تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳) ۵۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان رضوی احداث می‌شود مابه التفاوت مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت خواهد شد
سرخط خبرها

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی: برای معلولان بدون حضور آنان تصمیم نگیرید

  • کد خبر: ۱۱۶۴۸۳
  • ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی: برای معلولان بدون حضور آنان تصمیم نگیرید
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در صحن علنی شورای اسلامی مشهد به بیان نکات و دغدغه‌های جامعه هدف این سازمان به‌ویژه در حوزه معلولان پرداخت.

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ نمایندگان مردم مشهد در شورای اسلامی این شهر صبح امروز و به‌مناسبت فرارسیدن هفته بهزیستی، میزبان مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بودند.

دکتر مسعود فیروزی در نطق خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر گذشته چله‌ای پرافتخار و بدون خیانت در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از نهاد‌هایی که در واقع مولود انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود، سازمان بهزیستی است که در سال ۱۳۵۹ به‌کوشش شهید فیاض‌بخش و از تجمیع بیش از ۱۶ مرکز نیکوکاری و خدمات اجتماعی پدید آمد.

وی ادامه داد: خدمات سازمان بهزیستی پیش از تولد یک انسان آغاز می‌شود و حتی تا پس از مرگ وی نیز تداوم دارد؛ غربالگری ژنتیک، جلوگیری از معلولیت و ارائه خدمات به خانواده‌هایی که سرپرست خود را از دست می‌دهند، همه در چارچوب وظایف ماست.

فیروزی افزود: ما در یک اکوسیستم اجتماعی قرار داریم و هرگونه آسیب که متوجه این اکوسیستم شود، در واقع تمام جامعه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. امروز در خراسان رضوی و مشهد، ما اقشار آسیب‌پذیر داریم و باید به آن‌ها توجه کنیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: خدمات ما شامل ۳۰۰ مرکز شبانه‌روزی، ۱۲۰۰ مرکز روزانه، ۲۱۰ هزار خانواده زیر پوشش است که جمعا به تعداد ۷۰۰هزار نفر، معادل ۱۰درصد جمعیت خراسان رضوی است. مدیریت چنین اکوسیستمی نیازمند مشارکت همگانی و پذیرش مسئولیت اجتماعی است.

فیروزی با تقدیر از خدمات اخیر مدیریت شهری و شهرداری مشهد در حوزه شهروندان معلول، گفت: در دوره کنونی اتفاقات مثبتی برای معلولان انجام شده است، اما باید دانست که مصوبات و خدمات در حوزه معلولان باید با رأی و نظر آنان همراه باشد. این جامعه هدف، آسیب دیده و ضعیف شده است، اما با تمام کمبود‌ها و تبعیض‌ها راه خود را ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل، لزوم دسترس‌پذیری است. خراسان رضوی ۵ سال است که در رتبه نخست دسترس‌پذیری کشور قرار دارد، اما این به‌معنای بی‌نقص‌بودن نیست.

فیروزی ادامه داد: امروز تمام شهروندان معلول این شعار را دارند که «بدون ما برای ما تصمیم نگیرید». این به آن معناست که هر مصوبه و تصمیمی می‌باید با رأی و نظر و خواسته این جامعه هدف باشد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در پایان ضمن تقدیر مجدد از خدمات مدیریت شهری به‌ویژه مصوبات اخیر شورای شهر در ارتباط با مسکن معلولان، خواستار توجه همه دستگاه‌های مسئول در حوزه مطالبات شهروندان معلول شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->