آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

ذکر جمیل آیت‌ا... سید جواد خامنه‌ای به بیان مرحوم دکتر احمد مهدوی دامغانی

  • کد خبر: ۱۱۵۳۰۷
  • ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
ذکر جمیل آیت‌ا... سید جواد خامنه‌ای به بیان مرحوم دکتر احمد مهدوی دامغانی
خاطره‌ای از مرحوم دکتر احمد مهدوی دامغانی درباره آیت‌ا... سید جواد خامنه‌ای.

شهرآرانیوز - الحمد لله رب العالمین و الصلوة و السلام علی اشرف المرسلین سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین

عند ذکر الصالحین تنزل الرحمة

این ناچیز موظف شده است که خاطرات خود را از آن فقید راشد زاهد عادل مهذب مرحوم خلدآشیان آیت‌ا... آقا سید جواد خامنه‌ای قدس‌ا... تربته ذکر کنم. گو اینکه این بنده حقیر سعادت تشرف به حضور ایشان را جز در همان نماز‌های جماعتی که شرحش را به عرض می‌رساند، نداشته است.

این بنده در طول بهار و تابستان و پاییز سال‌های ۱۳۲۱ تا ۱۳۲۴ خورشیدی مکلف بود هرروزه پس از دروس و مباحثات معهود که تا ساعت ۱۱ صبح طول می‌کشید بلافاصله به حجره تجارتی دایی‌ام مرحوم محمد مهدوی دامغانی در سرای «سیگاری» برود و تا ساعت ۳ بعدازظهر نزد ایشان بماند و به بعضی از امور اداری او از قبیل «کپی» کردن نامه‌ها و پست کردن آن‌ها و برخی خدمات مختصر دیگر به ایشان کمک کنم و همان‌جا با دایی‌ام ناهاری صرف کنم. سپس تا سال ۱۳۲۲ خورشیدی به مدرسه خیرات‌خان برای درس حضرت آقای ادیب نیشابوری و از سال ۱۳۲۳ خورشیدی برای استفاضه از افاضات مرحوم مغفور حضرت آیت‌ا... میرزا مهدی اصفهانی (رض) به مدرسه نواب بروم.

این برنامه به غیر از پنجشنبه، جمعه و تعطیلات رسمی انجام می‌شد. در همه روز‌هایی که به نزد دایی‌ام به سرای «سیگاری» می‌رفتم هر روز برای ادای نماز ظهر و عصر به مسجد ترک‌ها (آذربایجانی‌ها) دایی‌ام و من به آن مسجد محترم می‌رفتیم و به نماز جماعت که به امامت حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای قدس سره اقامه می‌شد اقتدا کنیم. آن سال‌ها شبستان، به اصطلاح پُر می‌شد و حتی گاهی صف جماعت در حیاط مسجد منعقد می‌شد. از آن رو که تمامی تجار سرای «سیگاری» و سرای «محمدیه» که اولی در بازار بزرگ در جنب مسجد ترک‌ها و دومی در روبه‌روی تقریبی آن مسجد، حجره داشتند، به اضافه کارمندانشان و کسبه آن بازار در آن جماعت شرکت می‌کردند. به‌خصوص بازرگانان آذربایجانی امثال مرحومان حاج غلامحسین سیگاری و حاج غلامحسین باقرزاده و بعضی دیگر که حالا پس از قریب به ۸۰ سال نامشان به یادم نمانده است در آن جماعت شرکت می‌کردند. این رویه برای این حقیر تا شهریور ۱۳۲۴ خورشیدی که حقیر برای ادامه تحصیل به دانشگاه تهران آمد ادامه داشت و هزار حیف که این بنده در همان مشهد نماند و تحصیلات مذهبی خود را ادامه نداد.
درآ ن سال‌ها حضرت آیت‌ا... سید جواد خامنه‌ای کمتر در اجتماعات مذهبی شرکت می‌کردند و فقط به صورت خصوصی برای بعضی از طلاب مستعد دروسی افاضه می‌فرمودند. چند سال پیش از مرحوم آقای سید محمدتقی سبط الشیخ، نتیجه دختری مرحوم رضوان جایگاه حضرت شیخ انصاری (رض) و نوه دختری مرحوم آیت‌ا... حاج شیخ مرتضی آشتیانی قدس سره، سفیر کبیر سابق ایران در مملکت اردن شنیدم که در بعضی از ایام به طور مستمر مرحومان آقای سید مرتضی سبط الشیخ، والد مرحوم سید محمدتقی، و آقای شیخ محسن نخجوانی و به نظرم آیت‌ا... حاج سید هاشم نجف‌آبادی و آقای شیخ مرتضی شاهرودی در بیت‌الشرف حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای برای مباحثه و بررسی بعضی مسائل فقهی و اصولی و مراجعه به کتب فقه و اصول حاضر می‌شدند و این جلسه پیش‌از‌ظهرها، سالیان دراز ادامه داشت. رحمت و مغفرت الهی ان‌شاءا... بر همه آن عزیزان مستمر و مستدام باد و ۳ تن ذریه حضرت زهرای اطهر را با اجداد معصومشان محضور فرماید و فیض مصاحبت آن ۳ بزرگوار را بر مرحوم آیت‌ا... شاهرودی و نخجوانی ارزانی دارد. بمحمد و آله الامجاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->