند قطعاً آمریکا را شکست خواهد داد. آمریکا کشورهایی از جمله برزیل، مکزیک و ... را هم تحت تحریم قرار داده است و اگر ما بتوانیم آن را شکست دهیم کل این تحریم‌ها از بین خواهد رفت.

آقامحمدی گفت:‌در حال حاضر جایی نمانده است که آمریکا تحریم نکرده باشد و هر نوع تحریمی را که خواسته انجام داده است. اگر ما به درستی جلو برویم قطعاً پیروز خواهیم شد.

وی افزود: ما اولین مشکل‌مان در کشور بهره‌وری و قیمت تمام شده بالاست. در حال حاضر 3 میلیون واحد صنفی، یک میلیون واحد توزیعی و 2 میلیون واحد خدماتی و تولیدی داریم و با 3 میلیون واحد صنفی و تولیدی به درستی عمل نکرده‌ایم.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری اظهار دداشت: 23 میلیون نفر کل شاغلین کشور هستند و کل این تعداد فقط 62درصد کارمند هستند و 23 درصد آنها در بخش دولتی فعالیت می‌کنند.

آقامحمدی گفت: در ایران 6.5 درصد افرادی هستند که دارای مزایای کارفرمایی هستند و بر این اصول فعالیت می‌کنند.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->