نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال
سرخط خبرها
مشکلات تنها پیست اسکی شرق کشور در آستانه فصل زمستان

شیرباد همچنان در باد وعده‌ها

  • کد خبر: ۱۱۵۶۷
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱
شیرباد همچنان در باد وعده‌ها
نادر نوروزی - آغاز فصل سرما و بارش برفی که برای چند روز آینده پیش‌بینی شده است می‌تواند آغاز فعالیت ورزش‌های زمستانی در استان باشد. پیست اسکی شیرباد تنها مجموعه فعال در شرق کشور برای اسکی‌بازان است. به رغم مشکلاتی که این پیست از زمان افتتاح خود برای استفاده عموم داشته است، هر‌سال کامل‌تر می‌شود و در صورت بارش برف، برای اسکی‌بازان قابل استفاده خواهد بود. ورزشکاران این رشته و مسئولان پیست می‌گویند اگر بارش‌ها از پاییز و همین هفته آغاز شود، پیست دست‌کم ۳ ماه قابل استفاده خواهد بود و این موضوع یک شرایط خوب برای برگزاری تمرینات و مسابقه برای اسکی‌بازان استان است. پیست اسکی شیرباد در کیلومتر ۲۵ جاده مشهد-چناران، انتهای دره دولت‌آباد، بر دامنه قله شیرباد که با ارتفاع ۳۳۱۰ متر به بام خراسان معروف است، واقع شده است و فاصله‌ای نزدیک به ۴۰ کیلومتر از شهر مشهد دارد. یکی از معضلات رفت‌وآمد به این پیست مسافت هجده‌کیلومتری روستای دولت‌آباد تا آنجاست که به دلیل مسیر کوهستانی و برف‌خیز، عبور و مرور را در فصل زمستان با مشکل رو‌به‌رو می‌کند. این پیست که دی‌ماه ۹۱ افتتاح شد، مجهز به تله‌اسکی به طول ۹۰۰ متر است. ورزشکاران و دوستداران طبیعت علاوه‌بر استفاده از منظره بی‌بدیل و زیبای این پیست، می‌توانند با طی مسیری هزارودویست‌متری، تجربه جالب و لذت‌بخشی از مناظر زمستانی و اسکی روی برف داشته باشند. همچنین این پیست بیست‌ودوم بهمن ۹۴ برای اسکی در شب نیز تجهیز شد و با دارا بودن ساختمان رستوران، کافی‌شاپ و خوابگاه، به یکی از به‌روز‌ترین مجموعه‌های زمستانی کشور تبدیل شده است.

چالش‌های جدید در مسیر پیست
شاید اصلی‌ترین مشکل این پیست را بتوان همان سختی عبور و مرور در زمستان و جاده نامناسب از روستای دولت‌آباد دانست، اما در طول این سال‌ها به رغم اینکه مسئولان استانی و حتی استاندارد بار‌ها وعده ایجاد مسیر مناسب برای این پیست را داده بودند نه‌تن‌ها این اتفاق نیفتاده بلکه با سیل‌های سال گذشته، شرایط جاده بدتر هم شده است. رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی که به‌تازگی به این سمت منصوب شده است درباره مشکلات جاده گفت: عملیات احداث جاده تنها یک ماه زمان می‌برد، اما به درازا کشیدن زمان صدور مجوز و آغاز فصل سرما و یخبندان ممکن است موجب شود این جاده امسال نیز در دسترس ورزشکاران قرار نگیرد. سماورچی افزود: تخریب‌های ناشی از سیل بهاری تا اندازه‌ای رفع شده است، اما اوضاع جاده همچون سال‌های گذشته چندان مساعد نیست. با اینکه در شرایط فعلی، این پیست برای خانواده‌ها و تفریح در فصل پاییز باز است، اگر بارش‌هایی که در این هفته پیش‌بینی شده است در حد انتظار باشد، به‌زودی ورزشکاران هم می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

مظلوم: همه امکانات را داریم؛ جاده نداریم
مدیر باشگاه اسکی شیرباد درباره راه‌اندازی پیست برای ورزشکاران گفت: امسال بارش داشتیم، اما در حد اسکی نبوده است و ورزشکاران هنوز نتوانسته‌اند فعالیتشان را آغاز کنند. طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، از امروز بارش‌های خوبی خواهیم داشت و اگر به شکل طوفان و کولاک نباشد، پیست از روز جمعه آماده فعالیت خواهد بود. مظلوم افزود: امسال هیچ افزایش قیمتی در بخش استفاده از تجهیزات اسکی و لوازم موردنیاز نداشته‌ایم و فقط در ورودی پیست، پس از چند سال، ۵۰۰۰ تومان افزایش قیمت داشتیم. همه امکانات و شرایط مورد نیاز برای اسکی را داریم و پیست یکی از مجموعه‌های خوب و استاندارد کشور به شمار می‌رود، اما جاده‌ای که از روستای دولت‌آباد به پیست منتهی می‌شود مانع گسترش فعالیت‌های ما و گذاشتن پیست در اختیار عموم و ورزشکاران است. وی ادامه داد: برای سهولت در عبور و مرور در فصل زمستان مسیری جدید و بی‌خطر پیش‌بینی کردیم که پیچ‌های آن زیر ۱۰ درصد است، اما مسافت را ۲ الی ۳ کیلومتر بیشتر می‌کند. با این حال، این موضوع نیاز مجموعه ما و ورزشکاران بود. حاضر بودیم هزینه جاده و ساخت آن را بپردازیم، اما هرروز یا از سوی اداره منابع طبیعی یا شرکت آب به این سو و آن سو فرستاده می‌شویم. مدیر باشگاه اسکی شیرباد گفت: حتی استانداری و اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی همکاری‌های لازم را با ما انجام دادند، اما سایر نهاد‌های مسئول درکی از وضعیت فعالیت ما ندارند. مسیر جدید که ایمن و بهتر خواهد بود، در مدت‌زمان کمی احداث می‌شود و ما آماده افتتاح آن برای سال جاری بودیم. با این حال، به ما گفتند باید هزینه تخریب را هم بدهیم در حالی که هدف ما کمک به توسعه منطقه و ایجاد فضای گردشگری برای مردم است. ما باز هم قبول کردیم تمامی هزینه‌ها را بدهیم، ولی هنوز مجوزی به ما نداده‌اند. مظلوم درباره حضور رئیس جدید در هیئت اسکی افزود: از هیئت اسکی در دوره جدید می‌خواهم ارتباط بهتری با فدراسیون پیدا کند تا برای استان منابع و امکانات بگیرد. در استان ما این رشته جدید است و اگر ارتباط بهتری با فدراسیون داشته باشیم، می‌توانیم در زمینه جذب تجهیزات و منابع، و برگزاری مسابقات و اعزام ورزشکاران پررنگ‌تر باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->