افزایش واردات سوخت عربستان از روسیه برای تولید برق

  • کد خبر: ۱۱۷۲۵۰
  • ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
افزایش واردات سوخت عربستان از روسیه برای تولید برق
عربستان به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت دنیا واردات سوخت از روسیه را در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۲ برابر کرده تا پاسخگوی افزایش تقاضا برای برق در فصل تابستان باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌نقل از رویترز، عربستان به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت دنیا واردات سوخت از روسیه را در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۲ برابر کرده تا پاسخگوی افزایش تقاضا برای برق در فصل تابستان باشد و ذخایر نفت خام خود را برای صادرات آزاد بگذارد.

روسیه به‌دنبال تحریم‌های گسترده بین‌المللی به‌خاطر حمله به اوکراین، قیمت فروش نفت و محصولات نفتی خود را بسیار پایین آورده‌است.

افزایش واردات سوخت عربستان از روسیه برای تولید برق نشان می‌دهد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با چالش بزرگی در منزوی کردن روسیه و پایین آوردن درآمد صادرات انرژی این کشور روبروست.

درحالی‌که بسیاری از کشور‌ها خرید نفت از روسیه را ممنوع کرده‌اند، چین، هند و چندین کشور آفریقایی و خاورمیانه واردات نفت از روسیه را افزایش داده‌اند.

بایدن در هفته پیش رو به عربستان می‌رود تا از این کشور بخواهد عرضه نفت را برای کمک به پایین آوردن قیمت آن و مهار تورم جهانی افزایش دهد.

اما عربستان و سایر کشور‌های تولیدکننده نفت ذخایر مازاد چندانی برای افزایش تولید در کوتاه‌مدت در اختیار ندارند. عربستان به همکاری خود با روسیه در ائتلاف اوپک پلاس ادامه می‌دهد.

اطلاعات سایت رفینیتیو ایکون نشان می‌دهد عربستان ۶۴۷ هزار تن (۴۸ هزار بشکه در روز) سوخت از روسیه از طریق بنادر روسیه و استونی در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی وارد کرده‌است. این رقم در زمان مشابه در سال گذشته برابر با ۳۲۰ هزار تن بود.

عربستان در کل سال گذشته میلادی ۱.۰۵ میلیون تن سوخت از روسیه را وارد کرده بود.

واردات سوخت از روسیه نیاز عربستان به پالایش نفت خام را کاهش داده و میزان نفتی را که برای نیروگاه‌های برق خود نیاز دارد پایین می‌آورد؛ بنابراین نفت خام پالایش نشده بیشتری برای فروش در بازار‌های بین‌المللی با قیمت بالاتر در اختیار خواهد داشت.

عربستان برای تامین نیاز خود به برق به نفت روی آورده‌است. برخی شهر‌های این کشور از میادین گاز طبیعی فاصله زیادی دارند و نمی‌توان از این سوخت پاک برای تولید برق در آن‌ها استفاده کرد.

عربستان سوخت روسیه را از طریق بندر فجیره در امارات وارد می‌کند. این بندر ۱.۱۷ میلیون تن سوخت روسیه را از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا دریافت کرده‌است، درحالی‌که این رقم در زمان مشابه در سال گذشته میلادی برابر با ۰.۹ میلیون تن بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->