روزنامه هاآرتص: نتانیاهو از یمنی‌ها می‌ترسد پزشکیان: رضایت مردم شاخص مدیریت ماست معاون وزیر امور خارجه روسیه: مقدمات امضای توافق جامع شراکت راهبردی با تهران تکمیل شده است آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال ایران | تفهیم اتهام وزیر سابق جهاد کشاورزی در پرونده چای دبش تل‌آویو: در صورت توافق ظرف ۶ هفته از غزه خارج می‌شویم آغاز عملیات بازآماد ناوشکن «سهند» در بندرعباس + ویدئو کمال خرازی: نگاه پزشکیان به سیاست خارجی مثبت است ارتش جمهوری اسلامی: ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرقی با دیوار چهارمتری محصور شد آمریکا بمب‌افکن‌های اتمی در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرد با پادرمیانی چین؛ فتح و حماس بیانیه پایان اختلافات امضا کردند ژاپن ۴ شهرک‌نشین صهیونیست را بابت اعمال خشونت علیه فلسطینی‌ها تحریم کرد مراسم تحلیف پزشکیان سه‌شنبه هفته بعد (۹ مرداد) برگزار می‌شود + جزئیات وزیرکار در مجلس از عملکرد پایگاه رفاه ایرانیان دفاع کرد ادامه دیدارهای رئیس جمهور منتخب | برخی مقامات گزارش دادند هریس: ما پیروز انتخابات می‌شویم حماس درباره یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هشدار داد وزیر یونانی، ترکیه را تهدید نظامی کرد واکنش پزشک بایدن به خبر مرگ رئیس جمهور آمریکا حمله راکتی حزب‌الله برای نخستین بار به شهرک صهیونیست نشین تسوریال انفجارهای شدید در حیفا و عکا در سرزمین‌های اشغالی
سرخط خبرها

توصیه اشرف غنی به جهان اسلام در رابطه با طالبان!

  • کد خبر: ۱۱۶۲۵۵
  • ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
توصیه اشرف غنی به جهان اسلام در رابطه با طالبان!
اشرف غنی، رئیس‌ جمهوری فراری افغانستان، در یک پیام صوتی که به مناسبت فرارسیدن عید قربان منتشر کرد، گفت جهان اسلام در حال حرکت در یک مسیر درست است و از جهان اسلام خواست این مسیر مثبت را با طالبان شریک شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اشرف غنی در پیام خود که به مناسبت عید سعید قربان منتظر شده است گفت که جهان اسلام باید ضمن صحبت با طالبان، آنان را متوجه اصول و قواعد اسلامی کند. اشرف غنی عید را تبریک گفت و ضمن تاکید بر آموزش دختران در افغانستان، از تاکید پیامبر اسلام بر آموزش یاد کرد.

اشرف غنی ۱۰ ماه پیش از افغانستان فرار کرد و افراد بسیاری، فرار او را علت اصلی سقوط نظام جمهوری در کشور می‌دانند.

او در این پیام جمله‌ای را که در بسیاری از سخنرانی‌هایش در کابل می‌گفت بیان کرد: «یک دختر باسواد پنج نسل را تغییر می‌دهد، اما یک مرد باسواد یک نسل را».

اشرف غنی در این پیام که جمعه شب در صفحه فیس‌بوکش منتشر شد، انفجار و انتحار را «بدعت خواند و تاکید کرد که این بدعت‌ها باید پایان یابد».

در حالی که طالبان در ۲۰ سال گذشته صدها حمله‌ انتحاری و انفجاری را در افغانستان راه‌اندازی کردند و سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور طالبان این حمله‌ها را افتخار جنگجویان این گروه می‌داند، اشرف غنی گفت خشونت‌، ثبات را درافغانستان تامین نخواهد کرد.

او اصول اساسی اسلام را پنج اصل خواند که شامل حفظ دین، زندگی، مال، جامعه و منطق است. اشرف غنی بر حفاظت از بیت‌المال تاکید کرد و با اشاره به صادرات زغال‌سنگ افغانستان به پاکستان، گفت این وحشتناک است که مردم افغانستان در فقر به‌سر ببرند، اما دارایی‌های این کشور در ازای پولی که روزبه‌روز ارزش خود را از دست می‌دهد صادر ‌شود.

اشرف غنی مشکلات افغانستان را بی‌شمار خواند و گفت این مشکلات بدون فکر سالم و حکومتی که در خدمت مردم باشد حل نخواهد شد. او گفت تاریخ علم عبرت است و تمام مردم افغانستان، سیاستمداران و آنانی که ادعای رهبری می‌کنند باید از تکرار تاریخ جلوگیری کنند.

اشرف غنی پس از فرار از افغانستان به امارات متحده عربی رفت و در همان‌جا زندگی می‌کند. او و نزدیکانش به معامله با طالبان، به‌ویژه شبکه حقانی و خارج کردن میلیون‌ها دلار پول از افغانستان متهم‌اند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->