هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

چطور حالت Safe Search گوگل را غیرفعال کنیم؟

  • کد خبر: ۱۱۶۸۵۹
  • ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
  • ۱۲
چطور حالت Safe Search گوگل را غیرفعال کنیم؟
اگر به هردلیلی در روزهای اخیر Safe Search گوگل برایتان روی حالت «روشن» قفل شده است می‌توانید با چند کار ساده این حالت را غیرفعال کنید.

شهرآرانیوز - پیش از هرچیز باید بفهمید Safe Search گوگل برایتان قفل شده است یا نه. برای این‌کار ابتدا در google.com بنویسید SafeSearch. اگر این قابلیت قفل باشد، بالای قسمت نتایج و در بخش «وضعیت تنظیمات جستجوی ایمن شما» (Your SafeSearch Setting) یک علامت «قفل» یا کلمه «روشن» ON به رنگ آبی می‌بینید. یعنی نتایج جستجو در برخی موارد برایتان فیلتر خواهد شد. 

چطور حالت Safe Search گوگل را غیرفعال کنیم؟


حتما بخوانید

Safe Search گوگل چطور کار می‌کند و چه کسانی می‌توانند آن را قفل کنند؟


بعد از اینکه مطمئن شدید این قابلیت روی اینترنتتان فعال است، در مروگر گوگل‌کروم (یا فایرفاکس)، با لمس سه نقطه گوشه سمت چپ، به بخش تنظیمات (Setting) بروید:

چطور حالت Safe Search گوگل را غیرفعال کنیم؟

بعد گزینه «حریم خصوصی و امنیت» (privacy and security) را بزنید:

چطور حالت Safe Search گوگل را غیرفعال کنیم؟

در پنجره بازشده به تنظیمات DNS امن (secure DNS) بروید و بعد گزینه OPEN DNS یا Cloudflare را انتخاب کنید.

چطور حالت Safe Search گوگل را غیرفعال کنیم؟ چطور حالت Safe Search گوگل را غیرفعال کنیم؟

در آخر مرورگر را ببنید و مجددا باز کنید. (OPEN DNS یکی از بهترین DNS سرورهای عمومی و رایگان است که در حال حاضر متعلق به شرکت بزرگ و قدرتمند سیسکو است.)

بعد از تغییردادن این تنظیمات، اگر دوباره در google.com بنویسید SafeSearch. باید به جای علامت «روشن» یا ON به رنگ آبی علامت OFF یا خاموش به رنگ خاکستری ببینید.

چطور حالت Safe Search گوگل را غیرفعال کنیم؟

بعد از اعمال این تغییرات و انتخاب Open DNS می‌توانید خودتان در بخش تنظیمات حالت Safe Search را خاموش یا روشن کنید. 

توضیح: این آموزش برای مرورگر گوگل کروم یا فایرفاکس (در اندروید، آیفون و دسکتاپ) است. اگر این مرورگرها را ندارید باید به شکل دستی و یا از تنظیمات گوشی DNS اینترنت را تغییر دهید.

DNS چیست؟

دی‌ان‌اس یا DNS که کوتاه شده‌ عبارت Domain Name System است، در واقع فهرست توزیع شده‌ای است که نام دامنه قابل خواندن توسط انسان را به اعداد خوانا برای کامپیوترها یعنی آی‌پی (IP) آدرس ترجمه می‌کند.

سیستم نام دامنه (DNS) زیرساخت وب را تشکیل داده است. این سیستم کاملاً در پس‌زمینه عمل می‌کند و نام وب‌سایت‌های قابل شناسایی برای انسان را به آدرس‌های IP عددی که مناسب تشخیص رایانه است تبدیل می‌کند. DNS این کار را از طریق جستجوی اطلاعات بر روی سیستمی انجام می‌دهد که به سرورهای DNS سراسر اینترنت متصل است. با این حال سرورهای DNS مختلف ممکن است بر حسب سرعت و امنیت عملکرد متفاوتی داشته باشند

گیمرها یا کسانی که می‌خواهند از خدمات فیلترشده برای ایرانی‌ها استفاده کنند با تغییر DNS به سرویس‌های تحریم و محدودشده متصل می‌شوند. برای مثال دسترسی به سرویس‌هایی چون ایکس‌باکس تنها با تغییر DNS، برای کاربران ایرانی ممکن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
P
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
1
1
براي ايفون نميشه ولي، ميشه اونم توضيح بدين
مدیر پایگاه این آموزش برای مرورگر گوگل کروم یا فایرفاکس (در اندروید، آیفون و دسکتاپ) است. اگر این مرورگرها را ندارید باید به شکل دستی و یا از تنظیمات گوشی DNS اینترنت را تغییر دهید.
درسا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
3
0
هر کدوم از گزینه هارو میزنم بعد که safe search رو میزنم نمیاره اون صفحه که on و off داره چه کنم؟
مدیر پایگاه صفحه on و off فقط برای این است که بفهمید Safe search روی مرورگرتان قفل است یا نه. اگر نمی‌توانید آن صفحه را به هر دلیلی ببینید، از برنامه google به بخش تنظیمات بروید. بعد Hide explicit results را بزنید. در صفحه ای که باز می شود اگر locked on را دیدید safe search گوگل برای شما فعال است. به گوگل کروم برگردید و همان کاری که در آموزش گفته شده انجام دهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
0
0
ممنون، کارآمد بود
Unknown
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
0
1
حلالتون❤️
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
1
1
برای من کار نکرد.
در مرحله آخر باید گزینه cloudfare رو انتخاب کنید تا safe search دوباره خاموش بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
واقعا مفیدبود
Amin
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
1
0
گوگل گفته ارائه دهنده شبکه میتونه به صورت دائم فعال نگهش داره که در این مورد تا وقتی اپراتورهای اینترنت غیرفعالش نکنن ، غیرفعال کردن ما هیچ تاثیری نداره . یعنی غیرفعالش هم کنیم بازم نتایج جست و جو محدود میشه . تنها راهش تغییر DNS یا استفاده از کلید حسنه. البته همه کلید دارن ولی دولت قصد داره کلیدارو جمع کنه .
امیرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
1
من رو لبتابم زده خاموشه ولی گوشیم زده روشن برای چی ؟؟؟
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
کار کرد !
Asef
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
0
برا من میزنه قفل شده است با این کار قفل هم برداشته میشه
Asef
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
0
هر چی میزنم غیر فعال نمیشه
ایرج
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
0
0
واللاه ما همه اونکارایی که گفتین رو یک به یک انجام دادیم .
هیچی عوض نشد .
نوشته ، وضعیت جستجوی ایمن برای شما غیر قابل تغییر است .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->