تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم
سرخط خبرها
امیدواری به آینده، مهم‌ترین دستاورد والیبال ایران از لیگ‌ملت‌های ۲۰۲۲

تولد یک نسل

  • کد خبر: ۱۱۸۱۷۰
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
تولد یک نسل

ابوطالب عرب | شهرآرانیوز؛ «صادقانه باید بگوییم فقط میلاد عبادی‌پور را در این تیم می‌شناختم؛ آن‌هم به‌این‌دلیل که او سابقه حضور در نسل قبلی را دارد.» این‌ها صحبت‌های سرمربی برنده آخرین حریف ایران در مسابقات لیگ والیبال ملت‌هاست. نیکولا گربیچ البته این را هم گفته است که بعد از تغییر در ترکیب ایران و جدایی چند بازیکن شناخته‌شده و معروف تیم‌ملی، انتظار چنین‌عملکردی را از ملی‌پوشان نداشته است.

این صحبت‌های گربیچ، سرمربی والیبال صربستان، که تیمش در این رقابت‌ها یک دیدار را به بلندقامتان ایران واگذار کرد و در دیدار دیگر حسابی به دردسر افتاد، گویای خیلی‌چیزهاست و به‌خوبی نشان می‌دهد که باوجود تغییرنسل ایجادشده در والیبال کشورمان، این تیم هنوز حرف‌های زیادی مقابل قدرتمندان والیبال دنیا دارد. والیبالیست‌های کشورمان در رقابت‌های لیگ‌ملت‌ها، با باخت به تیم قدرتمند لهستان و قرارگرفتن در رتبه هفتم جدول این مسابقات، به کارشان پایان دادند؛ اما کار خوب ملی‌پوشان والیبال تا مدت‌ها در ذهن باقی خواهد ماند و وقتی رتبه هفتمی آن‌ها ارزشمندتر می‌شود که بدانیم این نتیجه، با نسلی جوان و صدالبته با یک مربی ایرانی به‌دست آمده است.

وقتی با انگیزه ملی‌پوشان، ناامیدی رنگ می‌بازد

عملکرد پرفرازونشیب والیبالیست‌های کشورمان در مسابقات اولیه رقابت‌های لیگ‌ملت‌های ۲۰۲۲، انتقاد‌های زیادی درپی داشت و والیبال‌دوستان زیادی، منصفانه و غیرمنصفانه عملکرد ضعیف تیم‌ملی را نقد کردند و این انتقادها، بیشتر از همه دامن‌گیر کادرفنی ایرانی این تیم شده بود. بعد از پیروزی ژاپن مقابل ایران، باخت شاگردان بهروز عطایی به بلغار‌های میزبان، هجمه‌ها علیه والیبالیست‌ها را به بالاترین حد خود رساند و کمترکسی صعود به دور بعد را از ملی‌پوشان انتظار داشت.

در روز‌هایی که ناامیدی در بین والیبال‌دوستان به اوج رسیده بود، بهروز عطایی و شاگردانش کاری کردند کارستان و با پیروزی بر آمریکای قدرتمند و همچنین کانادا، اوج هنرشان را با شکست لهستانِ میزبان به معرض نمایش گذاشتند تا ورق کاملا به سود ایران برگردد و صعود از مرحله مقدماتی، کمترین انتظار والیبال‌دوستان کشورمان بود. بلندقامتان ایران با پیروزی بر اسلوونی و صربستان در آخرین گام‌های هفته پایانی مرحله مقدماتی این رقابت‌ها، با صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی، بار دیگر حریف لهستان شدند و البته این‌بار در دیداری نزدیک، با نتیجه ۳ بر ۲ به این تیم باختند و موفق به صعود به مرحله نیمه‌نهایی نشدند.

تمجید کارشناسان از عملکرد بهروز و شاگردانش

اما به‌نظر کارشناسان و مربیان والیبال، عملکرد ملی‌پوشان تا همین‌جای کار نیز خوب بوده است. یکی از افرادی که به تمجید از کار خوب والیبالیست‌های کشورمان پرداخته، خولیو ولاسکو، سرمربی سابق تیم‌ملی والیبال ایران، است که تمجید ویژه‌ای از نسل جدید والیبال ایران انجام داد. ولاسکو که روز‌های بسیار خوبی را در ایران داشته و بسیاری از نتایج خوب والیبال ایران در دوره او رقم خورده است، در دیدار و گفتگو با داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران، گفته است: تیم ایران نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده است. از اینکه تیم ایران را در این جایگاه می‌بینم، بسیار خوش‌حالم و امیدوارم این تیم بتواند به مسیر پیشرفتش ادامه دهد. آری گراسا، رئیس فدراسیون جهانی والیبال، نیز در دیداری که با داورزنی داشته، به تمجید از عملکرد والیبالیست‌های ایران پرداخته است و در این دیدار از حضور تیم‌ملی ایران در مرحله نهایی لیگ‌ملت‌ها به‌عنوان یک شگفتی یاد کرده است.

این رقابت ادامه دارد

شانزدهمین برد لهستانی‌ها در تقابل با ایران درحالی به‌دست آمد که به‌نظر می‌رسد سریال این رقابت جذاب بازهم ادامه خواهد داشت و قرار است تیم‌های ایران و لهستان به‌زودی در جام واگنر به‌مصاف یکدیگر بروند. بر‌این‌اساس، اواخر مرداد و پیش از رقابت‌های قهرمانی جهان، دو تیم ایران و لهستان این‌بار در جام واگنر به‌مصاف یکدیگر خواهند رفت. ایران اکثرا پای ثابت واگنر در سال‌های گذشته بوده است و امسال نیز در کنار لهستان، آرژانتین و صربستان در این مسابقات حاضر خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->