دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳ ترافیک در ورودی‌ها و خروجی‌های مشهد پرحجم است | کاهش ۷۵ درصدی تصادفات درون‌شهری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتتاح و بهره‌برداری از دوربرگردان شهید میرزایی در مشهد مقدس + فیلم از سرگیری پرواز اراک به مشهد پس از توقف ۵ ساله (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند اعمال قانون ۱۵۴۴ فقره تخلفات حادثه‌ساز در مشهد| توقیف ۵۹دستگاه خودرو متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار گرفت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) در صدویازدهمین جلسه علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس چه گذشت؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۴۰ درصد ظرفیت‌های اقامتی مشهد تکمیل شد | استانداری خراسان رضوی: تاکنون بازار سیاه بلیت در مشهد نداشته‌ایم (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

دبیریان: در تلاشیم به سمت رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مشهد حرکت کنیم

  • کد خبر: ۱۱۸۱۰۶
  • ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
  • ۲
دبیریان: در تلاشیم به سمت رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مشهد حرکت کنیم
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در تلاشیم به سمت رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مشهد حرکت کنیم گفت: توسعه عدالت و همچنین کاهش نابرابری‌های اقتصادی از سیاست‌های شورای ششم است.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ مجید دبیریان، در رابطه با اجرای طرح کرایه اتوبوس ۱۰۰ تومانی در خطوط حاشیه شهر اظهارداشت: در راستای سیاست‌های شورای ششم برای موضوع توسعه عدالت و همچنین کاهش نابرابری‌های اقتصادی با این موضوع کاملا موافق هستیم.

وی با اشاره به اینکه این یکی از روش‌هایی است که ما می‌توانیم برای موضوع توسعه عدالت و کمک به اقتصاد خانوار انجام بدهیم افزود: ما در تلاش هستیم تا به سمت رایگان کردن کرایه‌های حمل و نقل عمومی که بهترین حالت است، حرکت کنیم.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر مشهد، با بیان اینکه اولویت ما برای آغاز این طرح خطوط اتوبوسرانی حاشیه شهر است، گفت: در ادامه به دنبال اجرای این طرح در کل شهر هستیم. شهروندانی که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، فرقی ندارد که توان اقتصادی ندارند یا برای توجه به فرهنگ استفاده از حمل و نقل شهری و به دنبال آن مدیریت ترافیک با این وسایط حمل و نقل در شهر تردد می‌کنند از این طرح استفاده کنند.

حاشیه شهر اولویت ما است

وی تاکید کرد: این ایده‌آل است که ما بتوانیم در همه نقاط شهر این کار را انجام دهیم. اما امروز اولویت ما در حاشیه شهر است. 

عضو شورای اسلامی شهر مشهدورئیس کمیسیون اقتصادی، خاطرنشان کرد: ما با نگاه اقتصادی روی این طرح بررسی‌های خود را انجام دادیم و معتقدیم که باید هزینه‌های نگهداری شهر را پایین بیاوریم و برای ایجاد منابع درآمد پایدار به روش‌های نوین تلاش کنیم. البته روش‌های جایگزینی وجود دارد. ما می‌توانیم از ظرفیت تبلیغاتی اتوبوس‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، همینطور از ظرفیت تبلیغاتی ایستگاه‌ها و پایانه‌ها استفاده کنیم. اینها به عنوان روش‌های ایجاد منابع درآمد پایدار است، چیزی که ما به آن توجه داریم.

دبیریان تاکید کرد: ما سالانه حدود ۷۰۰میلیارد تومان یارانه به مردم بابت استفاده آنها از اتوبوس پرداخت می‌کنیم و در واقع قیمت تمام شده بلیط اتوبوس برای ما ۷هزار تومان است که مردم تنها هزار تومان آن را پرداخت می‌کنند.‌ براساس پیش‌‌بینی‌های ما این عدد تا چند سال بعد افزایش چند برابری خواهد داشت. اگر ما بتوانیم از همین روش‌های جایگزین هزینه را جبران کنیم آن پول که قرار بوده اینجا هزینه شود، می‌تواند در جای دیگر  مصرف شود و به اقتصاد شهر کمک کنیم.

وی ادامه داد: این طرح قطعا محسناتی مثل کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و کاهش آلودگی صوتی دارد و ما از این طرح استقبال و برای توسعه آن تلاش خواهیم کرد.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر مشهد افزود: زائران عزیزی که به مشهد می‌آیند و می‌خواهند از اتوبوس استفاده کنند، مشکل تهیه من کارت دارند. در نتیجه باید هزینه اضافه پرداخت کنند. طبیعتا در کنار توسعه خطوط که ما در حاشیه شهر خواهیم داشت، مسیرهای منتهی به حرم هم باید در اولویت قرار بگیرد و این مورد توجه ما است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
0
بجای رایگان کردن حمل و نقل به افزایش ناوگان حمل و نقل اقدام کنید از اقدامات تبلیغاتی و پو پولیستی پر هیز کنید خودتان باشید وروراست وصداقت داشته باشید
حسبی بابا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
0
0
نمیدونم چرا احساس میکنم میخواد گرون تر شع؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->