آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بازگشت بیش از ۴ هزار مهاجر از ایران به افغانستان

  • کد خبر: ۱۱۵۳۳۴
  • ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
بازگشت بیش از ۴ هزار مهاجر از ایران به افغانستان
وزارت امور مهاجران طالبان از بازگشت بیش از ۴ هزار مهاجر از ایران به افغانستان طی دو روز گذشته خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت مهاجران دولت موقت طالبان اعلام کرد که ۴هزار و ۵۰۰ مهاجر طی دو روز گذشته به افغانستان بازگشته‌اند.

این وزارت همچنین افزود که پناهجویان بازگشته به اداره امور مهاجران سازمان ملل برای دریافت کمک معرفی شدند.

براساس آمار وزارت مهاجران طالبان، این افراد طی دو روز گذشته از مرز میلک در نیمروز وارد افغانستان شدند.

وزارت مهاجران طالبان همچنین اعلام کرد که طی بازه زمانی مذکور ۲۶ خانواده نیز از پاکستان و از مرز‌های جنوبی افغانستان وارد کشور شدند.

این در حالی است که معاون وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران گفته است که با پایان طرح سرشماری اتباع غیرمجاز در ایران، اخراج افراد شرکت نکرده در این طرح آغاز می‌شود.

«مجید میراحمدی» معاون وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه، (۹ تیر) گفت، که با پایان یافتن طرح سرشماری اتباع غیر مجاز در کشور، اخراج کسانی که در این طرح شرکت نکرده‌اند از روز شنبه هفته آینده به صورت جدی آغاز می‌شود.

وی افزود: براساس قانون با کار فرمایانی که اتباع غیر مجاز را استخدام کنند، برخورد قانونی شده و علاوه بر جریمه نقدی بین سه تا شش ماه حبس نیز در انتظار آنان خواهد بود (بیشتر بخوانید).

این در شرایطی است که مقامات محلی طالبان در نیمروز اعلام کردند که به طور متوسط روزانه هزار مهاجر از ایران وارد افغانستان می‌شوند.

عمده مهاجران بازگشته از ایران از دو مرز اسلام قلعه در هرات و میلک در نیمروز وارد کشور خود می‌شوند.

از طرف دیگر، سازمان امور پناهندگان سازمان ملل نیز اعلام کرده است که پاکستان به دنبال تحولات افغانستان میزبان بیش از ۲۵۰ هزار نفر بوده که تنها ۲۶۰ نفر از آن‌ها به صورت داوطلبانه به کشور خود بازگشته‌اند.

به گفته این سازمان، ۲,۱۷۶ نفر از اتباع افغانستان نیز در منطقه پیشاور پاکستان به دلیل ناقص بودن اسناد آن‌ها از این کشور اخراج شدند.

قصیرخان افریدی، سخنگوی سازمان امور مهاجران در این خصوص گفت: براساس آمار دولت پاکستان ۲۵۰ هزار افغان طی سال گذشته و به دنبال تحولات افغانستان وارد این کشور شدند.

منبع: فارس

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->