نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

دختران بدمینتون مشهد آماده بازگشت به لیگ

  • کد خبر: ۱۱۸۸۵۳
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
دختران بدمینتون مشهد آماده بازگشت به لیگ
لیگ‌برتر بدمینتون بانوان ۳ شهریور با بازی بیرون از خانه برای مشهدی‌ها شروع می‌شود.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ امسال مشهدی‌ها در لیگ‌برتر کشور دو نماینده دارند؛ تیم شهیدفخار مشهد در بخش بانوان و تیم توس مسیر مشهد که یکی از هفت تیم حاضر در لیگ‌برتر مردان در این فصل است. با کنترل ویروس کرونا و کاهش همه‌گیری، اما هنوز اثری از حضور دیگر نماینده مشهد یعنی پونا، در لیگ‌برتر بانوان نیست.

با برگزاری قرعه‌کشی لیگ‌برتر بدمینتون، تکلیف تیم‌های شرکت‌کننده در فصل جدید مسابقات بانوان مشخص شد. امسال نیز مانند سال گذشته لیگ‌برتر بدمینتون بانوان فقط با پنج تیم برگزار می‌شود که قرار است با نام جام ولایت از ۳ شهریور آغاز شود. شهید فخار مشهد امسال نیز در لیگ‌برتر حاضر شده است و در کنار تیم‌های میلاد تبریز، نویان تهران، مس شهر بابک و نماینده گیلان باید به رقابت بپردازد. بازی‌های لیگ‌برتر امسال مانند دوسال گذشته به‌صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و ۱۴ مهر نیز تعطیلات نیم‌فصل اعلام شده است.

شروع لیگ از ۳ شهریور

در هفته اول لیگ‌برتر که حدود یک‌ماه دیگر برگزار می‌شود، تیم شهیدفخار مشهد در نخستین گام خارج از خانه به‌مصاف تیم میلاد تبریز می‌رود. تیمی که دو سال پیاپی عنوان قهرمانی لیگ را به‌دست آورده است. در هفته دوم بازی‌ها، شهیدفخار در مشهد میزبان نویان تهران است. در هفته سوم لیگ بازهم نماینده مشهد میزبان خواهد بود و مس شهر بابک باید به‌مصاف نماینده استان برود. در چهارمین هفته تیم شهیدفخار قرعه استراحت دارد. در هفته پنجم، اما مشهدی‌ها باید راهی گیلان شوند تا مقابل نماینده این استان به میدان بروند.

فصل گذشته لیگ‌برتر بدمینتون بانوان نیز از ابتدای مهر آغاز شد و در انتهای آذر به پایان رسید. در فصل ۱۴۰۰ مثل فصل ۱۳۹۹ صدر و قعر جدول تغییری نکرد و میلاد تبریز با بهره‌بردن از ستاره‌های بدمینتون کشور و بازیکن المپیکی، قهرمانی‌اش را برای یک‌سال دیگر تمدید کرد. تیم شهیدفخار مشهد نیز مانند فصل گذشته‌اش در انتهای جدول ماندگار شد.

شهیدفخار به‌دنبال شکستن طلسم

تیم شهیدفخار مشهد برای چهارمین سال پیاپی در لیگ‌برتر بدمینتون حضور دارد. در همه این سال‌ها این تیم پشتوانه‌ای برای دختران جوان مشهدی بوده است تا بتوانند با حضور در مسابقات سطح بالا، خود را گام به گام آماده‌تر کنند. در میان پنج تیم حاضر در لیگ، نماینده استان هنوز نتوانسته است پرفروغ ظاهر شود و در رده‌های بالا قرار بگیرد، اما مشهدی‌ها به حضور در لیگ‌برتر به‌عنوان سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند و امیدوار‌ند در سال‌های بعد نتیجه مطلوب خود را درو کنند. این هدف دور از دسترس نیست و دختران بدمینتون‌باز مشهدی توانسته‌اند در اردو‌های ملی حاضر شوند و حتی موفق به پوشیدن پیراهن تیم‌ملی شوند.

نماینده مشهد از لیگ‌یک به لیگ‌برتر صعود کرده، اما در این چند سال هرگز نتوانسته است با تیم‌های پرستاره و پول‌دار حاضر در لیگ‌برتر رقابت کند. شهیدفخار مشهد در این سال‌ها اسپانسری نداشته است و هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی هزینه‌های این تیم را برعهده گرفته بود. به همین دلیل، تیم کاملا بومی با ورزشکاران نوجوان و جوان بسته شده بود و در نتیجه نتایج ضعیف و باخت‌های متوالی را به امید پرورش ستاره‌های فردا و بازیکن‌سازی به جان خرید و هیئت نیز حمایت خود را ادامه داد. با‌این‌حال شاید بهتر باشد در فصل جدید در کنار جوان‌گرایی و استفاده از بازیکنان بومی، چند بازیکن باتجربه‌تر قرار بگیرند تا پایانی برای قعرنشینی نماینده مشهد در فصل پیش‌رو باشد.

پیش از شیوع کرونا تیم پونای مشهد توانسته بود در لیگ‌برتر عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و در صدر قرار بگیرد، اما از فصل ۱۳۹۹ به‌دلیل کرونا و مشکلات مالی از لیگ‌برتر کناره‌گیری کرد و حالا بعد از گذشت سه سال هنوز به لیگ‌برتر بازنگشته است. این تیم سال پیش در لیگ‌یک بانوان حاضر شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->