سرخط خبرها

ضرورت تعیین تکلیف پروژه بزرگ

  • کد خبر: ۱۱۵۸۶
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
ضرورت تعیین تکلیف پروژه بزرگ
عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران مطرح کرد
نیشابوری
خبرنگار شهرآرامحله
مشارکت مردم و حضور سرمایه‌گذارها، مهم‌ترین موضوعی بود که عضو هیئت‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای پیشبرد بهتر و بیشتر طرح نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر در گفتگو با رسانه‌ها پیش‌کشید.
موضوعی که آن را سیدمسلم سیدالحسینی در بازدید از غرفه شهرداری منطقه ثامن مطرح کرد و با تأکید گفت: علاوه‌بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، این طرح برای تعیین تکلیف شدن نیاز به اجماع و هم‌گرایی دارد.

ارزش‌آفرینی در اطراف حرم مطهر
آن‌طور که سیدمسلم سیدالحسینی گفت: درمجموع ماهیت معنوی برنامه بازآفرینی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، فرصتی برای ارزش‌آفرینی و توسعه مشهدالرضا (ع) است.
او صحبت‌هایش را در همین محور این‌طور ادامه داد: جذب سرمایه و هرگونه اقدام در این‌باره در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی به پیشرفت آن کمک خواهد کرد. از همین‌رو بازآفرینی شهری درراستای بهسازی بافت با نگاه پایداری، باید باتوجه به ظرفیت‌های درونی و اقدامات همسو با وجهه و حیثیت مکان و حفظ و ارتقای ارزش‌های ملموس و ناملموس آن باشد.
طبق گفته‌های سید‌الحسینی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی دارای ارزش‌های مادی و غیرمادی است که با بهره‌گیری از مدل مدیریتی خلاق، استفاده صحیح از بازار سرمایه و مشارکت شهروندان، باید در پاسخ‌گویی به نیاز‌های معاصر موفق باشد و خوشبختانه در نگاه امروزی مدیریت بافت اطراف حرم، ما شاهد توجه بهتر و بیشتر به احیای فضا‌های عمومی و شهری هستیم که این اقدامات برای ارتقای حیات شهری باید تداوم یابد.

ضرورت اجماع و هم‌گرایی برای تعیین تکلیف پروژه بزرگ
عضو هیئت‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، شهر‌ها را موتور محرک توسعه خواند که نقش بسیار مهمی در اقتصاد ملی کشور دارند.
وی این نکته را گفت تا به ابعاد پایداری شهری اشاره کند: از ابعاد مهم پایداری شهری، رسیدن به اقتصاد پایدار و افزایش توان رقابتی شهر‌ها در سطح ملی و جهانی است تا بتواند سهم بیشتری از سرمایه‌گذاری را به خود جذب کند.
به‌گفته او یکی از راه‌های جذب همین سرمایه‌گذاری در مشهد، بافت اطراف حرم مطهر است که ضرورتی برای تکمیل روند طرح بهسازی و نوسازی آن و همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.
سیدالحسینی بااشاره به اینکه شهر مشهد و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی در دنیا نماد مذهبی کشور ایران به حساب می‌آید، ادامه داد: به‌شدت نیازمند اجماع و هم‌گرایی و عزم جدی همه ذی‌نفعان اعم از مردم و حوزه‌های دولتی، عمومی، خصوصی و شهرداری برای تعیین تکلیف برنامه توسعه و پیشبرد اقدامات توسعه‌ای در این بافت هستیم.
او مطرح کرد: در کشور‌های منطقه رقیب داریم و باید بتوانیم خدمات و کیفیت و وجهه بافت را ارتقا دهیم و در این راه‌ها هم تمام تلاش‌ها بر این باشد که فرصتی را از دست ندهیم.
عضو هئیت‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: بافت پیرامونی حرم مطهر مستعد توسعه است و باید شهروندان و سرمایه‌گذارانی که دارایی و ظرفیت‌هایی در این حوزه دارند، از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شوند تا فضایی برای جذب سرمایه‌های کلان و خرد داخلی و خارجی ایجاد شود.
طبق گفته‌های این مقام مسئول، برنامه‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران در اطراف حرم مطهر با رویکرد محله محوری است و در این راستا علاوه‌بر کمک به پیشبرد بیشتر طرح، تلاش‌ها بر حفظ جمعیت، حفظ بافت تاریخی باقی‌مانده، مشارکت‌طلبی مردم و... متمرکز است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->