سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق»
سرخط خبرها

توصیه اشرف غنی به جهان اسلام در رابطه با طالبان!

  • کد خبر: ۱۱۶۲۵۵
  • ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
توصیه اشرف غنی به جهان اسلام در رابطه با طالبان!
اشرف غنی، رئیس‌ جمهوری فراری افغانستان، در یک پیام صوتی که به مناسبت فرارسیدن عید قربان منتشر کرد، گفت جهان اسلام در حال حرکت در یک مسیر درست است و از جهان اسلام خواست این مسیر مثبت را با طالبان شریک شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اشرف غنی در پیام خود که به مناسبت عید سعید قربان منتظر شده است گفت که جهان اسلام باید ضمن صحبت با طالبان، آنان را متوجه اصول و قواعد اسلامی کند. اشرف غنی عید را تبریک گفت و ضمن تاکید بر آموزش دختران در افغانستان، از تاکید پیامبر اسلام بر آموزش یاد کرد.

اشرف غنی ۱۰ ماه پیش از افغانستان فرار کرد و افراد بسیاری، فرار او را علت اصلی سقوط نظام جمهوری در کشور می‌دانند.

او در این پیام جمله‌ای را که در بسیاری از سخنرانی‌هایش در کابل می‌گفت بیان کرد: «یک دختر باسواد پنج نسل را تغییر می‌دهد، اما یک مرد باسواد یک نسل را».

اشرف غنی در این پیام که جمعه شب در صفحه فیس‌بوکش منتشر شد، انفجار و انتحار را «بدعت خواند و تاکید کرد که این بدعت‌ها باید پایان یابد».

در حالی که طالبان در ۲۰ سال گذشته صدها حمله‌ انتحاری و انفجاری را در افغانستان راه‌اندازی کردند و سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور طالبان این حمله‌ها را افتخار جنگجویان این گروه می‌داند، اشرف غنی گفت خشونت‌، ثبات را درافغانستان تامین نخواهد کرد.

او اصول اساسی اسلام را پنج اصل خواند که شامل حفظ دین، زندگی، مال، جامعه و منطق است. اشرف غنی بر حفاظت از بیت‌المال تاکید کرد و با اشاره به صادرات زغال‌سنگ افغانستان به پاکستان، گفت این وحشتناک است که مردم افغانستان در فقر به‌سر ببرند، اما دارایی‌های این کشور در ازای پولی که روزبه‌روز ارزش خود را از دست می‌دهد صادر ‌شود.

اشرف غنی مشکلات افغانستان را بی‌شمار خواند و گفت این مشکلات بدون فکر سالم و حکومتی که در خدمت مردم باشد حل نخواهد شد. او گفت تاریخ علم عبرت است و تمام مردم افغانستان، سیاستمداران و آنانی که ادعای رهبری می‌کنند باید از تکرار تاریخ جلوگیری کنند.

اشرف غنی پس از فرار از افغانستان به امارات متحده عربی رفت و در همان‌جا زندگی می‌کند. او و نزدیکانش به معامله با طالبان، به‌ویژه شبکه حقانی و خارج کردن میلیون‌ها دلار پول از افغانستان متهم‌اند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->