بازدید شهردار هرات و هیئت همراه از کارخانه نوآوری مشهد | آمادگی برای عقد تفاهمنامه خواهرخواندگی شهرداری مشهد و شهرداری هرات پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه جداسازی آب شرب از آب خام در منطقه ۵ مشهد تابستان بلاخیز سال ۶۱ در مشهد «علامت‌سازی»؛ در مشهد بازاری داشته که دیگر نیست | هنر فلزی عزاداری ماجرای اراضی «پلاک ۶۸» در منطقه ۳ مشهد جزئیاتی از فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد؛ از تولیدات داخل تا همه آمار‌ها و رکورد‌ها | خط‌۳ متروی مشهد روی ریل افتخار طرح تفصیلی توس در حال تهیه است ضرورت تخریب بنای قدیمی مسجد صاحب الزمان (عج‌) و بازگشایی خیابان رحیمی مشهد رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: چپ‌گرد‌های غیرهمسطح میدان شهید فهمیده ترافیک را ۴۴ درصد کاهش می‌دهد اجرای حدود ۴۰۰ پروژه فضای سبز در مشهد | ۱۲ بوستان تا پایان تابستان به بهره‌برداری می‌رسند مراسم وداع و تشییع پیکر شهید غیب‌پرور در شیراز برگزار شد (۲۹ تیر ۱۴۰۴) + فیلم هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۹ تیر ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: آماده گسترش همکاری‌های شهری با هرات هستیم والی هرات از قطار شهری مشهد بازدید کرد + عکس درباره «ذوالفقار مهندس» اولین نقشه‌کش ایرانی که در ۱۲۸۴ قمری یک نقشه از شهر مشهد کشیده است تأکید عضو شورای شهر مشهد بر ضرورت تصمیم‌سازی مؤثر شورا برای حل مسائل تربیتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: پویانمایی می‌تواند در خدمت فرهنگ رضوی قرار گیرد و مشهد را به قطب تربیتی کشور تبدیل کند آغاز مرحله دوم آزمون استخدامی آتش‌نشانی از اول مرداد ۱۴۰۴ + جزئیات جوی‌های دردسرساز محله صابر مشهد، مطالبه‌ای قدیمی، وعده‌ای تازه آخرین اخبار از توافق آتش‌بس در سویداء سوریه تأمین پایدار آب فضای سبز در شرق مشهد با بهره‌برداری از خط انتقال کشف‌رود 
سرخط خبرها

دبیریان: در تلاشیم به سمت رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مشهد حرکت کنیم

  • کد خبر: ۱۱۸۱۰۶
  • ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
  • ۲
دبیریان: در تلاشیم به سمت رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مشهد حرکت کنیم
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در تلاشیم به سمت رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مشهد حرکت کنیم گفت: توسعه عدالت و همچنین کاهش نابرابری‌های اقتصادی از سیاست‌های شورای ششم است.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ مجید دبیریان، در رابطه با اجرای طرح کرایه اتوبوس ۱۰۰ تومانی در خطوط حاشیه شهر اظهارداشت: در راستای سیاست‌های شورای ششم برای موضوع توسعه عدالت و همچنین کاهش نابرابری‌های اقتصادی با این موضوع کاملا موافق هستیم.

وی با اشاره به اینکه این یکی از روش‌هایی است که ما می‌توانیم برای موضوع توسعه عدالت و کمک به اقتصاد خانوار انجام بدهیم افزود: ما در تلاش هستیم تا به سمت رایگان کردن کرایه‌های حمل و نقل عمومی که بهترین حالت است، حرکت کنیم.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر مشهد، با بیان اینکه اولویت ما برای آغاز این طرح خطوط اتوبوسرانی حاشیه شهر است، گفت: در ادامه به دنبال اجرای این طرح در کل شهر هستیم. شهروندانی که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، فرقی ندارد که توان اقتصادی ندارند یا برای توجه به فرهنگ استفاده از حمل و نقل شهری و به دنبال آن مدیریت ترافیک با این وسایط حمل و نقل در شهر تردد می‌کنند از این طرح استفاده کنند.

حاشیه شهر اولویت ما است

وی تاکید کرد: این ایده‌آل است که ما بتوانیم در همه نقاط شهر این کار را انجام دهیم. اما امروز اولویت ما در حاشیه شهر است. 

عضو شورای اسلامی شهر مشهدورئیس کمیسیون اقتصادی، خاطرنشان کرد: ما با نگاه اقتصادی روی این طرح بررسی‌های خود را انجام دادیم و معتقدیم که باید هزینه‌های نگهداری شهر را پایین بیاوریم و برای ایجاد منابع درآمد پایدار به روش‌های نوین تلاش کنیم. البته روش‌های جایگزینی وجود دارد. ما می‌توانیم از ظرفیت تبلیغاتی اتوبوس‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، همینطور از ظرفیت تبلیغاتی ایستگاه‌ها و پایانه‌ها استفاده کنیم. اینها به عنوان روش‌های ایجاد منابع درآمد پایدار است، چیزی که ما به آن توجه داریم.

دبیریان تاکید کرد: ما سالانه حدود ۷۰۰میلیارد تومان یارانه به مردم بابت استفاده آنها از اتوبوس پرداخت می‌کنیم و در واقع قیمت تمام شده بلیط اتوبوس برای ما ۷هزار تومان است که مردم تنها هزار تومان آن را پرداخت می‌کنند.‌ براساس پیش‌‌بینی‌های ما این عدد تا چند سال بعد افزایش چند برابری خواهد داشت. اگر ما بتوانیم از همین روش‌های جایگزین هزینه را جبران کنیم آن پول که قرار بوده اینجا هزینه شود، می‌تواند در جای دیگر  مصرف شود و به اقتصاد شهر کمک کنیم.

وی ادامه داد: این طرح قطعا محسناتی مثل کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و کاهش آلودگی صوتی دارد و ما از این طرح استقبال و برای توسعه آن تلاش خواهیم کرد.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر مشهد افزود: زائران عزیزی که به مشهد می‌آیند و می‌خواهند از اتوبوس استفاده کنند، مشکل تهیه من کارت دارند. در نتیجه باید هزینه اضافه پرداخت کنند. طبیعتا در کنار توسعه خطوط که ما در حاشیه شهر خواهیم داشت، مسیرهای منتهی به حرم هم باید در اولویت قرار بگیرد و این مورد توجه ما است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
0
بجای رایگان کردن حمل و نقل به افزایش ناوگان حمل و نقل اقدام کنید از اقدامات تبلیغاتی و پو پولیستی پر هیز کنید خودتان باشید وروراست وصداقت داشته باشید
حسبی بابا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
0
0
نمیدونم چرا احساس میکنم میخواد گرون تر شع؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->